Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Б) антиінфляційне стимулювання пропозиції – макроекономічна полі- тика,направлена на збільшення національного продукту з метою скорочення інфляції.

ІІІ. Антиінфляційна стратегія– недопущення галопуючої інфляції у майбутньому, що передбачає:

ü гасіння інфляційних очікувань

ü ефективна монетарна політика

ü скорочення бюджетного дефіцитуü раціоналізація зовнішньоекономічної політики

Світо­ва пра­к­ти­ка на­гро­ма­ди­ла цілий ар­се­нал зна­рядь бо­роть­би з інфляцією. Ко­ли інфляція ся­гає ве­ле­тенсь­ких мас­штабів і купівель­на спро­можність гро­шо­вої оди­ниці пра­к­тич­но дорівнює ну­леві, не­ми­ну­чою стає нуліфікація гро­шей. При­к­ла­дом мо­же бу­ти Німеч­чи­на 1923 р. або Угор­щи­на 1946 р. За та­ких умов старі гро­шові зна­ки ви­лу­ча­ють­ся з обігу і заміню­ють­ся но­ви­ми. Знецінені в ро­ки гіперінфляції за­ощад­жен­ня в гро­шах здебільшо­го не відшко­до­ву­ють їхнім влас­ни­кам. Нуліфікація як ме­тод бо­роть­би з інфляцією — над­зви­чай­ний захід, до яко­го мож­на вда­ти­ся тільки за суспільних по­трясінь (війни, ре­во­люції, ви­ник­нен­ня но­вих дер­жав то­що).

У 80-ті ро­ки ряд країн об­ра­ли ме­ханізм інде­к­сації, щоб при­сто­су­ва­ти­ся до не­га­тив­них наслідків інфляції. Інде­к­сація, як уже відо­мо, оз­на­чає, що номінальні до­хо­ди гро­ма­дян зміню­ють­ся про­порційно змінам цін, тоб­то інде­к­сація є ме­ханізмом, за до­по­мо­гою яко­го до­хо­ди ча­ст­ко­во або цілком за­хи­щені від інфляції. Іна­кше ка­жу­чи, інде­к­сація пе­ре­дба­чає, що по­точні до­хо­ди на­се­лен­ня збільшу­ють­ся відповідно до тем­пу зро­стан­ня цін у країні за пев­ний період. У разі пов­ної інде­к­сації ре­альні до­хо­ди за­хи­щені від згуб­но­го впли­ву інфляції, а то­му життєвий рівень на­се­лен­ня не зни­жується.

Од­нак інде­к­сацію не мож­на роз­гля­да­ти як ме­тод бо­роть­би з інфляцією. За до­по­мо­гою інде­к­сації мож­на ли­ше по­сла­би­ти або уник­ну­ти ок­ре­мих не­га­тив­них наслідків інфляції, але не мож­на зни­зи­ти її тем­пи. Чо­му ж не мож­на за­хи­с­ти­ти всіх учас­ників національ­ної еко­номіки від інфляції, тоб­то все проінде­к­су­ва­ти? Досвід ба­гать­ох країн світу свідчить: що більше праг­нуть дер­жавні мужі за­хи­с­ти­ти еко­номіку від інфляції че­рез інде­к­сацію, то не­стабільнішою стає еко­номіка; чим більше суспільст­во на­ма­гається вбе­рег­ти своїх членів від інфляції, тим не­стабільнішим стає їхнє ста­но­ви­ще. Країни, які повністю інде­к­су­ва­ли все у своїй еко­номіці (Бра­зилія), не ма­ли ве­ли­ко­го успіху. Річ у тім, що інде­к­сація, по-пер­ше, роз­кру­чує інфляційну спіраль. За політи­ки інде­к­сації тем­пи інфляції зро­ста­ють, і во­на із помірної мо­же роз­ви­ну­ти­ся у га­ло­пу­ю­чу, а то й у гіперінфляцію. По-дру­ге, не­мож­ли­во повністю вбе­рег­ти від знецінен­ня усі до­хо­ди на­се­лен­ня. На­решті, інде­к­сація по­тре­бує знач­них дер­жав­них ви­датків, що збільшує дефіцит бюд­же­ту.

