Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Культура організації

 

Поняття «культура організації» стало невід'ємною складовою частиною менеджменту. Успіх організації чи підприємства залежить не тільки від технології менеджменту, постановки бухгалтерського обліку, але й від таких факторів, як стиль управління й культура організації.

Що ж розуміється під культурою організації?

# Культура організації - це своєрідний образ підприємства, система його цінностей та філософія, яку поділяють всі працівники. У поняття філософії підприємства входять його символи та ритуали, історія та традиції. Культура організації має два рівні: поверхневий і ціннісний.

До поверхневого рівня належать видимі та відчутні елементи культури: назва, фірмові знаки, фірмовий одяг, будівлі, розміри, технології, а також ритуали та звичаї, свята підприємства тощо. У якості прикладу можна навести станції технічного обслуговування фірм "Мазда", "Мерседес", а, наприклад, в поліграфії це головне підприємство об'єднання "Поліграфкнига", Українська академія друкарства, які мають високий рейтингу поліграфії України, а тому є відомими їхні назви.

Назва несе особливе навантаження в поверхневому рівні культури організації. Дати вдалу назву організації це означає з самого початку визначити їй належне місце в ряді інших організацій.

Назва організації може або притягувати, або відштовхувати від себе людей. Тому перш, ніж давати їй назву, слід відповісти на три питання: як люди будуть сприймати її? які категорії населення будуть мати стосунки з організацією? які асоціації виникатимуть у людей при сприйнятті назви організації? Ми свідомо досі не називали англійське слово "імідж". Більш-менш широкому загалу освічених людей у нашій країні це слово стало відомим у зв'язку із розвитком прикладної науки іміджології, яка відіграє значну роль у системі ділових стосунків між людьми при вивченні причин успіху одних і неуспіху інших.

Форма одягу, манера поведінки різних категорій людей, оформлення сцен, вестибюлів, актових залів, наочна агітація тощо - це елементи цієї прикладної науки. Через зовнішню форму розкривається внутрішній зміст людини, організації, держави. Отже, імідж існує на мікро- і макрорівнях, має і зовнішню форму, і внутрішній зміст. Зовнішня форма і внутрішній зміст постійно мають бути в динамічній рівновазі. У структурі іміджу організації можна виділити такі взаємопов'язані за формою і змістом компоненти: зовнішній вигляд організації і стиль роботи її керівництва; облаштування робочих місць і режим роботи організації; товарний вигляд продукції і реклама як носії іміджу організації; зовнішній вигляд, стиль поведінки і діяльності персоналу (рис. 6).


Рис. 6. Структура іміджу організації

Під зовнішнім виглядом організації необхідно розуміти як екстер'єр (власне зовнішній вигляд), так і інтер'єр приміщення, де відбувається діяльність організації. Слово "організація" вжите в широкому розумінні цього слова -підприємство, установа, офіс, фірма, інститут тощо. Зовнішнє оформлення (екстер'єр) дає інформацію про характер діяльності організації, власника чи відомчу належність. Архітектура споруди, фірмовий знак перед входом, величина і оздоблення вхідних дверей, охайність навколишньої території налаштовують на певну поведінку того, хто потрапляє сюди вперше.

Додаткову інформацію і враження ми отримаємо, увійшовши в хол приміщення: оперативна інформація, найважливіші здобутки, найвизначніші люди цієї організації, зручні меблі для сидіння, кілька красивих авторських полотен, міні-сад - це приблизно те, що викличе у відвідувача доброзичливість, повагу і діловий настрій.

"Ідеальний" керівник докладає значних зусиль до облаштування свого офісу як щодо його технічного оснащення, так і з погляду врахування ергономічних та естетичних вимог. Стан офісу - наочне свідчення культури ділової людини. Дотримування цієї культури завжди зближує цивілізованих дідових людей, робить їх відкритішими один одному. Ергономіка офісів, їх дизайн-актуальна проблема, однак її вирішення не завжди є вдалим. У підсумку страждає професійний імідж. Як відсутність візитної картки є недотриманням ділового етикету в спілкуванні, так і примітивний, а тим більше неохайний вигляд офісу і службових кабінетів завдає значних збитків репутації фірми.

На основі сприйняття інтер'єру службового приміщення і режиму праці складається відповідна думка про організацію.

Взагалі проблема організації робочих місць, наприклад, розташування столів в офісі, пов'язана із сприйняттям людини людиною, із психологічною сумісністю, із родом діяльності, яка виконується, ступенем виробничої взаємозалежності.

Напевно, найоптимальнішою розстановкою робочих місць в офісах є розстановка за принципом облюбовування території - кожен організовує своє робоче місце виходячи із естетико-ергономічних смаків, понять, стилю роботи і психологічного "комфорту".

У формуванні високого іміджу фірми одну із провідних ролей відіграє товарний вигляд продукції і її реклама. Продукція фірми визначається за її фірмовим стилем.

