МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
The Rising Tone Pattern1 High (Stepping) Head + High Narrow Rise Contour This contour has a strong interrogative force transforming any sentence-type into a question. The meaning of the contour: In statements: (they are actually Yes/No questions with direct word-order) – mild query or puzzlement, disbelief and disappointment. Often used in echoing what has just being said, e.g.: A: Sit down there. – B: Down ΄here? // “Four thousand”, said Bob sadly. “Four thousand? But it’s just a shock!” In questions: asking for repetition, echoing the listener’s question before answering it. E.g.: A: What would you recommend? – B: What would ΄I recommend? 2 High (Stepping) Head + Mid Wide Rise Contour This contour is typically heard in Yes/No questions, alternative questions and tags conveying neutral attitude. E.g.: Did ‘everything go well? Was it black or ‵brown? You came a‵lone, didn’t you? 3 High (Stepping) Head + Low Wide Rise Contour The meaning of the contour: In statements: non-categoric, encouraging further conversation, sympathetic and friendly, e.g.: We’re so ‘pleased to .meet you. In Yes/No questions: genuinely interested, warm and friendly. E.g.: Are you tired? In Wh-questions: interested, warm and friendly, showing as much interest in the other person as in the subject. E.g.: ‘When are you ‘coming ,back? In imperatives (requests, reassurances): friendly, encouraging, soothing, reassuring, e.g.: ‘Take it ,easy. ‘Don’t be ,long. ‘Have another ,helping. Shall I call the doctor? Could you ‘get me some aspirin? 4 Low Head + Low Narrow Rise Contour In all sentence-types: calm, reserved, casual, disapproving, e.g.: No I ,haven’t. He can’t make up his ,mind. Speech Exercises
|
||||||||
|