Студенти переносять на кальку (40х40 см) границі структурних поверхів і підповерхів, тектонічних поверхів, розривні порушення і будують осьові лінії складок за навчальнихми геологічнихми картами. Вздовж ліній розривних порушень вони проставляють позначення: припіднятий (+) і опущений (-) блоки, напрямки переміщення блоків , напрямок падіння зміщувача (на лінії розриву в певний бік проставляються бергштрихи), для зсувів визначається горизонтальна амплітуда переміщення.
При захисті роботи необхідно вміти обгрунтувати, в яку епоху тектогенезу сформувався той чи інший структурний поверх, чим зумовлена наявність підповерхів в межах поверху, до якого виду належить те чи інше порушення і встановити його вік.
К
контрольні запитання
1 Які види розривних порушень із вертикальним зміщенням Ви знаєте ?
2 Які види розривних порушень з горизонтальним зміщенням Ви знаєте?
3 Що таке скид?
4 Що таке підкид?
5 Що таке зсув?
6 Що таке насув?
7 Дайте характеристику покриву.
8 Елементи шар”яжу.
9 Особливості будови розсувів.
10 Як встановлюється вік розривних порушень?
11 Який принцип виділення структурних поверхів?
12 Чим зумовлюється наявність підповерхів в межах деяких структурних поверхів ?
13 В які кольори зафарбовуються на тектонічних схемах структурні поверхи?
14 Що таке тектонічні поверхи?
Лабораторна робота № 19
Побудова геологічного розрізу по карті зі складною складчастою будовою і розривними порушеннями
Мета роботи: навчитися будувати розрізи через ділянки на геологічних картах з розривними порушеннями різних типів.