Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



IV. You work for a Marketing Department which is launching a new range of mobile phones in the overseas market. You are gathering statistical information. Work in pairs.

Student A: ask and answer questions to complete the information in your tables. For example, What’s the population of Tokyo? (Twenty-six point four million OR Twenty-six million, four hundred thousand).

Biggest cities (population in millions) 1. Tokyo … 2. Mexico City … 3. Sao Paulo 17.8 4. New York 16.6 Computers per 100 people 1. Luxembourg 77.4 2. United States … 3. Switzerland … 4. Denmark 46.2
Oldest population (% aged over 65) 1. Italy … 2. Greece 17.9 3. Sweden … 4. Japan 17.1 Cars per 1,000 people 1. Luxembourg 650 2. Italy … 3. Iceland 570 4. Germany …

Student B: ask and answer questions to complete the information in your tables. For example, What’s the population of Sao Paolo? (Seventeen point eight million OR Seventeen million, eight hundred thousand).

Biggest cities (population in millions) 1. Tokyo 26.4 2. Mexico City 18.1 3. Sao Paulo … 4. New York … Computers per 100 people 1. Luxembourg … 2. United States 55.5 3. Switzerland 53.1 4. Denmark …
Oldest population (% aged over 65) 5. Italy 18.2 6. Greece … 7. Sweden 17.4 8. Japan … Cars per 1,000 people 5. Luxembourg … 6. Italy 689 7. Iceland … 8. Germany 670

CASE STUDY

Setting up a business

I. Read these extracts and decide which sections of the business plan checklist they come from.

a. I will be concentrating of getting business into profit. But if I am not successful I will consider looking for other sites in the city and expanding the management team. Eventually, it may be possible to set in shops in different regions around the country. e. I plan to advertise on local radio and in the local press. This will be complemented by flyers distributed through letterboxes to residents in the area.
b. Initially the business will be registered as a limited company with ten shareholders. f. I have already worked as an employee in two different companies where I was involved in both marketing and customer service at junior management level.
c. In a street with pedestrian access only which leads into main shopping area in a town of 70,000 inhabitants. The shop is also close to the station which is used by several thousand people daily. The surface area is 45 square metres at a rent of 1000 euros per month. g. It will probably be trade within the shopping area. The target consumer is middle-aged and with a comfortable income. There is no competition in the area as the concept for the shop is new and comparable products are not available in other outlets.
d. Retail outlet selling a wide range of specialist teas and tea-related giftware. Sales will be made direct to customers and also by mail order. h. Two full-time sales staff for the shop. One personal assistant to do secretarial work and general office administration.



Переглядів: 1017

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Or false. | Business plan checklist

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.