МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Підготуйте програму профілактики наркотичної залежності для підлітківВедучий представляє тему тренінгу, позначає проблему, коротко розповідає, що відбуватиметься в ході тренінгового заняття. Знайомство в групі. (30 хв) Всі учасники, включаючи ведучого, розташовуються по колу. Ведучий розповідає про себе, своїй професійній діяльності і особистих очікуваннях від тренінгу, просить учасників представиться так, як вони хотіли б називати себе під час тренінгу (для простоти запам’ятовування легко зробити бейджики для всіх учасників в яких вписуються їх імена). Так само учасники розповідають про своє відношення до поставленої проблеми і досвід прийому наркотичних або інших психотропних речовин. Ухвалення правил роботи. (10 хв) Ведучий коротко оголошує правила роботи і пояснює їх значення. Правила такі: (1) що говорить може перервати тільки ведучий, ніхто з учасників не перебиває товариша, що говорить; (2) охочий висловитися піднімає руку і відповідає, коли йому дозволяє ведучий; (3) критикуючи – пропонуй; (4) не давати оцінок іншим учасникам; (5) вся особиста інформація, повідомлена на тренінгу є закритою. За бажанням і з урахуванням специфіки групи, можна запропонувати додаткові правила. Оцінка рівня інформованості. (40 хв) Ведучий просить групу відповісти на питання: (1) чи існує проблема наркоманії в нашому суспільстві? (2) чи стикалися з цією проблемою ви або ваші близькі? (3) що ви відчували, коли стикалися з цією проблемою? (4) наскільки небезпечна проблема наркоманії серед молоді? (5) як проблема наркоманії може вплинути на майбутнє Землі? (6) чи знаєте ви тих людей, які загинули від наркотиків? У випадку, якщо група не поспішає включатися в дискусію, тренер повинен спиратися на отримані дані досліджень, пропонувати висловитися найактивнішим учасникам. Який би не опинився рівень інформованості групи слід уникати викладу матеріалу в лекційній формі. Особливість тренінгової роботи – участь всіх каналів отримання інформації, вироблення позитивного особистого досвіду. 1. Гра «Спірні твердження» (2 години) Мета: ця гра, окрім інформування, дає можливість кожному учасникові з’ясувати свої погляди на проблему наркоманії. Для проведення гри необхідно чотири листи паперу з написаними на них твердженнями: «Абсолютно згоден» «Згоден, але частково» «Абсолютно не згоден» «Не маю точної думки» Ці листи прикріпляються по чотирьох сторонах кімнати. Ведучий зачитує спірні твердження, після чого учасники повинні розійтися і встати біля тих листів, на яких відбита їх точка зору на дане питання. Після ухвалення рішення кожен з учасників повинен його обгрунтувати: «чому я вважаю саме так». Вислухавши думки кожного з учасників ведучий у вигляді короткої лекції висловлює свою думку. Вислухавши всі точки зору, учасники можуть вибрати листи з твердженнями, найбільш відповідними для них тепер. Приклади спірних тверджень: Наркоманія — це злочин. Легкі наркотики нешкідливі. Наркотики підвищують творчий потенціал. Наркоманія це хвороба. У багатьох молодих людей виникають проблеми із-за наркотиків. Припинити вживати наркотики можна у будь-який момент. Наркоманія виліковна. Багато підлітків починають вживання наркотиків «за компанію». Люди, що вживають наркотики, дуже часто не усвідомлюють, що залежать від них. Наркоман може померти від СНІДУ. Залежність від наркотиків формується тільки після їх багатократного вживання. За зовнішнім виглядом людини можна визначити, вживає він наркотики чи ні. Наркоман може померти від передозування. Продаж наркотиків не переслідується законом. Наркоманія не виліковна. Програми обміну шприцами стимулюють розповсюдження наркоманії. Лікування і реабілітація наркоманів мають бути абсолютно безкоштовними, якщо держава хоче вирішити цю проблему. Наркомани — це не люди. Щоб вирішити проблему вживання опіатов, потрібно вирішити легені. 