Як уже за­зна­ча­ло­ся, про­б­ле­ма інфляції, а відтак і ан­тиінфляційної політи­ки є до­волі дис­кусійною — як у на­у­ко­вих, так і в політич­них ко­лах. Одні еко­номісти, зо­к­ре­ма мо­не­та­ри­сти, вва­жа­ють, що інфляція є ви­к­люч­но гро­шо­вим яви­щем. Згідно з їхнім по­гля­дом, для її по­до­лан­ня потрібно уповільни­ти тем­пи зро­стан­ня про­по­зиції гро­шей у національній еко­номіці. Для не­до­пу­щен­ня інфляції во­ни про­по­ну­ють до­т­ри­му­ва­ти­ся у мо­не­тарній політиці так зва­но­го гро­шо­во­го пра­ви­ла. Згідно з цим пра­ви­лом, темп зро­стан­ня про­по­зиції гро­шей має дорівню­ва­ти тем­пові еко­номічно­го зро­стан­ня, який для більшості роз­ви­ну­тих країн ста­но­вить 3—5% за рік. Ці еко­номісти не роз­ме­жо­ву­ють за­ходів інфляційної політи­ки, спря­мо­ва­ної на по­до­лан­ня різних видів інфляції, — інфляції по­пи­ту та інфляції про­по­зиції.

Інша гру­па еко­номістів ува­жає, що ре­цеп­ти мо­не­та­ристів є надмірно болісни­ми для суспільст­ва. Ця гру­па про­по­нує політи­ку до­ходів, ко­т­ра, як уже за­зна­ча­ло­ся, пе­ре­дба­чає, що учас­ни­ки рин­ко­во­го про­це­су впро­довж пев­но­го періоду ут­ри­му­ють­ся від підви­щен­ня цін на то­ва­ри і по­слу­ги, а та­кож на фа­к­то­ри ви­роб­ниц­тва. Політи­ку до­ходів за­сто­со­ву­ва­ла низ­ка країн у 70-ті ро­ки, але, на дум­ку ба­гать­ох еко­номістів, во­на бу­ла ма­ло­ефе­к­тив­ною.

Еко­номісти ос­нов­но­го по­то­ку ма­к­ро­еко­номіки ви­хо­дять із то­го, що інфляція є ба­га­то­фа­к­тор­ним про­це­сом, то­му для бо­роть­би з нею потрібно ви­ко­ри­сто­ву­ва­ти ши­ро­кий ар­се­нал зна­рядь, який умов­но мож­на поділи­ти на дві гру­пи. Пер­ша гру­па охо­п­лює ме­то­ди, за­сто­су­ван­ня яких дає змо­гу зни­зи­ти рівень інфляції порівня­но швид­ко, уп­ро­довж ко­рот­ко­го відтин­ку ча­су. Дру­га гру­па за­ходів, які нерідко на­зи­ва­ють ан­тиінфляційною стра­тегією, спря­мо­ва­на на не­до­пу­щен­ня інфляції у три­валій пер­спе­к­тиві.

Як­що інфляція уже роз­ви­ну­лась, то для її по­до­лан­ня нині здебільшо­го за­сто­со­ву­ють стри­му­валь­ну ма­к­ро­еко­номічну політи­ку, яку нерідко на­зи­ва­ють дезінфляцією.Політи­ка дезінфляції грун­тується на мож­ли­вості ви­бо­ру між інфляцією та без­робіттям у ко­рот­ко­стро­ко­во­му періоді. Дер­жавні мужі, зни­жу­ю­чи за до­по­мо­гою мо­не­тар­ної та фіскаль­ної політи­ки су­куп­ний по­пит, змен­шу­ють об­сяг національ­но­го ви­роб­ниц­тва, що су­про­вод­жується зро­стан­ням рівня без­робіття. Згідно з кри­вою Філіпса для ко­рот­ко­стро­ко­во­го періоду, зро­стан­ня рівня без­робіття зни­жує рівень інфляції.

