МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
I. Principal features of NAVTEXThe service uses a single frequency (518 kHz), with transmissions in English from nominated stations within each NAVAREA being arranged on a time-sharing basis to eliminate mutual interference. All necessary information is contained in each transmission. The power of each transmitter is so regulated as to avoid the possibility of interference between transmitters. A dedicated NAVTEX receiver which has the ability to select messages to be printed, according to (a) a technical code (B1, B2, B3, B4), which appears in the preamble of each message and (b) whether or not the particular message has already been printed. Certain essential classes of safety information such as navigational and meteorological warnings and search and rescue information are non-rejectable to ensure that ships using NAVTEX always receive the most vital information. NAVTEX coordinators exercise control of messages transmitted by each station according to the information contained in each message and the geographical coverage required. Thus a user may choose to accept messages either from the single transmitter, which serves the se area around his position, or from a number of transmitters as appropriate.
II. Message priorities Three message priorities are used to dictate the timing of the first broadcast of a new warning in the NAVTEX service. In descending order of urgency they are: VITAL – for immediate broadcast, subject to avoiding interference to ongoing transmissions, IMPORTANT – for broadcast at the next available period when the frequency is unused ROUTINE – for broadcast at the next scheduled transmission period Note: Both VITAL and IMPORTANT warnings will normally need to be repeated, if still valid, at the next scheduled transmission period.
III. The standard format of NAVTEX messages
Phasing signals >10 sec
ZCZC (Start of message group) B1, B2, B3, B4 (B1 – transmission identity, B2 – Subject indicator, B3, B4 – consecutive number)
(Time of Origin) – Optional
Series Identity + Consecutive Number Message Text
NNNN – end of message Idle signals aa…a >2 sec
|
||||||||
|