Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Судова влада

Судова система в Японії склалася внаслідок конституційних реформ 1948 р. Вона складається з Верховного суду, вищих, територіальних, сімейних та дисциплінарних судів.

Очолює японську судову систему Верховний суд. Він має найвищі судові повноваження: здійснює конституційний нагляд, є керівним органом для всіх нижчих судів, виступає останньою інстанцією у розгляді інших справ. Він розглядає у другій інстанції справи про державні злочини, у третій інстанції – інші кримінальні, а також цивільні справи. Верховний суд засідає в Токіо, складається з голови та 14 членів суду. Цей суд розглядає скарги на рішення та вироки нижчих судів, як у цивільних, так і кримінальних справах колегіально у складі 5 суддів. Верховний суд у повному складі розглядає скарги на невідповідність Конституції законодавчих або адміністративних актів, а також справи, за якими виникають питання про тлумачення Конституції та внесення до неї змін.

Як керівний орган, він узагальнює судову практику, має право видавати у вигляді адміністративних актів правила для адвокатів, прокурорів, судів, якими вони повинні керуватися.

Рішення з принципових питань, керівних вказівок та з інших питань виносяться особливою колегією, до складу якої входять члени Верховного суду та інших вищих судів.

Підготовкою справ до слухання займаються секретарі-дослідники (їх 20), які обираються з числа суддів, на час роботи секретарями-дослідниками вони призупиняють виконання суддівських функцій.

Референдарна відповідальність членів Верховного суду, відповідно до Конституції, передбачається кожних десять років: під час виборів до нижньої палати парламенту голосуванням „за” або „проти” стовоно всього персонального складу Верховного суду. Якщо більшість проголосувала проти конкретного судді, то він повинен піти у відставку.

Наступною ланкою судової системи Японії є вищі суди. на території держави їх налічується 8, вони розташовані у великих містах в різних частинах країни. Вони є переважно апеляційною інстанцією та колегіально, у складі трьох суддів, розглядають скарги на рішення та вироки нижчих судів у цивільних та кримінальних справах, винесених у другій інстанції. Вищі суди розглядають колегіально, у складі п’яти суддів, справи про деякі державні злочини. Вони можуть мати свої філії та підрозділи, які створюються на підставі винесення Верховним судом відповідної постанови.

Особливу роль у судовій системі відіграють територіальні або окружні суди. Вони розташовані в адміністративному центрі кожної з 47 префектур та можуть мати свої філії в інших місцях. Територіальні суди розглядають основну масу як цивільних, так і кримінальних справ. Вони є також апеляційною інстанцією для дисциплінарних судів. У більшості випадків справи у територіальних судах розглядаються одноосібно суддею, але цивільні справи з великою сумою позову та кримінальні справи про злочини, за які передбачено позбавлення волі терміном до 11 років – колегією з трьох суддів. До складу цих судів входять молодші судді, компетенція яких досить обмежена.

Сімейні суди вважаються судами того ж рівня, що і територіальні суди і створюються у тих само адміністративних центрах. До їх компетенції належить розгляд справ про спадок, майнові та немайнові суперечки між подружжями, а також справи про злочини, скоєні особами, що не досягли 20-річного віку. Справи розглядаються суддею одноосібно, інколи - колегією з трьох суддів. Іноді ці суди виконують узгоджувальні функції.

Дисциплінарні суди є нижчою судовою інстанцією. На території Японії їх налічується біля 600. Ці суди розглядають цивільні справи з невеликою сумою позову (до 900 тис. ієн), а також кримінальні справи, за якими може бути винесене покарання у вигляді штрафу або позбавлення волі терміном до трьох років. Справи розглядаються суддею одноосібно.

У Японії відсутня система адміністративної юстиції, і всі скарги на дії адміністративних органів розглядаються у першій інстанції територіальними судами за спеціальною процедурою та спеціальними позовами, різновидом яких є так званий народний позов, коли особа сама не зацікавлена у виданні незаконних актів адміністрації і звертається до суду за іншу особу.

 

Питання для самоконтролю

 

1. Конституція Японії: її основні характеристики.

2. Вищі органи державної влади.

3. Парламент Японії: порядок формування, структура і повноваження.

4. Особливості законодавчого процесу в Японії.

5. Уряд Японії: порядок формування і повноваження.

 

Питання для самостійного вивчення

 

1. Особливості політичної системи Японії.

2. Особливості правового статусу особистості.

3. Правове регулювання інститутів безпосередньої демократії.

4. Особливості конституційного контролю в Японії.

5. Регіоналізм і місцеве управління в Японії.

 

 

Тема 17. Засади конституційного права Китаю

 




Переглядів: 418

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Виконавча влада | Вищі органи державної влади

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.