МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Ex. 1 Read out the utterances with the Low Head. Make sure it sounds cool and reserved.1 He doesn’t really ,meant that. 2 What are you going to do about it? 3 Need we tell her anything? 4 You mustn’t take it to ,heart. 5 I’d rather you ,didn’t. 6 As you wish. 7 I don’t ,know. 8 What’s her real name? 9 Much better than ,yesterday. 10 He wasn’t paid when he was on work ex perience.
Ex. 2 Compare the tunes with the Low Head and the Ascending Head. Remember that the latter is lively and expressive. 1 I am just as sur‘prised as `you are! 2 It seems absolutely ri`diculous. 3 Come a’long with `us then. 4 It’s made of some sort of plastic. 5. He must have gone to the ‘theatre a`lone! 6 But you’ve always wanted to buy it. 7 Nothing to write home about. 8 I’ll come as soon as I can. 9 What are you up to? 10 I She didn’t know a’bout it her`self. 11 Could he have ‘thought of a `better one? 12 Why couldn’t you come much earlier then? 13 Don’t you know Mike’s gone a way? 14 Jack was against it. 15 Let’s do it `my way for a change.
Ex. 3 Act out the following mini-dialogues conveying the suggested attitudes in B’s part. 1 A: She’s likely to quit. – B: What makes you say that? (surprise, feeling of protest) 2 A: What excuse can I give? – B: Well, say you’ve got a previous engagement. (cool, disinterested) 3 A: Can we talk about it later? – B: Do you think I can wait till Monday? (impatience, protest) 4 A: It was Ann’s birthday yesterday, but you didn’t show up. – B: I was sure her birthday is in June. (surprise) 5 A: Look what a lovely bag I’ve bought! – B: Why, you’ve got a collection of them! (disapproval) 6 A: What time shall I join you? – B: Come as soon as you’re ready. (detached, reserved attitude) 7 A: Shall we go out today? – B: At last you’re saying something that I like. (surprise, impatience) 8 A: That was very stupid of him. – B: Could you’ve expected anything else? (disapproval), 9 A: What do you think of his confession? – B: I could hardly believe my ears! (protest, surprise). 10 A: I don’t give a lot of credit to his experience. – B: Neither do I. (cool) 11 A: I’ve mailed my resume without any cover letter. – B: But why haven’t you listened to me, George? (emotional, protesting) Unit 8 Basic Nuclear Patterns of English
|
||||||||
|