Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Сприймання як психологічний процес та його властивості: предметність, цілісніть, вибірковість, константність, осмисленість

Сприймання– це відображення в свідомості людини предметів або явищ об'єктивної дійсності внаслідок їх дії на аналізатори . У чуттєвому пізнанні відчуття та сприймання виявляються в єд­ності. Перехід від відчуттів до сприймань – це перехід до складнішого і повнішого відображення людиною оточуючого світу .

Насамперед слід ознайомитись з особливостями сприймання Такими особливостями є :

Цілісність – структурна єдність частини сприйнятого , коли навіть за окремою рисою вимальовується об'єкт у всій повноті і багатогранності ; за пелюсткою – квітка , за контурами – постать , за запахом – речовина ;

Предметність – віднесення образу сприйнятого предмета до самого предмета , в результаті відбувається об'єктивізація – образ начебто зливається з самим об'єктом : ми бачимо не відображення будинка , зошита , книги у нашому мозку , а сам будинок , зошит ,книгу ;

Осмисленість – розуміння суті сприйнятого об'єкта , його призначення , належності до певної групи .класу , категорії об'єктів : розглядаючи місто, ми жилі будинки спиймаємо як споруди для мешкання людей , школи як учбові заклади , сквери як місця для відпочинку і т. д. ;

Константність– відносна постійність образу сприйнятого об'єкта . Незважаючи на зміни умов сприймання – віддалі , освітленості у просторі, далекі об'єкти дають на сітківці ока малий , відбиток . але сприймаються не як малі , а як віддалені .

Вибірковість - це виокремлення окремих предметів та явищ з усього різноманіття навколишнього середовища, водночас як інші об'єкти реального світу є фоном нашого сприймання, тобто не відображаються. У вибірковості розкривається активність процесу сприймання як вияв змістовної сторони діяльності людини. Вибірковість сприймання визначається інтересами, установками та потребами особистості.




Переглядів: 792

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сприймання як дія. Рівні перцептивних дій: виявлення, розрізнення, впізнавання, спостереження. | Класифікація сприймання. Властивості сприймання: фігура й фон, установка, узагальненість(не повністю)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.