Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Say if you agree or disagree with the following statements. Use conversational formulas (Consult Appendix 2 on page 58).

1. In ancient Polynesian society only the ruling class was allowed to practice surfing.

2. The first record of surfing dates back to 1866.

3. The average surfer is considered to be an uptight type of person.

4. Surfing was invented in New Zealand.

5. To practice surfing you must be a strong athlete.

6. British surfers usually travel around the planet in BMW cars.

7. If you are beginner you should surf on a long board.

8. As a rule waves vary in size during a day.

9. Most surfers are injured by their own boards or other surfers` boards.

10. Surfing is a dangerous sport because surfers often run into Great white sharks, stingrays and deadly jellyfish.


 

Appendix 1

Phrases to prepare a summary of a text

1. The text (under review) is entitled/headlined ... .

The title of the article is ... .

The text is about ... .

2. The main idea of the text is (that) ... .

The general idea of the text is (that) ... .

The subject-matter of the text is ... .

The text is devoted to ... .

3. The text can be divided into ... logical parts.

It is possible to divide the text into ... logical parts.

The text consists of... logical parts.

The (first, second, third) part is devoted to ... .

The ... part contains information about... .

The ... part is concerned with ... .

The ... part deals with ... .

The ... part touches upon the problem of ... .

The ... part informs (us) about... .

4. The text describes/ gives examples of... .

The purpose of the text is to give (he reader some information on ... .

The aim of the text is to provide the reader with some material (data) on ... .

The text contains statistics about... .

The text illustrates the importance of... .

It is necessary to analyze the figures in the text. They show (that) ... .

5. The reader's attention is drawn to ... .

Information given in this text seemed interesting to me.

The problem of... is rather important nowadays.

It is useful to study the problem of... mentioned in the text.

It is easy to make a conclusion that ...

6. I find the text interesting/ important/ easy (hard) to understand

I think that... .

I believe that... .

I guess that... .

To my mind ... .

In my opinion ... .

In my view ... .


 

Appendix 2

Agreeing/disagreeing

Ø I'm quite of the same opinion.

Ø I fully agree with the statement.

Ø From my point of view this statement is wrong.

Ø In my opinion the statement is right.

Ø I think that it is entirely right.

Ø I don`t agree with the statement.

Ø I disagree with it.

Ø I find this statement wrong.

Ø I would object just a little.

Ø I cannot agree with such an approach.

Ø I wish I could agree but... .

 




Переглядів: 284

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Make up sentences. | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.