Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Three Types of Lexical Meaning

 

As one of the main tasks of translation is to render the exact meaning of words, it is important to consider here the three types of lexical meaning which can be distinguished. They are: referential, emotive and stylistic.

Referential meaning (also called nominative, denotative or cognitive) has direct reference to things or phenomena of objective reality, naming abstract notions and processes as well. Referential meaning may be primary and secondary thus consisting of different lexical Semantic Variants (LSV).

Emotivemeaning unlike referential meaning has no direct reference to things or phenomena of objective reality but to the feelings and emotions of the speaker. Therefore emotive meaning bears reference to things, phenomena or ideas through the speaker’s evaluation of them. Emotive meaning is inherent in a definite group of words even when they are taken out of the context.

Stylisticmeaning is based on the stylistic stratification of the English vocabulary and is formed by stylistic reference, e.g. face (neutral), countenance (literary), mug (colloquial).

 




Переглядів: 2407

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Free and Bound Use of Grammar Forms | Translation of Monosemantic Words

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.