У даному підрозділі необхідно визначити ступінь монополізації ринку та, виходячи з місця запланованого у бізнес-плані випуску продукції, обґрунтувати вибір цінової стратегії за існуючою класифікацією цінових стратегій („зняття вершків”, „слідування за лідером” та інші). Доцільно також сформулювати задачі обраної цінової стратегії, дати їм обґрунтування та можливі наслідки їх впровадження.
За наведеною нижче класифікацією у бізнес-плані обирається і описується вид маркетингу та відповідні заходи.
Залежно від конкретної ситуації, що складається на ринку з погляду стану попиту, розрізняють декілька типів маркетингу: конверсійний, стимулюючий, розвиваючий, підтримуючий, демаркетинг, протидіючий та інші.
Деякі види бізнесу вимагають маркетингу, а тому ясного і переконливого плану маркетингу. Для інших маркетинг менш важливий і немає необхідності в такому ретельному опрацьовуванні присвяченого йому розділу.
Взагалі, маркетинг застосовується за наступних умов:
Þ Насиченні ринку товарами, тобто при перевищенні пропозиції над попитом (ринок покупця);
Þ Гострої конкуренції, посиленні боротьби за покупця;
Þ Вільних ринкових відносин, тобто можливості адміністративних обмежень вибирати ринки збуту і постачання, встановлювати ціни, вести комерційну політику і т.д.;
Þ Повної самостійності підприємств у виборі мети фірми, управлінських структур, окладів, в розподілі засобів по статтях бюджету і т.д.