МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Лабораторна робота № 2Класифікація уламкових порід. Лабораторна робота № 3 Вулканогенно – осадочні породи і Лабораторна робота № 4 Гранулометричний (механічний) аналіз................. 30 Лабораторна робота № 5 Мінералого – петрографічний аналіз. Лабораторна робота № 6 Дослідження породоутворюючих та Лабораторна робота № 7 Вивчення осадочних порід, що сформувалися Лабораторна робота № 8 Макро- та мікроскопічне дослідження Лабораторна робота № 9 Характеристика соляних, кремнистих і Лабораторна робота № 10 Характеристика алюмінистих, Лабораторна робота № 11 Каустобіоліти і їх характеристика........................... 100 Лабораторна робота № 12 Метаморфічні гірські породи, зони Лабораторна робота № 13 Літолого-фаціальний аналіз, методи його Лабораторна робота № 14 Мікроскопічне вивчення порід – колекторів Список літератури.................................................. 150
Вступ
Літологія – одна із фундаментальних наук геологічного циклу. Вивчення цього курсу зумовлене необхідністю більш глибокої теоретичної і практичної підготовки спеціалістів та важливістю літолого–фаціального аналізу в області геології нафти і газу. Відкриття нових родовищ з кожним роком стає все більш складним, оскільки на невеликих і помірних глибинах в сприятливих фізико-хімічних умовах скупчення нафти і газу значною мірою вже розвідані. Для успішного вирішення цих питань необхідно використовувати широкий комплекс знань, в тому числі літологію і літолого–фаціальний аналіз. Знання літології, вміле використання літолого–фаціального аналізу допомагає більш ефективно проводити пошуки нафти і газу, вибирати раціональну систему розробки родовищ вуглеводнів, з якими пов’язано чимало твердих корисних копалин. Буріння свердловин і відбір з них зразків порід, що знаходяться в різних термобаричних і геохімічних умовах, дали змогу встановити певні закономірності формування та зміни осадочних формувань. Особлива увага при засвоєнні літології майбутніми спеціалістами приділяється практичним навичкам, тобто виконанню необхідної кількості лабораторних робіт, без яких оволодіти повними знаннями з літології практично неможливо. В лабораторному практикумі викладені практичні методи та рекомендації для вивчення різних типів осадочних порід (уламкових, глинистих, карбонатних, соляних, кремнистих, залізистих, марганцевих, алюмінієвих, каустобіолітних), з якими пов’язані цінні корисні копалини. В посібнику даються теоретичні положення для проведення лабораторних робіт, а аудиторні заняття повністю використовуються для оволодіння практичними методами дослідження осадочних порід під керівництвом викладача. Така система сприяє кращому засвоєнню знань з літології. В посібнику розглянуті питання класифікації осадочних порід, характерні особливості їх мінерального і хімічного складу, а також діагностичні ознаки в шліфах під мікроскопом; описані найбільш поширені групи осадочних порід і наведена схема їх вивчення в польових і лабораторних умовах. Особлива увага приділяється генезису і літолого - фаціональному аналізу осадочних порід, що має не тільки наукове, але й важливе практичне значення. Майбутній спеціаліст при вивченні осадочних порід повинен пам’ятати про два основних завдання, що постають перед ним: 1) одержати найбільш повні і систематизовані знання про осадочні породи; 2) оволодіти як можна більшою кількістю методів їх вивчення. Посібник складений з врахуванням наукових досягнень і практичних розробок останніх років. Враховано й те, що частину необхідних знань студенти одержали в курсах “ Загальна геологія”, “ Кристалографія і мінералогія”, “ Петрографія”. При написанні посібника автором врахований досвід викладання дисципліни й її розділів, а також літературні джерела вітчизняних і зарубіжних вчених, практичні розробки літологічних досліджень.
|
||||||||
|