Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Exercise 1.

Match the first part of the sentence (1-6) with the second part (a-f).

1. Higher engineering institutions offer a number of academic activities, including a. a vital component of every student’s professional development
2. Well-qualified and cooperative teaching staff b. a graduate thesis, undertaken by all students
3. Industrial training and experience are c. the ability to apply theoretical knowledge to real industrial problems
4. In the final year considerable emphasis is placed on d. lectures, seminars, practical and laboratory classes in different subject areas
5. Today’s employers value the graduates who have e. to continuously improve their knowledge and competence
6. A habit of life long learning is essential for practicing engineers f. provide students with academic support

Exercise 2.

Play a game with the class. One person thinks of a job from the list (architect, truck driver, miner, electrician, software engineer, biologist, civil engineer). Other students have to find out what the job is. They can only ask questions where the answer is yes or no.

Example:

1. Do you travel a lot?

2. Do you use a computer?

3. Do you need qualifications to do your job?

4. Do you need to wear special clothing?

5. Do you have to think a lot?

6. Do you work night shifts?

7. Do you work outside?

8. Do you work long hours?

9. Do you meet a lot of different people?

10. Do you have much responsibility?

Are you a … ?

Exercise 3.

Work in pairs to discuss higher engineering education in Belarus. Put the words in the questions in the correct order and complete the dialogue below.

A: Engineering education is quite popular with young people in our country. Do you know, universities / engineering / what / provide / education / in Belarus?

B: If I’m not mistaken, these are …

A: different fields / is separated / engineering / in a number of / isn’t it?

B: Actually, you can study …

A: engineering / available / basis / higher / only on full-time / education / is?

B: Not really, …

A: disciplines / study / do / what / engineering students?

B: As I know, …

A: students / project / do / undertake / work?

B: Certainly, …

A: do / where / practical / gain / engineering students / experience?

B: You know, they …

A: last / how / does / universities / an engineering course / long / in the Belarusian?

B: If I remember right, …

A: opportunities / do / have / what / students / after graduation?

B: I think, …

A: I see. Thanks. Now I’m clear about engineering education in Belarus.

B: It’s OK.




Переглядів: 390

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Higher Engineering Education in Belarus | Match the words that go together. Check that you know the meanings of the phrases. Then complete the sentences below.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.