Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Значення та завдання менеджменту

Тема 1. СУТНІСТЬ, ЗНАЧЕННЯ ТА РОЗВИТОК МЕНЕДЖМЕНТУ

План

 

1.1. Суть поять"управління" та "менеджмент".

1.2. Значення та завдання менеджменту

1.3. Історичні етапи розвитку менеджменту в світі та Україні.

1.1. Суть понять "управління" та "менеджмент"

Діяльність людини є основою її існування. Більшість видів трудової діяльності потребує зусиль не окремої людини, а групи людей, тобто колективної праці. Цілеспрямована колективна праця потребує її організації. При всьому розмаїті підходів під організацією прці мається на увазі сукупність цілеспрямованих дій із забезпечення спільної праці, спрямованої на ефективне використання ресурсів. Така праця називається управлінською. Сукупність видів управлінської діяльності спрямованих на ефективне і результативне використання ресурсів для досягнення визначених цілей і є менеджментом.

Термін «менеджмент» походить від англійського слова Управляти. Спочатку воно означало вміння управляти конем, а потім в процесі трансформацій це слово стало означати галузь науки, практики і мистецва управління людьми.

У зарубіжній літературі існує чимало визначень менеджменту, але всі вони об'єднані однією основою – людськими стосунками в процесі праці, організаторськими здібностями керівників, побудовою органів управління підприємствами, організаціями, Так, Оксфордський словник англійської мови дає такі тлумачення менеджменту:

· менеджмент – це спосіб та манера спілкування з людьми (працівниками);

· менеджмент – це влада та мистецтво керівництва;

· менеджмент – це вміння організувати ефективну роботу апарату управління (служб працівників);

· менеджмент – це органи управління, адміністративні одиниці, служби й підрозділи.

Але менеджмент і управління це не одне ітеж.

Управління - це цілеспрямована дія на об'єкт із метою зміни його стану або поведінки у зв'язку зі зміною певних обставин.

Звідси випливає, що управляти процесами, які протікають на будь-якому підприємстві, в організації, що і с об'єктами, означає змінювати їх стан шляхом зміни всіх або окремих, існуючих там, виробничих факторів, до яких відносяться матеріальні, енергетичні, фінансові, трудові, інформаційні ресурси тощо.

управління - це процес ув’язки всіх необхідних компонентів для досягнення певного результату, а менеджмент – це система організації праці, яка забезпечує існування такої ув’язки.

Менеджмент є складовою частиною управління. Він реалізується лише людьми, керівниками, тоді як управління можливе й за допомогою технічних засобів (роботів, електронних систем, наприклад, коли мова йде про управління певним технологічним процесом, машиною тощо).

Отже, якщо управляти можна всіма елементами виробництва, то керувати можна лише людьми, персоналом. Тому, якщо ми вживаємо термін "управління" стосовно людей, персоналу, ми повинні розуміти в такому випадку не все управління в широкому змісті цього слова, а лише менеджмент як складову частину управління, або управління у вузькому розумінні цього слова, тобто керівництво.

Висновок: ефективний результат будь-якого управління, навіть при використанні найбільш передових технологій, матеріалів, висококвалі­фікованих робітників, буде досягнутий лише за умови правильного, розумного, наукового керівництва всім залученим до нього персоналом, узгоджених його дій.

 

Суть менеджменту розкривається , якщо розглядати його зміст із різних точок зору.

1. Менеджмент- як вид діяльності. Виділяють два види діяльності:функціональний поділ праці- розподіл за функціональним видом робіт., технологічний поділ праці – розподіл на конкретні роботи та операції

2. Менеджмент- як процес діяльності. У практичній діяльності менеджмент є процесом у якому людина або колектив виконуючи функції управління, забезпечують досягнення певного результату.

3. Менеджмент- як категорія людей. Технологічний поділ праці є основою для розподілу менеджерів на категорії за рівнями і видами діяльності.Існують три рівня управління: менеджери вищого рівня управління Які представлені першими керівниками організації, захищають інтереси і потреби власників, розробляють стратегію діяльності організації , її політику. Це інституціональний рівень управління. Менеджери середнього рівня забезпечують реалізацію рішень, прийнятих керівництвом вищого рівня, і здійснюють управління працівникаминижчого рівня. Цей рівень менеджерів представлений керівниками підрозділів, операційними менеджерами, організаторами виробництвами. Менеджери нижчого рівня здійснюють керівництво безпосередньо виконавцями. На цьому рівні знаходяться майстри, нач. Виробничих ділянок.

