Комунікативні (або мовленнєві)
Умовно-комунікативні (або умовно-мовленнєві)
Некомунікативні (абомовні)
3.
Характер виконання
Усні
Письмові
4.
Участь рідної мови
Одномовні
Двомовні (перекладні)
5.
Функція у навчальному процесі
Тренувальні
Контрольні
6.
Місце виконання
Класні
Домашні
Лабораторні
Таблиця 2 Класифікація вправ для навчання іноземної мови
Типи
вправ
Некомунікативні
(мовні)
Умовно-комунікативні
(умовно-мовленнєві)
Комунікативні
(мовленнєві)
Види вправ
Види вправ
Види вправ
Ре
цеп
тив
ні
Сприйняття, впізнавання або розрізнення звука, термінального тону, орфограми, графеми, лексичної одиниці, граматичної структури
Аудіювання або читання повідомлень, запитань, розпоряджень тощо на рівні фрази/речення або групи речень
Аудіювання або читання тексту з метою одержання інформації
Ре
про
дук
тив
ні
Заучування напам'ять (лексичних одиниць, речень, текстів); повторення (звуків, лексичних оди-ниць, речень); заміна /вставка лексичних одиниць; зміна граматичної форми, переклад; звуження та розширення речень, об'єднання простих речень у складне; складання речень; переказ тексту (відомого слухачам)
Імітація зразка мовлення (ЗМ), підстановка у ЗМ, трансформаціяЗМ, розширення ЗМ, завершення ЗМ, відповіді на запитання різних типів, переказ тексту (відомого слухачам, але від імені персонажа)
Переказ тексту (невідомого слухачам)
Про
дук
тив
ні
Об'єднання ЗМ (одноструктурних і різноструктурних) у понадфразову єдність; об'єднання ЗМ у діалогічні єдності: запитання-відповідь; запитання-контрзапитання; повідомлення- запитання; спонукання-згода / відмова; спонукання-запитання і т. п.
Повідомлення якогось факту (фактів); опис (погоди, квартири, людини); розповідь (про якісь події, факти); доказ (якихось положень, фактів і т. п.); бесіда (між учнем /учнями і вчителем, між двома учнями; групова); написання записки, листа, плану,тез,анотації і т. п.