У зв’яз­ку з цим по­стає за­пи­тан­ня: яким об­ся­гом річно­го ре­аль­но­го ВВП має по­жер­т­ву­ва­ти суспільст­во, щоб зни­зи­ти рівень інфляції? Еко­номісти ча­с­то об­чис­лю­ють ко­ефіцієнт дезінфляційних ут­рат, який по­ка­зує відсо­ток річно­го ре­аль­но­го ВВП, ко­т­рий потрібно при­не­с­ти в жер­т­ву за­для зни­жен­ня інфляції на 1%. Для ви­зна­чен­ня цьо­го ко­ефіцієнта ве­ли­чи­ну змен­шен­ня ВВП за пев­ний проміжок ча­су ділять на ве­ли­чи­ну зни­жен­ня тем­пу інфляції за той са­мий проміжок. Існує кілька оцінок цьо­го по­каз­ни­ка, але ти­по­ва оцінка ста­но­вить 5. Тоб­то для зни­жен­ня інфляції на 1% не­обхідно по­жер­т­ву­ва­ти 5% річно­го ВВП.

Ко­ефіцієнт дезінфляційних ут­рат мож­на ви­ра­зи­ти че­рез без­робіття. Згідно з за­ко­ном Оуке­на, зміна рівня без­робіття на 1% змінює ВВП на 2%. От­же, зни­жен­ня інфляції на 1% по­тре­бує збільшен­ня циклічно­го без­робіття при­близ­но на 2,5%. Цей ко­ефіцієнт мож­на ви­ко­ри­ста­ти для то­го, щоб ви­зна­ча­ти, на яку ве­ли­чи­ну має зро­сти без­робіття за­для зни­жен­ня інфляції. На­при­к­лад, для зни­жен­ня інфляції на 4% потрібно по­жер­т­ву­ва­ти 20% ВВП. Відповідно та­ке зни­жен­ня інфляції по­тре­бує збільшен­ня циклічно­го без­робіття на 10%.

Ве­ли­чи­на ко­ефіцієнта дезінфляційних ут­рат дає змо­гу су­ди­ти про те, доцільне чи не­доцільне по­даль­ше про­ве­ден­ня ан­тиінфляційної політи­ки. Як­що цей ко­ефіцієнт порівня­но ви­со­кий, то уря­дові, оче­вид­но, слід ут­ри­ма­ти­ся від за­ходів що­до уповільнен­ня темпів інфляції, відда­ю­чи, на­при­к­лад, пе­ре­ва­гу інде­к­сації до­ходів на­се­лен­ня. Низь­ке зна­чен­ня ко­ефіцієнта дезінфляційних ут­рат свідчить про ефе­к­тивність ан­тиінфляційної політи­ки і доцільність її про­дов­жен­ня.

В од­но­му із досліджень бу­ло про­сте­же­но 65 ви­падків дезінфляції у 19 країнах. Май­же по­всюд­но зни­жен­ня рівня інфляції бу­ло до­сяг­ну­то че­рез тим­ча­со­ве змен­шен­ня об­ся­гу національ­но­го ви­роб­ниц­тва. Про­те ве­ли­чи­на втрат у ви­гляді змен­шен­ня ВВП у різних країнах ви­я­ви­ла­ся не­од­на­ко­вою. Зна­чен­ня ко­ефіцієнта дезінфляційних ут­рат за­ле­жить від ба­гать­ох чин­ників, зо­к­ре­ма від швид­кості здійснен­ня дезінфляції, гнуч­кості за­робітної пла­ти, сту­пе­ня інфляційних очіку­вань і довіри на­се­лен­ня до політи­ки уря­ду то­що.

Пра­к­ти­ка по­ка­за­ла, що швид­ка дезінфляція су­про­вод­жується мен­ши­ми втра­та­ми, ніж повільна. У країнах з ви­щим рівнем гнуч­кості за­робітної пла­ти (у них ко­рот­ший строк дії ко­ле­к­тив­них до­го­ворів) ко­ефіцієнти дезінфляційних ут­рат бу­ли ниж­чи­ми. Еко­номісти особ­ли­во підкрес­лю­ють роль інфляційних очіку­вань у про­ве­денні ефе­к­тив­ної і менш болісної політи­ки дезінфляції.

