МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
II. Do you think cultures are becoming more alike? Is this a good thing? Giveyour reasons. Think about: 1. improved communications 2. cheap foreign travel 3. global business 4. trading groups (such as the EU)
III. How important are the following things when doing business in your Country? Are they: a) important b) not important c) best avoided? 1. exchanging business cards 7. being formal or informal 2. shaking hands 8. punctuality 3. kissing 9. humour 4. using first names 10. giving presents 5. small talk before meetings 11. being direct 6. accepting interruption
GRAMMAR REVIEW 1 Adjectives of nationality To talk about the inhabitants of a country collectively, we use a noun Which is the same as the adjective of nationality. Example: Private space for the Japanese is virtually non-existent. 2. To talk about individual inhabitants, we may: - use the adjective of nationality. Example: a Japanese, an American, two Canadians - add man/woman to the adjective. Example: a Frenchwoman, two Irishmen - use a different word. Example: a Pole, a Spaniard, some Finns To talk about a language, we use the same form as the adjective. Example: In Holland most people speak Dutch, English and German. I. Match the words from the three columns below to make sentences. Transform the names of the countries into adjectives. Example: IBM is an American computer company.
Ferrari France furniture retailer IBM USA newspaper Philips Britain beer IKEA Russia car manufacturer BBC 1 Sweden television channel MK Holland electronics company Chanel Italy computer company Carlsberg China perfumery and clothing company Toyworld Germany toy manufacturing firm BUILD YOUR VOCABULARY
I. Complete the sentences with the words given in the list: Skill communication recipient effort cultural awareness personality trait adaptability flexibility response environment
1. An ability to do some work expertly and well is called ........ . 2. The answer or reaction of a person to something you say or do is a ........ . 3. A person who receives information is called a ........ . 4. A ........ is a distinguishing quality or characteristic of a person. 5. Knowledge of customs and traditions of a country or part of the world is called ........ . 6. ........ is the act of giving and receiving information through talk or messages. 7. An ........ is the use of strength and energy in order to achieve something. 8. An easy change to suit new conditions of life and work is called ........ . 9. The power of making oneself suitable for a new use, need or situation is ........ . 10. ........ is surrounding atmosphere, conditions and influences.
II. Match the verbs and verb phrases in the left-hand column with the nouns
|
||||||||
|