Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методи встановлення цін на виріб

Політика ціноутворення передбачає розробку та вибір загального напрямку в ціноутворенні, підходів до визначення ціни з метою отримання найбільшого прибутку з урахуванням опиту на товари, його властивостей і життєвого циклу, а також напрямку зміни ціни в залежності від дії різних чинників.

Існують різноманітні методи встановлення цін:

- Витратний метод – ціна розраховується, виходячи із суми постійних і перемінних витрат на одиницю продукції і запланованого прибутку з врахуванням нижнього порогу ціни; пи непрямому збуті ціна продажу кінцевому споживачу збільшується на розмір націнки;

- Орієнтація на попит – розмір ціни визначається з врахуванням рівня платоспроможного попиту покупців; необхідним є вивчення характеру попиту з погляду гнучкості до ціни з метою внесення відповідних змін у поточні ціни.

- Орієнтація на ціни конкурентів – ціна може бути вища, нижче або на рівні цін конкуруючих товарів залежно від того, які переваги надає підприємство покупцеві; виокремлюють три типи методу ціноутворення на основі дій конкурентів:

а) проходження за лідером – означає, що підприємство у своїй ціновій стратегії дотримується стратегії цінового лідера галузі.

б) пов’язане ціноутворення – означає встановлення ціни підприємством з врахуванням галузевих норм.

в) ціноутворення з врахуванням прогнозованої реакціх конкурентів – підприємство встановлбє ціни, орієнтуючись на можливу реакцію конкурентів.

- Метод встановлення ціни на основі реальної цінності- дозволяє встановлювати справедливі, доступні ціни на товари високої якості; підприємство пропонує якісніший товар за старою ціною або товар такої самої якості, але за нижчою ціною; часто реалізується шляхом виведення на ринок менш дорогих моделей добре відомих марочних товарів.

- комбінований метод – ціна розраховується за витратним методом і коригується з врахуванням ринкових факторів.

Ознайомившись з різними методами встановлення цін пропонується застосування методу встановлення ціни на основі реальної цінності. Адже він дозволяє встановлювати справедливі, доступні ціни на товари високої якості, і при цьому отримувати добрий прибуток від реалізації.

 

Таблиця 6.2.1 Розрахунок вільної ціни на виріб

Статті витрат Дані для розрахунку % Сума витрат за проектом
Повна собівартість виробу Грн.  
Рентабельність виробу    
Прибуток на одиницю виробу Грн..  
Ціна оптова на виріб Грн.  
Податок на додану вартість  
Сума податку на додану вартість Грн..  
Торгівельна націнка .  
Сума торгівельної націнки Грн.  
Вільна ціна на виріб Грн.  
Витрати на 1 грн. товарної продукції Грн.  

Прибуток розраховується:

П = Пс/в*%Р/100 (6.19)

де %Р – відсоток рентабельності

Оптова ціна на виріб розраховується згідно формули:

Цопт. = Пс/в+П (6.20)

 

Роздрібна ціна розраховується за формулою:

Цроздр. = Цопт.+ПДВ+Нт (6.21)

 

Витрати на одну гривню товарної продукції розраховуємо за формулою:

В 1грн.ТП = С/в с./ Цсер. (6.22)

Результати розрахунків економічної частини дипломного проекту зводимо у таблицю «Техніко-економічні показники дипломного проекту» в розділі дипломного проекту –Висновок.

 

 




Переглядів: 338

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розрахунок собівартості виробу | Техніко-економічні показники

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.