МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Sound DrillsEx. 1 Practice reading the following. Think of different cases of assimilation in consonant clusters with [r]. a) dream, drift, drink (drank, drunk), drip, dread, draft, drop, drum, dry, drive. The judge was drumming on the table. I'm dressed for a party. I don’t drink dry gin.
b) treaty, trick, trim, tread, tram, trot, troop, truck, trust, try. The cheat was treated much too kindly. You dance like a dream come true. It's true I don’t trust him. Don't try your tricks on with me! That chap trapped me. The child tried to dress. Jane missed her train. The train is drawing in.
c) bring, bread, breast, brush, bright, print, press, proof, price, proud, Greek, green, grim, group, ground, cream, creep, crew, cry, crown, shriek, shrill, shrink, shrub, shrug. The trees are bright green in spring. A crust of dry bread is no breakfast. The drum is broken. The track crossed the road to Brighton. He shrinks from meeting strangers.
d) three, thrift, thrilling, threat, through, thrive, throw (threw, thrown), throat, throne, threshold, bathroom, with respect. Did your sister get through? The three boys thrilled with delight. He threw three sixes. Don't thrust your opinions down other people's throats. He frightened old Virginia till she trembled through and through.
e) tram, training, Prague, practice, street, strong, striking, demonstration, spread, spring, scream, country, literature, waitress, entrance, ash-tray, prepare, profession, shrewd, fruit, France, Friday, afraid, dry, try, thrive, thread, screw, screen, crab, craft Ex. 2 Read these sentences, and then ask each other questions so as to make them your answers. I'll have a cup of strong tea, I think. I prefer a glass of mineral water. I'd like some fruit or an ice-cream. About three o'clock as a rule. I must look right. Start reading the text. Stop right here. I keep them in the chest of drawers. I've sent it to the laundry.
5.9 Combinations of Consonants with [w] Consonants preceding [w], especially in a stressed syllable are lip rounded (or labialized), i.e. regressive assimilation takes place. E.g.: twist, quarter, switch, dweller, wigwam. When [w] is preceded by a voiceless consonant there is also some devoicing of [w]. This is the case of progressive assimilation. Thus, in the clusters [tw, kw, sw, pw] double assimilation takes place.
|
||||||||
|