МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Ex. 1 Read out the utterances with the Low Head. Make sure it sounds cool and reserved.1 He doesn’t really ,meant that. 2 What are you going to do about it? 3 Need we tell her anything? 4 You mustn’t take it to ,heart. 5 I’d rather you ,didn’t. 6 As you wish. 7 I don’t ,know. 8 What’s her real name? 9 Much better than ,yesterday. 10 He wasn’t paid when he was on work ex perience.
Ex. 2 Compare the tunes with the Low Head and the Ascending Head. Remember that the latter is lively and expressive. 1 I am just as sur‘prised as `you are! 2 It seems absolutely ri`diculous. 3 Come a’long with `us then. 4 It’s made of some sort of plastic. 5. He must have gone to the ‘theatre a`lone! 6 But you’ve always wanted to buy it. 7 Nothing to write home about. 8 I’ll come as soon as I can. 9 What are you up to? 10 I She didn’t know a’bout it her`self. 11 Could he have ‘thought of a `better one? 12 Why couldn’t you come much earlier then? 13 Don’t you know Mike’s gone a way? 14 Jack was against it. 15 Let’s do it `my way for a change.
Ex. 3 Act out the following mini-dialogues conveying the suggested attitudes in B’s part. 1 A: She’s likely to quit. – B: What makes you say that? (surprise, feeling of protest) 2 A: What excuse can I give? – B: Well, say you’ve got a previous engagement. (cool, disinterested) 3 A: Can we talk about it later? – B: Do you think I can wait till Monday? (impatience, protest) 4 A: It was Ann’s birthday yesterday, but you didn’t show up. – B: I was sure her birthday is in June. (surprise) 5 A: Look what a lovely bag I’ve bought! – B: Why, you’ve got a collection of them! (disapproval) 6 A: What time shall I join you? – B: Come as soon as you’re ready. (detached, reserved attitude) 7 A: Shall we go out today? – B: At last you’re saying something that I like. (surprise, impatience) 8 A: That was very stupid of him. – B: Could you’ve expected anything else? (disapproval), 9 A: What do you think of his confession? – B: I could hardly believe my ears! (protest, surprise). 10 A: I don’t give a lot of credit to his experience. – B: Neither do I. (cool) 11 A: I’ve mailed my resume without any cover letter. – B: But why haven’t you listened to me, George? (emotional, protesting) Unit 8 Basic Nuclear Patterns of English
|
||||||||
|