2. Оцінка втоми (15 хв) Всі учасники шикуються уздовж стіни і повинні зробити стільки кроків до наступної стіни, на скільки вони втомилися. Наступна стіна – максимум втоми. 3. Показ фільму про наркоманів. (30 хв) У фільмі мають бути показані наркомани під час «ломки», короткі інтерв’ю з розповіддю про проблеми, що виникають у зв’язку з прийомом наркотиків. В кінці фільму коротка статистика про смертність серед наркоманів. 4. Гра «Асоціації». (30 хв) Мета: визначити рівень знань учасників групи. Створити основу для глибшого змісту роботи і дискусій. Для гри необхідні ручки і листи паперу. Дається завдання: «назвіть 2 – 3 слова, які приходять вам на думку, коли ви чуєте — «наркотики», «наркоманія», «залежність». Після чого учасники по кругу говорять записані асоціації, а ведучий записує їх так, щоб варіанти не повторювалися. В результаті обговорення ведучий підсумовує запропоновані асоціації. 5. Гра «Словесний портрет» (30 хв) Група за допомогою жеребкування ділиться на чотири мікрогрупи по п’ять чоловік. Групі дається завдання описати наркомана. 6. Рольова гра «Сім’я». (45 хв) Мета: взяти особисту участь у вирішенні проблеми, знайти можливі стратегії виходу. Кожна мікрогрупа повинна придумати історію сім’ї, де хтось страждає залежністю від психоактивних речовин. Вся група бере участь в написанні історії, розподілі ролей. Завдання кожного учасника – знайти способи вирішення проблеми і подумати, як особисто він може вплинути на ситуацію. Група розігрує ситуацію, після чого необхідне обговорення найбільш прийнятних способів вирішення проблеми. Варіант розподілу ролей в мікрогрупі з п’яти чоловік: наркоман, його мати і отець, його друг і тінь наркомана (його внутрішній голос). 7. Гра «Маріонетки». (30 хв) Мета: визначити, що може відчувати людина, коли нею хтось управляє, коли вона не вільна. Учасники повинні розбитися по три люди. Кожній трійці дається завдання: два учасники повинні грати роль ляльковода – повністю управляти всіма рухами ляльки – маріонетки, один з учасників грає роль ляльки. Кожен учасник повинен побувати в ролі ляльки. Для кожної трійки розставляються два стільці на відстані 1,5 –3 метри. Мета «ляльководів» – перекласти «ляльку» з одного стільця на іншій. При цьому людина, яка грає «ляльку», не повинна чинити опір тому, що з ним роблять «ляльководи». Дуже важливо, щоб на місці «ляльки» побував кожен учасник. Після завершення гри відбувається обговорення, грав пропонується відповісти на питання: Що ви відчували, коли були в ролі «ляльки»? Чи сподобалося вам це відчуття, чи комфортно вам було? Чи хотілося що-небудь зробити самому? 8. Гра «Відмова». (30 хв) Мета: дати можливість учасникам оволодіти навиками упевненої поведінки, аргументационного відмови в ситуації вибору. Робота так само проводиться в мікрогрупах, кожною з яких пропонується одна з ситуацій: Однокласник (сусід, лідер двору) просить дозволу приготувати наркотик у тебе удома. Однокласник (сусід, лідер двору) просить залишити якісь речі у тебе удома. Однокласник (сусід, лідер двору) пропонує спробувати наркотик «за компанію». Однокласник (сусід, лідер двору) просить відвезти якусь річ незнайомій тобі людині. Однокласник (сусід, лідер двору) просить дістати для нього наркотик. Завдання підгрупам: протягом семи хвилин придумати якомога більше аргументів для відмови в цій ситуації. Після цього кожна підгрупа «програє» свою ситуацію перед рештою учасників. Одін грає роль — що «умовляє, інший — що «відмовляється». Ведучий пропонує використовувати в кожній ситуації три стилі відмови: упевнений, агресивний, невпевнений. Тема3
|
||||||||
|