Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основні критерії сталого розвитку.

Центральне місце в понятті сталого розвитку займає проблема обліку довготривалих екологічних наслідків економічних рішень, які приймаються сьогодні. Необхідна мінімізація нега­тивних екологічних наслідків для наступних поколінь. Немож­ливо жити за рахунок своїх дітей і онуків, неможливо витра­чати природні ресурси лише для себе. Отже, проблема екологічних обмежень, компромісу між поточним і майбутнім споживанням має стати основною при розробці соціально-еко­номічної стратегії розвитку на тривалу перспективу для будь-якої країни.

Як показує історія людства, радикальні економічні зміни останніх років, проекти і заходи, які здійснюються відповідно до природних закономірностей, через тривалий час виявля­ються економічно ефективними. І навпаки, економічні про­екти, які приносять швидку і значну вигоду, але здійсню­ються без урахування довготривалих екологічних наслідків, у перспективі зазвичай виявляються збитковими. Тобто для тривалого інтервалу часу є правильним простий принцип: «що екологічне, те економічне».

Можна виділити чотири критерії сталого розвитку на довготривалу перспективу (цей підхід базується на класифіка­ції природних ресурсів і динаміці їхнього відтворення), а саме:

· кількість відновлюваних природних ресурсів (земля, ліс та ін.) або їхня здатність продукувати біомасу мають при­наймні не зменшуватись із часом, тобто повинен бути забезпечений режим простого відтворення;

· максимально можливе вповільнення темпів вичерпання; запасів невідновлюваних природних ресурсів (наприклад, корисних копалин) з перспективою заміни їх у майбут­ньому на невичерпні види ресурсів (наприклад, часткова заміна нафти, газу, вугілля на альтернативні джерела енергії – сонячну, вітрову та ін.);

· можливість зведення до мінімуму відходів на основі впро­вадження маловідхідних, ресурсозберігаючих технологій;

· забруднення навколишнього середовища (як сумарне, так і за видами) в перспективі не повинне перевищувати його сучасний рівень («нульового» забруднення очікувати нереально).

Ці критерії (їх може бути й більше) потрібно враховувати у процесі розробки концепції сталого або збалансованого роз­витку, їх урахування дасть змогу зберегти навколишнє середо­вище для наступних поколінь і не погіршити екологічні умови проживання.

 




Переглядів: 1343

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Концепція сталого розвитку для України. | Економічні заходи для забезпечення сталого розвитку.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.025 сек.