МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Міжособистісні відносиниСистема міжособистісних відносин може бути порушена і в тому випадку, якщо людина проявляє агресивну поведінку. Агресивна поведінка - це дія, вчинок, націлені на заподіяння моральної, фізичної та іншої шкоди (аж до повного знищення) іншому майну чи об'єкту.Агресивна поведінка може бути результатом внутрішньо властивою людині агресивності, або фрустрації. Воно може з'явитися і як наслідок недостатньої або невдалої соціалізації. У процесі спілкування людина завжди прагне визначити, яким чином впливати на партнерів по спілкуванню, зазнати впливу з їхнього боку. Зміст спілкування полягає в передачі інформації в ході міжособистісних відносин від однієї особи іншій. Це можуть бути зведення про внутрішній (емоційному і т.д.) стані суб'єкта, про обстановку в зовнішньому середовищі. Спілкування характерно і для тварин, але найбільш різноманітний зміст інформації в тому випадку, якщо суб'єктами спілкування є люди. Інформація між людьми може передаватися за допомогою органів почуттів, мови, писемності, технічних засобів запису і зберігання інформації. Часто процес спілкування зводиться до обміну і матеріальними предметами. Цей більш широкий обмін являє собою комунікацію (матеріальну або духовну, інформаційну). Таким чином, головною ознакою спілкування є обмін інформацією. Залежно від змісту, цілей і засобів можна виділити кілька форм спілкування: за змістом воно може бути: матеріальне (обмін предметами і продуктами діяльності), когнітивний (обмін знаннями), мотиваційний(обмін спонуканнями, цілями, інтересами, мотивами, потребами), діяльнісної (обмін діями, операціями,. вміннями, навичками); по цілям спілкування ділиться на: біологічне (необхідне для підтримки, збереження і розвитку організму), соціальне (переслідує мети розширення і зміцнення міжособистісних контактів, особистісного росту індивіда); по засобах спілкування може бути: безпосереднє (здійснюване за допомогою природних органів, даних живій істоті, - руки, голова, тулуб, голосові зв'язки і т. д.), опосередковане (зв'язане з використанням спеціальних засобів і знарядь), пряме (припускає особисті контакти і безпосереднє сприйняття один одним людей, у самому акті спілкування), непряме (здійснюється через посередників, якими можуть виступати інші люди). Важливою характеристикою процесу спілкування виступає його культурний рівень. Культура спілкування передбачає взаєморозуміння і безконфліктність, врахування інтересів всіх сторін і визнання права людини на власну думку, Культура спілкування - це система знань, умінь і навичок адекватного поведінки в різних ситуаціях суспільного життя. Щоб спілкування, як взаємодія відбувалася без проблем, вона має складатися з наступних етапів: Установка контакту (знайомство). Передбачає "упоніманіе іншої людини, представлення себе іншій людині. Орієнтування в ситуації спілкування, осмислення що відбувається, витримка паузи. Обговорення цікавить проблеми. Рішення проблеми. Завершення контакту (вихід з нього). Складовою частиною культури спілкування є культура мовлення - ступінь досконалості усній і письмовій мові, характерізуюшаяся дотриманням її норм, виразності, лексичним багатством, манерою ввічливого звернення до співрозмовників і умінням шанобливовідповідати їм. Процес міжособистісного спілкування може бути і конфлікт. Така ситуація виникає, зокрема, в результаті неадекватного сприйняття однією людиною іншої. Цьому сприйняттю заважають багато факторів: сформовані стереотипи (спрощені образи певних типів, ситуацій і т. д.); існуючі втома, схильність суб'єкта діяти певним чином), у тому числі конфліктні непорозуміння (неправильне розуміння одним іншого); міжособистісна несумісність. Міжособистісні конфлікти за своїми можливими наслідками діляться на конструктивні і деструктивні. До конструктивних наслідків міжособистісних конфліктів відносять прояснення взаємовідносин між людьми; знаходження способів їх поліпшення; створення спільності людей, причетних до вирішення проблеми; розширення сфери співпраці на інші області; прискорення процесу самоусвідомлення. Деструктивні наслідки конфлікту виявляються у випадку, якщо зіткнення виходить за межі змістовної сфери в площину особистісно-емоційну: примарність виграшу зважаючи ускладнення особистих відносин; зниження самооцінки сторони, що програла; напружені Послеконфликтная відносини; негативний вплив на здоров'я. Успішне вирішення міжособистісних конфліктів можливе на основі розуміння того, чому партнер зі спілкування є для нас важким.При цьому слід пам'ятати, що він важкий не тільки нам, але і самому собі, тому є ймовірність, що, вивівши його з ситуації труднощі в ситуацію прийняття, ми зможемо з ним адекватно спілкуватися. При цьому слід пам'ятати загальні принципи спілкування з такими людьми: усвідомити, що людина важкий у спілкуванні і визначити його тип; відійти від впливу цієї людини, його точки зору, зберігати спокій, нейтралітет; якщо предмет важливий і значущий і не можна ухилитися від спілкування з такою людиною, треба виявити причини труднощі; знайти спосіб задоволення її прихованих інтересів та потреб; використовувати спільний підхід до вирішення конфліктів, який почне вимальовуватися після співвіднесення цієї людини з певним типом, його нейтралізації і взяття під контроль. Міжособистісні конфлікти тісно пов'язані з іншими типами конфліктів. Дуже часто міжособистісні конфлікти випливають з внутрішньоособистісних проблем, коли суперечливі тенденції виникають всередині особистості і ведуть до зіткнень з іншими людьми. Не знаходячи відповідей на свої питання, людина починає звинувачувати інших людей у своїх складнощах і вести себе неадекватно. Партнери по спілкуванню, не завжди представляючи труднощі опонента, піддаються на провокацію і вступають в конфлікт. Поряд з цим міжособистісні конфлікти можуть бути включені в зіткнення іншого рівня - внутрішньо-і міжгрупові. Це пояснюється тим, що до учасників міжособистісного за своєю природою конфлікту нерідко підключайся, близькі їм люди (прихильники), що об'єктивно веде до зміни соціального середовища конфлікту. Можливий і зворотний процес: групове зіткнення може привести до появи міжособистісних конфліктів.Таким чином, внутрішньоособистісний, міжособистісний і груповий конфлікти зумовлюють один одного, випливають одне з одного.
|
||||||||
|