МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||
Техногенні небезпекиАварія – пошкодження або вихід із ладу агрегатів, технічних чи побутових комплексів. Катастрофа – великомасштабна аварія, що призводить до тяжких наслідків для людини, тваринного й рослинного світу, змінюючи умови середовища існування. Електричний струм – це упорядкований (спрямований) рух електрично заряджених тіл або часток. Він спричиняє: термічну дію – нагрівання тканин аж до опіків; електролітичну дію – розкладання органічної рідини, в тому числі крові, та порушення її фізико-хімічного складу; біологічна дія – подразнення та збудження живих тканин організму та порушення внутрішніх біологічних процесів; механічна дія – розрив тканин організму та миттєве вибухоподібне утворення пари з тканинної рідини і крові. Умови, що визначають можливість ураження електричним струмом: ‑ випадкове торкання до струмопровідної частини, що перебуває під напругою; ‑ несправність захисних засобів, пошкодження ізоляції; ‑ помилкове включення обладнання, його замикання внаслідок несправності, розряд блискавки; ‑ виникнення крокової напруги на поверхні землі або підлоги внаслідок замикання провідника на землю або несправності заземлення. Отруйні речовини – це токсичні хімічні з’єднання з певними хімічними та фізичними властивостями. Відповідно до характеру дії на організм людини хімічні речовини поділяються на: токсичні – викликають загальне отруєння або впливають на окремі системи організму людини; подразнюючі – зумовлюють подразнення слизових оболонок, дихальних шляхів, очей, легенів, шкіри; мутагенні – призводять до порушення генетичного коду, зміни спадкової інформації; канцерогенні – зумовлюють, як правило, злоякісні новоутворення; наркотичні – впливають на центральну нервову систему; задушливі – призводять до токсичного набряку легенів; сенсибілізатори – речовини, що діють як алергени. Вплив хімічних факторів небезпек односпрямованої дії оцінюють за сумою відношень фактичних концентрацій речовин до їх гранично-допустимих концентрацій, яка не має перевищувати одиниці: £ 1 Приклад 1. Визначити, чи можна безпечно перебувати в приміщенні, якщо у повітрі є хімічні речовини А, Б, В у таких концентраціях:
Розв’язання: 1) порівняти фактичну та гранично-допустиму концентрацію відповідно речовин А, Б, В (фактична концентрація не повинна перевищувати ГДК); 2) односпрямована подразнююча дія речовин А і В 12:15+0,8:1,6=0,8+0,5=1,3>1 – небезпечно за подразнюючою дією; односпрямована загальнотоксична дія речовин А і Б 12:15+0,4:0,8=0,8+0,5=1,3>1 – небезпечно за загальнотоксичною дією; односпрямована мутагенна дія речовин Б і В 0,4:0,8+0,8:1,6=0,5+0,5=1£1 – безпечно за мутагенною дією. Відповідь: це середовище небезпечне за подразнюючою та загальнотоксичною дією. Завдання для практичної роботи.
|
||||||||||||||||||||||||
|