Фірмовий стиль- це те характерне в іміджі, а саме - в зовнішньому вигляді, що дає можливість розпізнати фірму, виробника продукції.

З психологічного погляду, продукція однієї фірми повинна мати ті характерні й визначальні деталі в оформленні, які відразу дають можливість вирізнити її серед десятків і сотень видів продукції інших фірм. Імідж будь-якої фірми звичайно ж складається із багатьох чинників, пов'язаних передусім з організацією виробництва, таких як відповідальність, швидкість, результативність. Імідж створюється спільними зусиллями всіх працівників без винятку. Створення доброго іміджу - це довготривалий процес.

Ціннісний рівень організації - це еталони щоденної поведінки її співробітників. Еталони - це норми, яким повинні відповідати працівники підприємства: стиль роботи, культура поведінки, акуратність документообігу, ділова атмосфера тощо.

Ціннісний рівень організації формується перш за все завдяки особистому іміджу її працівників.

Особистий імідж проявляється у людському визнанні, в ставленні до особи певної групи або прошарку людей. Він є збірним поняттям, яке включає як ділові, так і особистісні характеристики працівника. Серед них пріоритетними необхідно визнати вихованість, ерудицію, професіоналізм, на яких і "тримається" імідж конкретної особистості.

Але не останнє значення у сприйнятті людини людиною має одяг. Недаремно народна мудрість каже: "Зустрічають по одежі..." Тому передусім треба відзначити соціально - рольове призначення одягу. На ряді підприємств є фірмовий одяг. Він характеризується не тільки певним фасоном, а і різноманітністю кольору. На таких підприємствах за робочим одягом легко можна розпізнати робітника, службовця і менеджера. Це дисциплінує працівників, полегшує їхні комунікативні контакти.

Щоб досягнути більших успіхів у кар'єрі або бізнесі, необхідно окрім певного зовнішнього вигляду мати певні риси характеру. Ці риси є різними для кожного виду діяльності. Якщо людина, наприклад, займається безпосереднім збутом товару, то вона має бути приязною, енергійною, наполегливою, а службовець офісу - організованим, уважним до дрібниць, охайним.

Алеє такі риси характеру (внутрішня складова іміджу), які повинні бути притаманні людині будь-якого фаху, тим більше менеджерові, - впевненість у собі, доброзичливість, Творча енергія, енергійність.

Певні цінності з бігом часу повинні замінюватися іншими. Для цього організація має піклуватися про вдосконалення діючих і вироблення нових цінностей.

Таким чином, імідж організації створюється завдяки єдності двох рівнів її культури - поверхневого і ціннісного.

Організації в Україні формуються й функціонують відповідно до її законодавства. Основними формами підприємницької діяльності с підприємства, товариства, кооперативи, які утворюються згідно із законами України про підприємництво. Крім цього, існують такі організації, як банки, страхові компанії, кредитні спілки, біржі, фонди та інші.

Однією із форм підприємницької діяльності є об'єднання: асоціації, концерни, консорціуми, холдинг-компанії, виробничі об'єднання тощо.

Формування та функціонування об'єднань в Україні має свої особливості, які визначаються умовами переходу від адміністративно-командної системи управління економікою до ринкової. Тому необхідно шукати найбільш ефективні форми об'єднань.

Одним із напрямів сучасного етапу економічної реформи в Україні є пошук шляхів демонополізації та розукрупнення великих підприємств. Розв'язання цієї проблеми повинне супроводжуватися формуванням нових ефективних зв'язків між підприємствами. Одночасно вимагають нових різновидів зв'язків і фірми, створені на базі приватного капіталу.

 

Резюме

o Під організацією в менеджменті розуміють соціальне утворення, що об'єднує певну кількість працівників, а також відносно відокремлений вид управлінської діяльності з її координації (організовування).

o Ринкові умови господарювання привели до утворення чималої кількості нових за організаційною побудовою виробничо-підприємницьких структур, які вимагають відповідних принципів організації діяльності в них. '

o Демократичні засади розвитку суспільних відносин ведуть до підвищення ролі нефор­мальних груп в організаціях, до необхідності посилення корпоративного духу в них.

o Найважливішим компонентом є організаційній структурі підприємства є працівник, якого менеджмент ставить у центр своєї уваги. Розкриття його творчих і професійних можливостей - неодмінна умова розвитку будь-якої організації.

o Нині необхідно формувати нову культуру організації праці, культуру фірми, які б відповідали світовим підходам до цієї проблеми.

o Сучасний менеджер повинен користуватися найдосконалішими способами організації праці своїх підлеглих та найраціональнішими підходами до організації виробнича - господарської діяльності підприємства.




Переглядів: 1047

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Залежність, характерна для груп 1-5; 2 - залежність, характерна для 6-ої групи. | Поставьте прилагательные в скобках в сравнительную или превосходную степень.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.