МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Ex. 1 Read out the mini-dialogues conveying the suggested attitudes (use any kind of tones you learnt).1 A: He’s the best student in the group. – Fancy! (impressed) 2 What shall we order for lunch? – B: I leave the choice to you, Alan. (calm, reserved) 3 He’s bought his third car. – Has he! (impressed) 4 What do you think of my roses? – B: They are delightful! (favourably impressed) 5 A: I’ll make it soon, I promise. – Yes, but how soon? (hostile) 6 A: I find the report encouraging. – B: Extremely encouraging. (impressed) 7 A: You promised it for Thursday. – B: Tuesday. (correction) 8 A: No sign of Joyce yet. - B: She always keeps us waiting. (reproachful, referring tone) 9 A: I should keep quiet about it. – B: Would you? (mocking) 10 A: I know it for a fact. – B: How do you know? (ironical) 11 A: It’s an inch too big. – B: What difference does it make? (disinterested, reserved) 12 A: She was treated by an osteopath. – B: By who did you say? (asking for repetition) 13 A: Was it a good show? – B: The best they’ve ever done! (strong, involved, lively) 14 A: Could I help? – B: You fight your own battles. (challenging, mocking) 15 A: So she didn’t know James? – B: She might have met him somewhere. (doubt, hesitation) 16 A: I’m thinking of having central heating. – B: It’s terribly expensive to install. (warning) 17 A: Can I have that jar? – B: What do you want it far? (serious) 18 A: Tom’s good at French. – B: He studies German as far as I know. (correction) 19 A: Are you sure you are right? – B: You’ll see that I am right. (complacent) 20 A: We’ve just arrived. – B: Did you have a good flight? (check that it is as is assumed)
Ex. 2 Practise reading the dialogue. Mrs Newell has gone to see the doctor and is discussing her problem with him. D: Where is the pain, Mrs Newell? Mrs N: Here, Doctor, in my chest. D: I see. Here? Mrs N: Yes, Doctor. D: Does it hurt when you cough? MRs N: Yes, it does. D: How long have you had it? Mrs N: Six or seven weeks. D: Six or seven weeks? As long as that? Mrs N: I think so. D: Have you tried taking anything - for the cough, I mean? Mrs N: Well – the usual honey and hot lemon. And then I bought some cough syrup. D: Did it help? Mrs N: No, Doctor. That’s why I‘ve come to see you. Unit 9 Expressive means of English intonation Expressiveness of English speech is achieved through a wide use of: 1) emphatic variants of kinetic and static tones; 2) intonation patterns with an inherent emotional colouring, such as the ascending, scandent and sliding heads or the rising-falling tone; 3) irregular preheads; 4) stress reduction and nuclear tone-shift.
|
||||||||
|