Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



The structure of the intonation groups

The stressed and unstressed syllables within a tune form several component parts according to their position and function in the tune: the prehead, the head, the nucleus, the tail.

Pre-head – Head – Nucleus – Tail

(Pr) – (H) – (N) – (T)

The pre-head:

Unstressed syllables before the head.

The head:

The section from the first fully stressed syllable (called the onset syllable) up to –– but not including the nucleus.

The nucleus:

The syllable which gets the strongest stress, associated with significant pitch movement (kinetic stress). This stress is called the nuclear, or tonic stress, and is almost always found in a notional word in utterance final position.

The tail:

Whatever syllables follow the nucleus, they continue with the pitch pattern of the nucleus.

The number of the component parts in a tune may vary. The only indispensable element of a tune is the nucleus. The other components may or may not be present in a tune. This depends on the length of the utterance, the phonetic structure of the words (monosyllabic or polysyllabic) and the number of prominent words in it. For example:

 

Table 1 - The structure of the intonation group

Prehead Head Nucleus Tail
We have ‘met ‘Tommy at the ‵sea- side.
  ‘Joshua’s twenty- ‵two.  
Here’s your   ,mo- ney, Miss Black.

Ex. 1 Compare the semantic prominence of the syllables bearing high, mid and low static tones.

1 I think you are being very silly. 2 Sometimes we’d get our clothes wet | and the nurse would get very cross. 3 Take your car with you, | if you’ve got one | choose a good ho tel | and you are sure to spend a thoroughly en joyable time. 4 Let me see, | half past e leven. 5 You can walk up and down the front, | listen to the band on the pier | and do more or less anything you like.

 

Ex. 2 Indicate the semantic centre in the following utterances by a kinetic tone.

1 When you get the key | go to my room | and look in the cupboard | and in there | you’ll find a round tin | with another key in it.

2 You come out at the car park | and turn right | and after you’ve got a little way | you’ll come to the roundabout.

 




Переглядів: 1715

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Functions | Ex. 3 Extend the following tunes pronouncing the phrases given in brackets a) as the head, b) as the prehead, c) as the tail.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.