Ви­со­ка інфляція є здебільшо­го ре­зуль­та­том про­це­су, який роз­ви­вається внаслідок дії адап­тив­них інфляційних очіку­вань. То­му важ­ли­вим зав­дан­ням дезінфляції є при­бор­кан­ня інфляційних очіку­вань. При цьо­му потрібно ви­я­ви­ти так звані”якорі”, або орієнти­ри, цих очіку­вань, тоб­то яви­ща і про­це­си, за­леж­но від яких еко­номічні суб’єкти фор­му­ють свою по­ведінку що­до цін. Та­ки­ми орієнти­ра­ми здебільшо­го є тем­пи інфляції у по­пе­редніх періодах, тем­пи зро­стан­ня гро­шо­вої ма­си, номінальні про­центні став­ки за дер­жавні облігації, ди­наміка кур­су національ­ної ва­лю­ти то­що. Кон­т­роль уря­ду за од­ним або кілько­ма ци­ми орієнти­ра­ми дає змо­гу по­га­си­ти інфляційні очіку­ван­ня. Вод­но­час світо­вий досвід підка­зує, що інфляційні очіку­ван­ня як­найш­вид­ше до­ла­ють­ся там, де ви­ко­ну­ють­ся при­наймні дві умо­ви.

По-пер­ше, дер­жав­на політи­ка спря­мо­вується на зміцнен­ня ме­ханізмів рин­ко­вої си­с­те­ми. Тільки во­ни здатні ви­к­ли­ка­ти при­род­не (тоб­то те, що су­про­вод­жується збільшен­ням кількості та підви­щен­ням якості життєвих благ) уповільнен­ня зро­стан­ня цін. Ли­ше за та­кої умо­ви змінюється по­ведінка спо­жи­вачів, в ній до­ла­ють­ся інфляційні мо­ти­ви. До­ки спо­жи­вачі не пе­ре­ко­на­ють­ся в то­му, що ко­ли­ван­ня цін на­бу­ли рин­ко­вих ок­рес­лень, до­ти в національній еко­номіці відбу­ва­ти­меть­ся інфляційне роз­ши­рен­ня су­куп­но­го по­пи­ту.

По-дру­ге, уряд має не­по­хит­но до­т­ри­му­ва­ти­ся кур­су на по­сту­по­ве по­до­лан­ня інфляції та ко­ри­сту­ва­ти­ся довір’ям більшості на­се­лен­ня. Рівень довір’я до ан­тиінфляційної політи­ки є од­ним із чин­ників, від яко­го за­ле­жить ве­ли­чи­на втрат, пов’яза­них із про­ве­ден­ням дезінфляції. За­слу­жи­ти ви­со­кий рівень довір’я мож­на ли­ше тоді, ко­ли уряд ста­вить пе­ред со­бою цілком ви­зна­чені, пра­к­тич­но здійсненні і такі, що мож­на лег­ко пе­ревіри­ти, ан­тиінфляційні зав­дан­ня, за­зда­легідь інфор­мує про це на­се­лен­ня і не­ухиль­но до­ма­гається розв’язан­ня цих зав­дань. На­при­к­лад, цен­т­раль­ний банк має ре­гу­ляр­но повідо­м­ля­ти про той рівень інфляції, який він зби­рається підтри­му­ва­ти, і про не­обхідний для цьо­го темп зро­стан­ня гро­шо­вої ма­си. Як­що дер­жавні мужі до­б­ро­совісно ви­ко­ну­ють свої обіцян­ки, то учас­ни­ки рин­ко­во­го про­це­су по­сту­по­во пе­ре­ко­ну­ють­ся в то­му, що керівниц­тво країни не ли­ше з усією рішучістю ста­ло на шлях бо­роть­би з інфляцією, але й здат­не кон­т­ро­лю­ва­ти ста­но­ви­ще, до­ма­га­ти­ся ре­алізації ого­ло­ше­них цілей. Що глиб­ше це усвідо­м­люється, то більше довіря­ють дер­жав­ним му­жам, то охочіше рішен­ня про ціни, про­по­зицію, по­пит, за­ощад­жен­ня то­що при­сто­со­ву­ють­ся до за­зда­легідь ус­та­но­в­ле­но­го ліміту на приріст гро­шо­вої ма­си. От­же, цей ліміт стає ре­аль­ною си­лою, яка впли­ває на еко­номічну по­ведінку, сприяє зни­жен­ню інфляційних очіку­вань.

