МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Кон'юнктура ринку, її типиСукупний та індивідуальний попит на робочу силу Попит і пропозиція робочої сили. Індивідуальний попит— це попит окремого роботодавця (підприємця фірми). Він залежить від: • попиту на продукцію фірми, оскільки робоча сила потрібна перш за все як виробничий ресурс для створення інших товарів та послуг. Попит на робочу силу є похідним від попиту на продукцію фірми; • стану виробництва (розміру та ефективності капіталу, особливості технології, вдосконалення методів організації виробництва і праці); • якості праці (освіта, професіоналізм, компетентність, винахідливість іт.д.). Попит на робочу силу є також похідним від обсягу виробництва і загального фонду заробітної плати, який є в розпорядженні роботодавця. Чим нижче загальний розмір фонду з/п, тим більше найманих робітників може найняти роботодавець. I навпаки, чим вища з/п кожного із найманих робітників, тим менше їх кількість буде найнята. Аналіз факторів, які впливають на величину попиту, дозволяє регулювати його. Можна виділити методи збільшення та методи скорочення попиту на робочу силу. Методи стимулювання попиту на робочу силу: • встановлення системи пільгового оподаткування та кредитування для галузей і регіонів, де бажано збільшити попит на робочу силу; • відшкодування підприємству витрат, зумовлених пошуком, навчанням і наймом на роботу працівників; • сприяння в забезпеченні підприємства матеріальними ресурсами, гарантування збуту продукції тощо за умови збшьшення підприємством робочих місць; • створення умов економічної зацікавленості підприємств в забезпеченні зайнятості інвалідів, молоді та інших груп населения, менш конкурентоздатних на ринку праці. Методи скорочення попиту на робочу силу: • встановлення додаткових податків за використання робочої сили; • жорстка кредитна політика; • зниження інвестицій; • скорочення або відміна гнучких форм зайнятості тощо. ринку праці. Управління ринком праці неможливе без вивчення його кон'юнктури і тих процесів, що впливають на цю кон'юнктуру. Кон 'юнктура ринку — це співвідношення попиту і пропозиції праці за конкретний період, яке визначає ставки заробітної плати на конкретні види праці та рівень зайнятості населения. Виділяють три типи кон'юнктури: • трудодефіцитна, коли на ринку праці спостерігається нестача пропозиції праці; • трудонадлишкова, коли існує велика кількість безробітних і відповідно надлишок пропозиції праці; • рівноважна, коли попит на працю відповідає її пропозиції. Кожен тип ринкової кон'юнктури властивий тому чи іншому регіонові або сфері прикладання праці, утворюючи в сукупності загальний ринок праці в країні. Співвідношення попиту на робочу силу та її пропозиції складається під впливом конкретної економічної та соціально-політичної ситуації, зміни ціни робочої сили (оплати праці), рівня реальних доходів населения. Залежність цих величин графічно зображено на рис. 13.1. Рис. 13.1. Попит і пропозиція на ринку праці[6] 3 рис. 13.1. бачимо, що зростання реальної заробітної плати Рі супроводжується збільшенням пропозиції робочої сили 8ь ((^ь - обсяг зайнятості). Заробітна плата з деяких причин зросла і перевищила рівноважну. За умови більш високих ставок збільшується кількість бажаючих йти працювати, тобто виникає безробіття. У міру зниження рівня реальної заробітної плати Рз (ціни робочої сили) попит на робочу силу з боку роботодавців зростає. Рівень заробітної плати перестає стимулювати пропозицію праці, виникає дефіцит праці. У точці перетину цих кривих попит Бь і пропозиція 8ь робочої сили збігаються, тобто виникає рівновага на ринку праці. Отже, коли ціна робочої сили вища від рівноважної, має місце безробіття, якщо нижча - дефіцит працівників. На практиці загальна і структурна рівновага попиту і пропозиції робочої сили практично є недосяжними. Кон'юнктура ринку праці безпосередньо впливає на ціну робочої сили. Ціна робочої сили має забезпечувати придбання на ринку такої кількості споживчих товарів і послуг, щоб працівник міг: • підтримати свою працездатність і одержати необхідну професійно-кваліфікаційну підготовку; • утримувати сім'ю і виховувати дітей, без чого ринок праці не зможе поповнюватися новою робочою силою замість тієї, котра вибуває; • підтримувати нормальний для свого середовища рівень культури і виконувати обов'язок громадянина суспільства, що також потребує витрат. Ціна робочої сили виступає у вигляді заробітної плати. Зауважимо, що висока заробітна плата обмежує можливості підприємця у наймі додаткових працівників, скорочуючи попит на них, і навпаки, низький рівень зарплати дає можливість збільшити кількість робочих місць.
|
||||||||
|