Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Ex. 2 Complete the following situations with imperatives pronounced as

a) commands or instructions:

Model : — I can't make all the calls now.

—'Ask 'Joan to help you then.

1 I haven't got any English-Russian dictionary at home.
(Borrow one from the library.)

2 Can we cross here?

(Wait until the traffic lights say "cross".)

3 What dress shall I wear tonight?

(Put on the green one. It's very trendy.)

4 How can I get to the Central Department Store?

(Take a number 3 bus and go as far as Central Square.)

5 When shall I come?

(Come whenever it's convenient for you.)

6 What else needs to be done?

(Make the arrangements for the meeting.)

 

b) requests:

Model :— I must be going now.

— Please, stay a little longer.

1 Can I get you anything in town?
(Buy me a pair of football socks)

2 I'm not very keen on sweet things.
(Help yourself to some fruit then.)

3 I really can't eat any more.

(Do have some of this cake. I made it myself.)

4 What can I do for you?
(Show me some rings, please)

5 How about going to the cinema tonight?
(Let's go for a walk instead.)

6 We've had a wonderful trip to Spain.
(Tell us what you saw there.)

 

c) warnings:

Model : — I'm going out for a walk.

— Make sure you lock the door.

1 I nearly broke the vase.
(Hold it carefully.)

2 May I finish the letter before we go?
(Be quick then.)

3 I must be at the station at five.

(Hurry up then. It's half past four already.)

4 I'm going out for a short walk.

(Take your umbrella with you. It looks like rain.)

5 We are leaving by the 5 o'clock plane.
(Mind you don't forget the passports.)

 

 




Переглядів: 600

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Unit 18 Intonation of Imperatives | Unit 19 Intonation of Conversational Formulas

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.