При­хиль­ни­ки теорії раціональ­них сподівань навіть твер­дять, що зни­жен­ня рівня інфляції мож­ли­ве без еко­номічно­го спа­ду, тоб­то без зни­жен­ня об­ся­гу національ­но­го ви­роб­ниц­тва і зро­стан­ня без­робіття. Іна­кше ка­жу­чи, мож­ли­ва без­болісна дезінфляція. Згідно з цією теорією, як­що наміри уря­ду при­бор­ка­ти інфляцію не ви­к­ли­ка­ють сумніву, гро­ма­дя­ни швид­ко відки­да­ють свої інфляційні очіку­ван­ня. Це оз­на­чає, що ко­рот­ко­стро­ко­ва ме­жа ви­бо­ру між інфляцією та без­робіттям пе­реміщу­ва­ти­меть­ся до­ни­зу, і це дає змо­гу зни­зи­ти рівень інфляції без підви­щен­ня рівня без­робіття. Та­ке твер­д­жен­ня бу­ло б спра­вед­ли­вим, як­би інфляцію інду­ку­ва­ла ви­к­люч­но над­лиш­ко­ва гро­шо­ва ма­са, а са­ма інфляція не місти­ла інерційно­го чин­ни­ка.

Для не­до­пу­щен­ня роз­вит­ку га­ло­пу­ю­чої інфляції у май­бут­нь­о­му уряд роз­роб­ляє ан­тиінфляційну стра­тегію, ос­нов­ни­ми скла­до­ви­ми якої є ефе­к­тив­на мо­не­тар­на політи­ка, впо­ряд­ку­ван­ня дер­жав­них фінансів, раціоналізація стру­к­ту­ри національ­ної еко­номіки та зовнішньое­ко­номічної діяль­ності.

Ефе­к­тив­на мо­не­тар­на політи­ка пе­ре­дба­чає, що щорічні при­ро­с­ти гро­шо­вої ма­си в обігу об­ме­жені й не над­то пе­ре­ви­щу­ють зро­стан­ня національ­но­го про­ду­к­ту. Як відо­мо, не­має лег­шо­го спо­со­бу зруй­ну­ва­ти еко­номіку країни, як на­пов­ни­ти гро­шо­вий обіг зай­ви­ми грішми. Кон­ст­ру­к­тив­ну ан­тиінфляційну мо­не­тар­ну політи­ку мо­же про­во­ди­ти ли­ше не­за­леж­ний від ви­ко­нав­чої вла­ди цен­т­раль­ний банк, який спи­рається на до­б­ре роз­ви­ну­ту банківську си­с­те­му. Цен­т­раль­ний банк во­лодіє та­ки­ми мо­гутніми зна­ряд­дя­ми про­ве­ден­ня мо­не­тар­ної політи­ки, як опе­рації на відкри­то­му рин­ку, зміна обліко­вої став­ки чи нор­ми ре­зер­ву­ван­ня, за до­по­мо­гою яких він мо­же ви­зна­чи­ти тем­пи при­ро­с­ту гро­шей у національній еко­номіці.

