Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Анотація

Вступ

1 Іроголошення і утвердження України суверенною державою зумо­вило розвиток суспільного і державного ладу в Україні на нових демо­кратичних засадах. Сьогодні у Європі та у всьому світі відбувають­ся глобалізаційні процеси, які викликають потребу переосмислення соціальної ролі та функціонального призначення держави, органів державної влади, державних і недержавних інституцій, взаємовідно­син держави і людини. Це, поряд з іншими чинниками, обумовлює перетворення в нашому суспільстві і державі.

Докорінні зміни в Українському суспільстві зачіпають найваж­ливіші проблеми політичного, економічного, соціального, націо­нально-державного та правового характеру. Під впливом здійснюва­них перетворень, змінюються роль і функції держави, зазнають змін призначення та функції державних органів, зміцнюється їх правова основа. Утвердження конституційних засад суспільного і державно­го ладу України, його подальший прогресивний розвиток, спрямова­ність державної політики, насамперед залежить від проведення ряду реформ: парламентської, адміністративної, судово-гіравової. муніци­пальної та інших.

Трансформація основоположних політичних, економічних, соціаль­них, національних та інших відносин викликало потребу формуван­ня відповідної правової бази, визначення нових підходів до правового регулювання суспільних відносин. Це зумовило прийняття на основі Конституції України великої кількості нових законів та інших норма­тивно-правових актів.

і

Суспільні відносини, які складаються у сфері належності влади, її організації та здійснення, взаємовідносин влади із людиною і суспіль­ством. становлять предмет конституційно-правового регулювання. Зміст суспільних відносин, які є предметом регулювання конститу­ційного права України, обумовлює провідне його місце в системі права України. В нашій державі, як і в інших країнах, названа галузь права

ШИЙНІ


Вступ

становить основу системи національного права. Конституційне право України, як провідна галузь в системі національного права, в своїх нормах встановлює визначальні засади, принципи, що лежать в осно­ві інших галузей права.

В нашій системі юридичної освіти вивчення окремих галузей права, як і в будь-якій державі, розпочинається з опанування консти­туційного права. Навчальний курс «Конституційне право України» є обов'язковим для вивчення на юридичних факультетах та правознав­чих відділеннях вищих навчальних закладів. Ця навчальна дисципліна покликана забезпечити опанування студентами основних понять і кате­горій конституційного права, конституційно-правового регулювання у сфері функціонування суспільства і держави, взаємовідносин особи і держави. Опанування студентами основних положень конституцій­ного права України, його визначальних засад, конституційно-право­вих інститутів і понять, становить основу при вивченні наступних навчальних курсів; конституційне право зарубіжних країн, порів­няльне конституційне право, адміністративне право України, фінан­сове право, аграрне право, земельне право, природо ресурсне право, цивільне право, кримінальне право тощо. Зазначене обумовлює підви­щені вимоги щодо вивчення навчальної дисципліни «Конституційне право України» студентами, що здобувають юридичну освіту.

У пропонованому навчальному посібнику зроблена спроба виклас­ти основні питання конституційного права України, що базуються на нормах чинного конституційного законодавства, розкрити значення окремих правових інститутів, проаналізувати норми конституційного законодавства, механізм їх реалізації та забезпечення, правозастосов- чу діяльність суб'єктів конституційно-правових відносин. Особливу увагу зосереджено на таких інститутах, як: конституційний лад Укра­їни, правовий статус особи в Україні, інститути безпосередньої демо­кратії в Україні, державна влада, місцеве самоврядування, механізм забезпечення правової охорони Конституції України та ін.

Структура посібника передбачає доповнення теоретичного мате­ріалу, згрупованого в розділи, короткою анотацією, планом семінар­ських занять, запитаннями для самоперевірки і контролю отриманих знань, тестовими завданнями та списками законодавчих і літературних джерел, рекомендованих до вивчення для кожної теми.


Розділ 1. Конституційне право України - провідна галузь в системі національного права, юридична наука та навчальна дисципліна

Анотація

У модулі визначено основоположні теоретичні питання пред­мета, методу та системи конституційного права України як галузі права та як галузевої юридичної науки. Особлива увага зверта­ється на предмет і метод правового регулювання, на визначен­ня змісту названої галузі права через ці категорії, її місце, роль і значення у правовій системі України. Наприкінці розділу подають­ся питання для самоперевірки та контролю, тести, рекомендо­вана література. Передбачається перелік знань та вмінь, якими студент має оволодіти після вивчення теми.




Переглядів: 211

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Після вивчення теми необхідно

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.