МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Риси розвитку української культури в 1930-ті pp.1. Жорсткий контроль з боку держави. 2. Ідеологізація культури. 3. Чітка визначеність форм, стилів і жанрів. 4. Підпорядкованість поглядам вождя. Головна мета: показати велич і «вічність» режиму та зміцнити культ вождя. Репресії проти тих, хто своєю творчістю йшов наперекір існуючому режиму. «Розстріляне Відродження»— умовна назва літературно-мистецької генерації 20-30-х pp. XX ст., репресованої більшовицьким режимом. Руйнування інтелектуальної і моральної спадкоємності української інтелігенції. Загалом було репресовано понад 500 осіб. З кінця 20-х pp. Комуністична партія почала розглядати літературу й мистецтво як одну з ділянок культурного фронту. Тоталітарний режим встановив свій контроль і над українською літературою, і над українським мистецтвом. Для літератури ці роки стали найтрагічнішими за всю її історію. Органи ДПУ (державного політичного управління) зачисляли письменників до членів «контрреволюційних організацій». Були ліквідовані усі українські літературні об'єднання і створена єдина Спілка письменників України (1934 p.). Літературний процес підпадав під партійний контроль, письменники повинні були стати на позиції соцреалізму, а хто не хотів цього робити, попадав під репресії. Основними рисами соціалістичного реалізму заведено вважати: присутність нового героя — революціонера-пролетаря, комуніста; оспівування комуністичних ідеалів; відображення й оцінка життєвих ситуацій з точки зору марксизму-ленінізму; багатогранність художніх форм і проявів. Найбільшого поширення соціалістичний реалізм набув у СРСР, де вважався частиною офіційної ідеології. Жертвами сталінських репресій стали: О.Вишня, О.Досвітній, Л.Фальківський, глухонімий поет О.Близько, Кость Буревій, М.Зеров — усього 500 письменників України. Пристосувалися до режиму і прославляли його — П. Тичина («Партія веде», 1937 p.), М.Рильський, М. Бажан, І. Ле, В. Сосюра, А. Малишко, Ю.Яновський, Н.Рибак, Ю.Смолич, та ін., чия творчість була трагічною даниною сталінському режимові, яку повинні були «платити» письменники за саму можливість жити і працювати. Пагубно вплинув сталінський режим і на творчість діячів мистецтва. Л. Курбаса було звинувачено в націоналізмі, звільнено з роботи в театрі «Березіль», який він заснував, загинув у таборі. Заарештовано художника М. Бойчука та знищено його школу. Були знищені творчі капели і ансамблі бандуристів, а кобза і бандура оголошені «класово ворожими інструментами» лише за те, що вони нагадували гетьманів та козацьку романтику. Спочатку були заборонені літературні товариства. Під невблаганним пресом терору опинилися науковці, освітяни, діячі сфери культури. Посилювалася боротьба проти «націоналістичних ухилів». 30-ті pp. пройшли під знаком жорстокого переслідування діячів національної культури. їх одразу зарахували до складу сфабрикованих органами ДПУ «контрреволюційних націоналістичних організацій». Не витримуючи психологічного тиску, наклали на себе руки письменник М.Хвильовий та нарком освіти М.Скрипник. Жертвами сталінського терору стали відомі літератори Б. Антоненко-Давидович, М. Яловий, діячі Комуністичної партії Західної України Г. Бараба-Іваненко, П.Ладан, К.Максимович, Ф.Приступа та ін. Але з самого початку 30-х років почався погром інтелігенції; щодо України, то цей погром почався вже в к. 20-х років: була сфабрикована «шахтинська справа» про шкідництво «буржуазних спеціалістів» і інженерів. На поч. 30-х років почалися масові репресії, які трагічно відбилися на долях представників самих різноманітних професій: заарештований М.Грушевський і невдовзі по цьому помер в Кисловодську (1934 р.) при невідомих обставинах; академіки Яворський і Ландау, філософ Демчук, академік-геолог Світальський, вчені-історики Слабченко, Пархоменко, Горбань та ін. Взагалі українська історична наука була розгромлена і опинилася в такій кризі, з якої вона до недавнього часу не могла вийти.
Заняття 11
|
||||||||
|