МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Answers for Test 1THE INDEFINITE AND CONTINUOUS TENSE FORMS Variant II I.
II.
III.
IV.
V. 1. You are constantly doubting about my words. 2. In summer the sun always sets late. 3. While (when) I was getting off the tram I hurt my leg. 4. I am sure he will be writing a report and will find him at home. 5. I think we will stay here. 6. What did you think about when you had chosen this turning? VI. 1. am; 2. am hurrying; 3. arrives; 4. hates; 5. don’t want; 6. start; 7. are having; 8. are going; 9. go; 10. met; 11. met; 12. have decided; 13. will ring; 14. come. VII. 1. does he? 2. didn’t he? 3. did he? 4. will you? 5. won’t he? 6. wasn’t she? Answers for Test 3 TENSES IN THE ACTIVE VOICE Variant I I.
II.
III.
IV.
V.
VI. 1. He is learning English for tomorrow. 2. The police have been hunting for this robber since Wednesday. 3. I was studying in school in Springfield for 3 years. 4. I have read this article 3 times but I don’t understand it. 5. I jog in the park every morning. 6. Call me before your going out, I’ll meet you. VI. 1. will go; 2. am looking; 3. haven’t been; 4. is; 5. Do you often visit…?; 6. enjoyed; 7. have seen; 8. stopped; 9. went; 10. was waiting; 11. decided; 12. had eaten. VII. 1. haven’t they? 2. does he? 3. were there? 4. doesn’t it? 5. aren’t they? 6. did he? 7. has he? 8. won’t you? Answers for Test 3 TENSES IN THE ACTIVE VOICE Variant II I.
II.
III.
IV.
V.
VI. 1. Are you wasting much money now? 2. First of all I take a shower in the morning. 3. They have been living in this street for the last 10 years. 4. It’s 2 o’clock, but I’m not hungry. I had a frying egg with bacon for breakfast. 5. You saw how lovely they were talking in the cafe. 6. Don’t worry I will wait for them at the station. VI. 1. went; 2. picked; 3. am speaking; 4. am flying; 5. will be; 6. stammered; 7. will ring; 8. arrive; 9. returned; 10. were leaving; 11. went to; 12. would see. VII. 1. won’t they? 2. doesn’t she? 3. does she? 4. did he? 5. isn’t it? 6. weren’t you? 7. have you? 8. is it?
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|