Важ­ли­вою скла­до­вою ан­тиінфляційної стра­тегії є впо­ряд­ку­ван­ня дер­жав­них фінансів, пе­ре­довсім ско­ро­чен­ня бюд­жет­но­го дефіци­ту з пер­спе­к­ти­вою йо­го пов­ної лік­відації. Це ско­ро­чен­ня має відбу­ва­ти­ся за ра­ху­нок змен­шен­ня ви­дат­ко­вої ча­с­ти­ни дер­жав­но­го бюд­же­ту. Річ у тім, що під впли­вом но­вих еко­номічних кон­цепцій у ба­гать­ох країнах світу в ос­танній чверті XX ст. відбу­ло­ся зни­жен­ня по­дат­ко­вих ста­вок. Більшість еко­номістів нині вва­жа­ють, що ви­со­ко­про­г­ре­сивні си­с­те­ми опо­дат­ку­ван­ня стри­му­ють роз­ви­ток еко­номіки. Зни­жен­ня по­дат­ко­вих ста­вок із при­бут­ко­во­го по­дат­ку на гро­ма­дян по­си­лює сти­му­ли до праці, збільшує осо­бисті за­ощад­жен­ня, а з по­дат­ку на при­бу­ток підприємств — сти­му­лює роз­ви­ток інве­стиційно­го про­це­су. От­же, внаслідок зро­стан­ня за­ощад­жень та інве­стицій мож­на сподіва­ти­ся при­ско­рен­ня еко­номічно­го зро­стан­ня і збільшен­ня у май­бут­нь­о­му рівня зай­ня­тості, об­ся­гу національ­но­го ви­роб­ниц­тва, а от­же й дер­жав­них по­дат­ко­вих над­ход­жень, що спри­я­ти­ме до­сяг­нен­ню без­дефі­цит­но­го бюд­же­ту. Іна­к­ше ка­жу­чи, про­ду­ма­на фіскаль­на політи­ка, яка усу­ває бюд­жетні дефіци­ти, що інду­ку­ють інфляцію, відіграє важ­ли­ву роль в ан­тиінфляційній стра­тегії.

Раціональна мо­не­тар­на і фіскаль­на політи­ка до­по­ма­га­є усу­ва­ти з еко­номіки інфляцію по­пи­ту. Вод­но­час є не­обхідною стра­тегія роз­вит­ку національ­ної еко­номіки, яка б за­хи­с­ти­ла або при­наймні помітно по­сла­би­ла руйнівні впли­ви зовнішніх збу­рень про­по­зиції, які інду­ку­ють інфляцію ви­т­рат. Для не­до­пу­щен­ня інфляції про­по­зиції уряд має спри­я­ти роз­вит­кові освіти й на­у­ки, на­гро­мад­жен­ню інте­ле­к­ту­аль­но­го по­тенціалу суспільст­ва і людсь­ко­го капіта­лу кож­ною осо­бою, фінан­су­ва­ти на­у­кові досліджен­ня та дослідно-кон­ст­ру­к­торські роз­роб­ки, здійсню­ва­ти стру­к­тур­ну пе­ре­бу­до­ву національ­ної еко­номіки у на­прямі зро­стан­ня в ній ча­ст­ки про­дукції ви­со­ко­тех­но­логічних га­лу­зей і ви­роб­ництв. Це стри­му­ва­ти­ме роз­ви­ток інфляційно­го про­це­су у разі силь­них зовнішніх не­спри­ят­ли­вих збу­рень про­по­зиції.

Особ­ли­ве місце в ан­тиінфляційній стра­тегії зай­має раціоналізація зовнішньое­ко­номічних зв’язків країни. Па­сив­не саль­до платіжно­го ба­лан­су, як відо­мо, інду­кує інфляційні імпуль­си. Зовнішньое­ко­номічна політи­ка має спря­мо­ву­ва­ти­ся на до­сяг­нен­ня рівно­ва­ги у торгівлі то­ва­ра­ми і по­слу­га­ми шля­хом підтри­ман­ня екс­порт­них га­лу­зей та за­хи­с­ту національ­но­го ви­роб­ни­ка. Вод­но­час уряд і цен­т­раль­ний банк по­винні про­во­ди­ти кон­ст­ру­к­тив­ну ва­лют­ну політи­ку, яка б підтри­му­ва­ла стабільний курс національ­ної ва­лю­ти і не сти­му­лю­ва­ла зро­стан­ня імпор­ту. Всі пе­релічені за­хо­ди ан­тиінфляційної стра­тегії стри­му­ють зро­стан­ня за­галь­но­го рівня цін у країні в близькій і відда­леній пер­спе­к­тиві.




Переглядів: 677

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методи боротьби з інфляцією | Нормативно-правова база щодо власного капіталу підприємства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.