Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ПЕРЕДМОВА

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ДЕРЖАВНОЇ ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ

ЖИТОМИРСЬКА ФІЛІЯ

 

ЗАТВЕРДЖУЮ

Директор Житомирської філії

В.Г. Стужук

«____» __________ 2012 р.

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

З навчальної дисципліни «СТАТИСТИКА»

для підготовки фахівців за ОКР бакалавра

 

галузь знань 0305 «Економіка і підприємництво»

/ шифр і галузь знань/

напрями підготовки 6.030504 «Економіка підприємства»

6.030508 «Фінанси і кредит»

6.030509 «Облік і аудит»

 

за заочною формою навчання

 

Житомир 2012


Методична робота складена на основі робочої навчальної програми курсу «Статистика», затвердженої у 2010ройі

 

Автор(и) ______ Горобчук Т.Т.., к.е.н., доцент

 

Рецензент _________ Солонінко К.С.к.е.н., професор

 

Розглянуто і схвалено на засіданні Адміністративно-методичної ради Житомирської філії

 

Протокол №___ від ”___”_______ 20_ р.

 

 


Зміст

Передмова

Опис дисципліни

Тематичний план дисципліни

Зміст дисципліни за змістовними модулями

Критерії оцінювання навчальної роботи студентів

Зразок екзаменаційного білета

Питання до іспиту

Рекомендована література

ПЕРЕДМОВА

 

Актуальність дисципліни.Однією з необхідних умов правильного сприйняття і практичного використання економічної і соціальної інформації, кваліфікованих висновків і обґрунтованих прогнозів є знання статистичної методології, вивчення кількісної сторони соціально-економічних явищ, природи масових статистичних сукупностей, умов їх застосування в економічному дослідженні. Саме вивчення статистичної методології сприятиме формуванню ділових якостей майбутніх аналітиків у сфері фінансів та обліку.

Курс “Статистика” займає важливе місцев загальній системі профільної підготовки випускника, будучи свого роду мостом, що зв'язує загально-наукові і загальноосвітні дисципліни з профільними для майбутнього фахівця курсами. Навчання дисципліні “Статистика” спирається на знання курсів “Вища математика”, “Інформатика”, “Економічна теорія”, “Філософія”.

Теоретичною основою статистики є економічна теорія, що відкриває і формує економічні закони розвитку суспільства. Статистика дає цим законам кількісну оцінку. Статистика пов'язана з іншими дисциплінами, що є розділами економічної науки, такими як макро – і мікроекономіка, облік і аудит, демографія, соціологія, фінанси. Існує повна або часткова спільність об'єкта дослідження цих наук, предмета вивчення в питаннях визначення методології і методики дослідження.

У свою чергу дисципліна “Статистика” забезпечує необхідну підготовку студентів для курсового і дипломного проектування і вивчення дисциплін: “Мікроекономіка”, “Макроекономіка”, “Фінанси, грошовий обіг і кредит”, “Маркетинг”, “Менеджмент”, “Міжнародна економіка”, “Економіка і соціологія праці” та ін. Паралельно з вивченням “Статистики” студенти освоюють “Економіко-математичне моделювання”, “Ризикологія” і “Економіко-математичні моделі в економіці та управлінні”. Тим самим вивчення “Статистики” забезпечує в комплексі з вивченням вказаних дисциплін формування функціональних моделей професійної діяльності, наближаючи ці моделі до реальної дійсності і практичних потреб.

В цілому, не зважаючи на використання даною дисципліною досить складних і специфічних методів, програма курсу дозволяє успішно донести до студентів основні економіко-статистичні закономірності і способи роботи з ними. Більше того, в порівнянні з вказаними дисциплінами “Статистика” з однієї сторони максимально наближає майбутнього фахівця до реальної тематики його роботи, а з іншої – формує у нього здатність вільно оперувати складними методами математичної статистики і теорії прийняття рішень, контролюючи їх застосування виразним розумінням економічного змісту самих методів.

Мета викладання дисципліни «Статистика»: оволодіння теоретичними знаннями про суть і принципи статистичних методів аналізу, взаємозв’язку етапів статистичного дослідження, методів збору та підготовки даних до статистичного аналізу, принципів побудови та використання основних стохастичних методів для аналізу соціально-економічних явищ і процесів, виконання збору, систематизації та класифікації статистичної інформації з метою вирішення конкретних завдань аналізу економічного і соціального розвитку.

Методи викладання та навчання:

- словесні - лекції з застосуванням методів активізації, в тому числі проблемні лекції;

- наочні – при формуванні візуального сприйняття теоретичного матеріалу;

- практичні – при формуванні вмінь та навичок використання окремих методів розрахунку показників, їх аналізу, узагальнення;

- репродуктивні та проблемно-пошукові - при виконання розрахункових та індивідуальних завдань.

