МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||
Exercise 1.Match the first part of the sentence (1-6) with the second part (a-f).
Exercise 2. Play a game with the class. One person thinks of a job from the list (architect, truck driver, miner, electrician, software engineer, biologist, civil engineer). Other students have to find out what the job is. They can only ask questions where the answer is yes or no. Example: 1. Do you travel a lot? 2. Do you use a computer? 3. Do you need qualifications to do your job? 4. Do you need to wear special clothing? 5. Do you have to think a lot? 6. Do you work night shifts? 7. Do you work outside? 8. Do you work long hours? 9. Do you meet a lot of different people? 10. Do you have much responsibility? Are you a … ? Exercise 3. Work in pairs to discuss higher engineering education in Belarus. Put the words in the questions in the correct order and complete the dialogue below. A: Engineering education is quite popular with young people in our country. Do you know, universities / engineering / what / provide / education / in Belarus? B: If I’m not mistaken, these are … A: different fields / is separated / engineering / in a number of / isn’t it? B: Actually, you can study … A: engineering / available / basis / higher / only on full-time / education / is? B: Not really, … A: disciplines / study / do / what / engineering students? B: As I know, … A: students / project / do / undertake / work? B: Certainly, … A: do / where / practical / gain / engineering students / experience? B: You know, they … A: last / how / does / universities / an engineering course / long / in the Belarusian? B: If I remember right, … A: opportunities / do / have / what / students / after graduation? B: I think, … A: I see. Thanks. Now I’m clear about engineering education in Belarus. B: It’s OK.
|
||||||||||||||||||||
|