Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Приклади розв’язку задач

Приклад 4.1. Маємо дані про розподіл народжених за статтю в окремому регіоні України:

Таблиця 4.1

Роки Обидві статі Хлопчики Дівчатка
Разом

Знайти відносні величини координації, динаміки та структури.

Розв’язок. Для розрахунку відносної величини координації порівнюємо кількість хлопців та кількість дівчат за формулою: .

 

Результати розрахунку наведенні в таблиці 4.2.

Таблиця 4.2

 

Співвідношення кількості новонароджених хлопців та дівчат

 

Роки
Показник координації 1,07 1,06 1,07 1,06 1,06 1,06 1,05 1,06 1,07

 

Розраховуємо відносні показники динаміки ланцюговим способом .

Результати розрахунку наведені в таблиці 4.3.

Таблиця 4.3

Темпи зростання кількості новонароджених дітей

(у % до попереднього періоду)

Роки Обидві статі Хлопчики Дівчатка
97,75 97,35 98,19
103,77 104,00 103,53
104,58 104,09 105,10
104,57 104,64 104,49
99,73 99,86 99,58
108,05 107,58 108,54
102,67 102,95 102,37
108,03 108,36 107,67

Для розрахунку відносного показника структури знаходимо відношення кількості хлопців до загальної кількості %.

Результати розрахунку в таблиці 4.4.

Таблиця 4.4

Питома вага новонароджених за статтю

(у % від загального числа новонароджених)

Роки
Хлопчики
Дівчатка

Приклад 4.2. За даними таблиці 4.5 знайти середній розмір заробітної плати робітника:

Таблиця 4.5

Групування робітників за розміром заробітної плати

Розмір заробітної плати (х), грн Кількість робітників, (f)
900–1100
1100-1300
1300–1500
1500–1700
1700–1900
Всього

Розв’язок. Середню заробітну плату розрахуємо за середньою арифметичною зваженою грн.

Отже, середня заробітна плата становить 1412 грн.

Приклад 4.3. Рентабельність реалізації двох видів продукції малого підприємства становить, %: виробу А – 10, виробу В – 6. Прибуток від реалізації цих виробів відповідно дорівнює 210 і 240 тис. Визначити середню рентабельність.

Розв’язок. Середню рентабельність знайдемо за середньою гармонійною зваженою .

Отже, середня рентабельність 7,38%.

Запитаннядлясамоконтролю

1.Які величини характеризують склад статистичної сукупності?

2.Чи можуть відносні величини визначатися на підставі середніх або інших відносних величин?

3.За яких умов застосування середніх некоректне?

4.Які види середніх використовуються за відсутності інформації про ваги або в разі, коли замість окремих значень осередню вальної ознаки наведено лише сумарні значення складових логічної формули?

 

Література: нормативні джерела [1, 3-10]

основна [3, С.35-42; 4, С.67-100; 6, С.30-44]

додаткова [1, С.29-60; 4, С.290-304]

Інтернет-ресурси [1-2, 6, 8]

 

 




Переглядів: 1856

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методичні вказівки до теми | ТЕМА 2. ВИБІРКОВИЙ МЕТОД

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.