В результаті успішного освоєння матеріалу курсу студент повинен:

мати уявлення про:

- принципи вивчення масових явищ;

- зміни в соціально-економічних процесах;

- основні етапи і методи статистичного дослідження;

- основні способи і принципи обробки статистичної інформації та її аналіз;

- сучасні статистичні проблеми;

- принципи організації статистичних служб;

- зв'язок статистики з економікою;

знати:

- місце і роль статистики в системі економічних наук;

- зміст і основні тенденції економічних процесів на макро- і мікрорівні;

- відмінність між ознаками і показниками і зв'язок між ними;

- систему статистичних показників для проведення комплексного статистичного дослідження;

- принципи побудови статистичних показників;

- основні методи статистичного аналізу соціально-економічних явищ.

- основи вибіркового методу;

- аналіз часових залежностей методом рядів динаміки;

- основи теорії економічних індексів і їх застосування;

- основи кореляційно-регресійних моделей і дослідження відповідних залежностей.

уміти:

- організувати і провести статистичне спостереження;

- застосовувати основні прийоми і методи збору і обробки статистичної інформації;

- здійснювати зведення і групування даних;

- грамотно аналізувати статистичні дані та формулювати висновки;

- використовувати методику статистичного аналізу соціально-економічних процесів і явищ;

- будувати і читати таблиці, графіки і діаграми;

- виконувати статистичні розрахунки та уміти інтерпретувати отримані показники (відносні, середні величини, показники варіації, динаміки, індекси);

- проводити статистичний аналіз з використанням комп'ютерних програм;

- самостійно і творчо використовувати теоретичні знання в області статистики в процесі подальшого навчання;

- кваліфіковано інтерпретувати статистичні публікації;

- проводити зіставлення статистичних показників різних об`єктів, країн;

- використовувати методи статистичного оцінювання і прогнозування;

- будувати економіко-статистичні моделі і їх досліджувати;

- застосовувати комп'ютерні технології в соціально-економічних дослідженнях;

мати досвід:

- культури поводження з цифровою інформацією, спеціальною статистичною термінологією і лексикою даної дисципліни;

- самостійного оволодіння новими знаннями в галузі статистичних методів в економіці;

- проведення комплексного економіко-статистичного аналізу;

- побудови прогнозів розвитку на основі аналізу динаміки процесів;

- використовувати знання в самих різних економічних ситуаціях з метою прийняття обґрунтованих управлінських рішень.

Завдання дисципліни: вивчення принципів організації статистичних спостережень, методик розрахунків показників статистичного аналізу соціально-економічних явищ і процесів.

Предмет: розміри й кількісні співвідношення масових явищ і процесів в економіці і закономірності їх формування, розвитку зв’язку.

Зміст дисципліни розкривається в темах:

1. Методологічні засади статистики.

2. Статистичне спостереження.

3. Зведення і групування статистичних даних.

4. Узагальнюючі статистичні показники.

5. Аналіз рядів розподілу.

6. Аналіз концентрації, диференціації та подібності розподілів.

7. Вибірковий метод.

8. Статистичні методи вимірювання взаємозв'язків.

9. Аналіз інтенсивності динаміки.

10. Аналіз тенденцій розвитку та коливань.

11. Індексний метод.

12. Подання статистичних даних: таблиці, графіки, карти.

 


ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «СТАТИСТИКА» для бакалаврів галузі знань 0305 «Економіка та підприємництво» заочної форми навчання, 6.030508 «Фінанси і кредит»

Найменування тем Кількість годин
Всього лекції практичні заняття Консультації самостійна робота
1. Методологічні засади статистики - - -
2. Статистичне спостереження - - -
3. Зведення і групування статистичних даних - - -
4. Узагальнюючі статистичні показники  
5. Аналіз рядів розподілу - -
6. Аналіз концентрації, диференціації та подібності розподілів - -
7. Вибірковий метод - -
8.Статистичні методи вимірювання взаємозв’язків - - -
9.Аналіз інтенсивності динаміки - - -
10.Аналіз тенденцій розвитку і коливань - - -
11.Індексний метод - - -
12.Подання статистичних даних: таблиці, графіки, карти - - -
Разом годин з курсу

 


ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «СТАТИСТИКА»




Переглядів: 324

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Статистика населення Чернігівської області | Для бакалаврів галузі знань 0305 «Економіка та підприємництво» заочна форма навчання, напряму 6.030509 «Облік і аудит»

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.045 сек.