МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Поняття про форми державиФорма держави – це зовнішній вираз її сутності, що складається з трьох взаємопов’язаних частин: форми правління, форми державного ладу та форми політичного режиму. Форма правління становить собою організацію вищої державної влади в країні. Форма державного ладу характеризує внутрішній устрій держави та встановлює певний спосіб розподілу державної або іншої публічної влади між центральними (федеральними) органами державної влади в територіальних одиницях держави. (Під іншою публічною владою у даному випадку розуміються повноваження органів місцевого самоврядування). Форма політичного режиму передбачає: як, якими засобами та методами здійснюється влада. У зв’язку з цим можна виділити наступні протилежні за формою держави: а) за формою правління – монархії та республіки; б) за формою державного ладу – унітарні держави та федеративні держави (федерації), а також конфедерації; в) за формою політичного режиму – демократичні та антидемократичні держави. Кожна з цих форм має свої внутрішні різновиди: - монархії поділяються на абсолютні та обмежені, останні – на федеративні та конституційні, а конституційні монархії – на дуалістичні та парламентські; - республіки поділяються на одновладні (ідеократичні та неідеократичні) та засновані на розподілі влади; останні – на президентські, парламентські та змішані, серед яких особливо можна виділити напівпрезидентські республіки; - унітарні держави поділяються на централізовані, відносно централізовані, а також на прості та складні (унітарні держави, що мають у своєму складі автономії); - федерації поділяються за: способом утворення: на договірні, конституційні, договірно-конституційні; за принципом утворення – на національні, територіальні, змішані (національно-територіальні); за статусом суб’єктів – на симетричні та асиметричні; за рівнем децентралізації – на централізовані та децентралізовані; - виділяються між унітарною державою та федерацією проміжні форми державного ладу – регіоналістська держава та унія; - антидемократичні держави поділяються на тоталітарні та авторитарні.
|
||||||||
|