На західних підприємствах розрізняють:

o топ-менеджмент, тобто вищу ланку керівництва (генеральний директор та інші члени управління);

o мідл-менеджмент - середню ланку керівництва (керівники самостійних відділів) ;

o ловер-менеджмент - низову ланку керівництва (керівники підвідділів та інших підрозділів).

 

4. Менеджмент-як структура організації діяльності. Виконуючи конкретну роль у процесах менеджменту, менеджери створюють структуру апарату управління.

Таким чином, узагальнюючи різноманітні визначення та складові менеджменту, можна прийти до наступного визначення його суті:

Менеджмент - це складова процесу управління, яка забезпечує координацію дій персоналу підприємства (організації) на всіх його рівнях з раціонального використання ним наявних ресурсів із застосуванням наукового підходу, психологічних та етичних норм керівництва. Або:

Менеджмент- це сукупність функцій, орієнтованих на ефективне використання людських, матеріальних, та фінансових ресурсів з метою досягнення цілей організації.

Найціннішими в менеджменті є люди, співробітники як основний елемент будь-якого виробничого процесу. Знайти або виховати компетентних співробітників набагато складніше, ніж отримати, наприклад, інвестиції. Менеджмент понад усе цінує людей із оригінальними ідеями. Він вчить працювати не стільки швидко, скільки мудро.

 

Значення та завдання менеджменту

В умовах ринкових відносин потрібні, зрозуміло, нові підходи до вирішення економічних і соціальних проблем, глибоке розуміння суті управління та його форм.

Ми все більше пізнаємо ділову практику західних керівників у сфері менеджменту.

Значення менеджменту полягає в тому, що він забезпечує задоволення потреб споживачів товарів та послуг через ринок. Існування та престиж менеджменту обґрунтовується економічними результатами діяльності. Будь-які рішення приймаються з використанням менеджменту та несуть у собі економічний зміст. Тому ефективність менеджменту й діяльності менеджерів вимірюється економічними успіхами та результатами.

Сьогодні в менеджменті відбуваються суттєві зміни. Якщо раніше успішним менеджером був той, хто швидше за всіх реагував на зміни ринкової ситуації, то зараз хорошим менеджером вважається той, хто для свого підприємства створює нові ринки, хто сам змінює ринок. Недаремно кажуть, що завдання менеджменту полягає в тому, щоб спочатку зробити бажане можливим, а потім - реальним.

Основне в менеджменті - ставити перед собою цілі, які б відповідали інтересам підприємства.

Значення менеджменту полягає й у тому, що він об'єднує капітал та співробітників фірми.

У чому конкретно полягають завдання менеджменту?

Основним завданням менеджменту необхідно вважати забезпечення існування підприємства (фірми) на ринку. У відповідності з цим завданням менеджмент повинен забезпечувати рентабельність фірми на основі наявних у ній людських та матеріальних ресурсів. Успіхи та невдачі підприємства - це, в першу чергу, успіхи та невдачі менеджменту. Менеджмент повинен створювати фірмі умови для випуску товарів кращої якості за більш низькими цінами або надання кращих послуг, ніж послуги конкурентів.

Менеджмент виходить із того, що робітники та службовці - це найцінніший капітал фірми. Тому його завдання - це вирішення проблем своїх співробітників, задля яких й існує фірма. Мета сучасного менеджменту - такий розвиток людини, за якого усі закладені в ній природою здібності могли б реалізуватися в бізнесі. Людина - джерело творчості, різноманітності, тому основне - підвищити зацікавленість працівників у ефективній роботі.

Одне із завдань менеджменту полягає у створенні нових ринків для фірми та забезпеченні швидкого реагування на всі зміни в соціальній сфері ринку. Ця задача реалізується через функцію маркетингу й функцію інновації (розробку нових товарів та послуг).

Наступне завдання менеджменту полягає в глибокому аналізі діяльності фірми. Керівництво не може бути суто бюрократичним, адміністративним актом. Це - творча діяльність, яка виключає всі форми пристосування. Аналізувати діяльність підприємства слід перш за все з позицій споживача та ринку. Після завершення аналізу всіх сторін діяльності підприємства його керівництву необхідно збалансувати коротко- та довготермінові цілі свого розвитку.

Ще одним завданням менеджменту є доведення до співробітників фірми конкретних завдань, надання їм можливості контролювати власну роботу, а також бачити, який внесок у загальні результати діяльності зробила їхня праця. Співробітник, незалежно від того, є він звичайним працівником чи директором, повинен розуміти, що від його роботи залежить подальша доля підприємства.

Наведені вище завдання, які вирішує менеджмент, не є вичерпаними (можна було б назвати ще чимало інших), але вони в достатній мірі доводять його важливість у діяльності будь-яких підприємств, організацій.

 




Переглядів: 1877

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.