Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






КУРСОВОЇ РОБОТИ

Курсова робота повинна бути виконана студентом строго у відповідності з терміном, що встановлено навчальним планом. Це у свою чергу, вимагає від студента вмілої і правильної організації своєї праці, тому що як показує практика, не можна на високому науково-теоретичному рівні виконати роботу за кілька днів перед екзаменаційною сесією. Як правило це веде до того, що в роботі з’являються серйозні недоліки. Тому студенту доцільно з урахуванням навчального плану скласти графік виконання курсової роботи, у якому чітко і послідовно відображені всі основні етапи цієї роботи:

- вибір теми і узгодження її з науковим керівником;

- підбор і вивчення літератури;

- складання плану курсової роботи;

- вивчення вимог до оформлення роботи;

- написання роботи;

- подання роботи для перевірки та рецензування;

- розробка тез доповіді;

- захист роботи.

Важливим етапом самостійної роботи студента є вибір теми курсової роботи. Тематика курсової роботи визначається змістом навчального курсу. Активна робота з вибору теми починається зі спільної наради студентів і викладачів - наукових керівників. Студент самостійно вибирає тему з числа тих, які рекомендовано кафедрою. Вибір теми доцільно проводити виходячи з її значимості для розвитку економіки України, досвіду практичної роботи, отриманих при навчанні знань. Необхідно, щоб студент, вибираючи тему курсової роботи чітко і ясно уявляв її місце в структурі курсу. Вибираючи тему курсової роботи з тематики студент повинен зорієнтуватись у тому, щоб дослідження, здійснене в процесі розробки курсової роботи, можливо було продовжити в подальших наукових пошуках. Можуть бути запропоновані свої ініціативні теми, що узгоджуються з науковим керівником і затверджується на кафедрі. Подальше її змінення або коригування можливе лише з дозволу наукового керівника при достатньому обґрунтуванні змін студентом.

Студенту варто пам’ятати, що від вибору теми, від того наскільки правильно складено план, багато в чому залежить якість роботи. Однак, на практиці нерідкі випадки, коли студент вибирає ту тему, що йому показалася більш легкої, чи таку, по якій він має необхідну літературу. Подібний підхід є неправильним, оскільки в цьому випадку часто втрачається головна мета і зміст виконання курсової роботи - глибоке вивчення найбільш важливих складних проблем економіки. При виборі теми курсової роботи студенту варто орієнтуватися на проблеми, вивчення яких істотно розширить і поглибить його економічні знання. Доцільно вибирати тему, яка зв’язана з виробничою роботою студента близької до профілю майбутньої спеціальності. Це з одного боку, полегшує виконання роботи, тому що для підтвердження теоретичних положень може використовуватися наявний фактичний матеріал. З іншого боку, на основі конкретних даних студент зможе зробити висновки і сформувати корисні пропозиції, спрямовані на поліпшення економічних показників. Вибравши тему, студент повинен написати заяву (Додаток А).

На початку підготовки курсової роботи студенту необхідно ознайомитися зі змістом наукових публікацій по обраній темі. Необхідна література підбирається студентом самостійно. Дієву допомогу студенту в цьому надає науковий керівник, а також працівники бібліотек. Самостійний пошук літературних джерел здійснюється за допомогою бібліотечних каталогів (систематичного, алфавітного), реферативних журналів, бібліографічних довідників. Особливу увагу слід звернути на періодичні видання: газети, журнали, де можна знайти останні результати досліджень спеціалістів. Важливо підібрати джерела сучасної зарубіжної літератури.

При підборі літератури варто використовувати довідкові томи, примітки, алфавітні і предметні покажчики і відразу складати бібліографічний опис відібраних видань. Залучаючи додаткову літературу: монографії, брошури, журнальні статті і т.д. – необхідно враховувати час її видання. У першу чергу варто підбирати і використовувати джерела останніх років видання.

Методика вивчення літератури, як основа наукового дослідження в курсовій роботі, залежить від характеру й індивідуальних особливостей студента - загальноосвітнього рівня й спеціальної підготовки, ерудиції та особливостей пам’яті, звичок і працездатності. Разом з цим є доцільним дотримання загальних правил опрацювання літератури. Спочатку потрібно ознайомитись з основною літературою (підручниками, теоретичними статтями), а потім - прикладною (законодавчими актами, інструктивними матеріалами, статтями про конкретні дослідження чи досвід господарювання тощо). Вивчення складних джерел (монографій) слід починати лише після опрацювання простіших (підручників).

Підібрана література підлягає уважній обробці. Попереднє ознайомлення включає побіжний огляд змісту, читання передмови, анотації. Розділи, що мають особливе значення для курсової роботи, старанно обробляють, звертаючи особливу увагу на ідеї й пропозиції щодо вирішення проблемних питань обраної теми, дискусійні питання, наявність різних точок зору й протиріч. У процесі опрацювання літератури на окремих аркушах або картках роблять конспективні записи, виписки з тексту, цитати, цифровий матеріал. При цьому слід обов’язково робити повні бібліографічні записи джерел: автора, назва книги (статті), видавництва (назви журналу), року видання, обсягу книги (номеру журналу), номеру сторінки з тим, щоб використати ці записи для підготовки списку використаної літератури й зробити необхідні посилання на джерела в тексті курсової роботи.

Після підбору і вивчення літератури студент повинен скласти розгорнутий план з визначенням основних розділів і параграфів роботи. План - це логічна основа роботи, одночасно план важливий показник того наскільки глибоко студент вивчив першоджерела і весь необхідний матеріал, відібрав із усього головне, істотне. Тому правильно складений план є вже деякою мірою свідченням розуміння студентом змісту проблеми в цілому і окремих її частин. Від правильного складання плану багато в чому залежить структура, зміст, логічний зв’язок частин роботи. План роботи дозволяє студенту знайти необхідний йому матеріал, сгрупувати його по питаннях плану, виділити з множини питань теми, найбільш важливі, що потребують вивчення. План роботи не слід перевантажувати великою кількістю питань, тому що це приводить до поверхневого викладу матеріалу.

Звісно, в процесі написання роботи первинний план може студентом змінюватися, доповнюватися, корегуватися, питання розміщуватися в іншому порядку, але тема повинна бути розкрита по суті. Доцільно попередньо намічений план курсової роботи погодити на консультації з науковим керівником.

Науково-обгрунтовані і правильні висновки про економічні процеси і явища можна зробити на основі вивчення й аналізу фактичного матеріалу. Аналіз цього матеріалу дозволяє краще розкрити зв’язок теорії і практики, добре підібраний фактичний матеріал дозволяє виявити економічні закономірності. У зв’язку з цим важливо навчитися правильно аналізувати цифровий і фактичний матеріал, вміти його обробити, згрупувати і привести до порівнянних одиниць виміру. Варто пам’ятати, що використання фактичного матеріалу не повинне приводити до наповнення роботи великою кількістю цифр. Необхідно домогтися, щоб за цифрами більш виразно розкривалися економічні процеси.

Завершивши роботу зі складання плану, коли підібрана, вивчена література, варто приступити до складання тексту курсової роботи. Матеріал має викладатися послідовно, цілком розкривати тему.

Ретельно перероблений матеріал необхідно правильно оформити, скласти тези доповіді, що обґрунтовують логіку викладу матеріалу і отримані висновки.

 




Переглядів: 291

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | СТРУКТУРА КУРСОВОЇ РОБОТИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.