Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Екологічне маркування продукції як інструмент екологічного менеджменту

Екологічне маркування – один з інструментів екологічної політики товаровиробника. Знак екологічного маркування дає інформацію про продукцію стосовно її загальних екологічних характеристик, одного чи декількох екологічних аспектів.

Загальна мета екологічного маркування – доведення до користувачів інформації щодо впливу продукції на навколишнє середовище та навпаки – навколишнього середовища на продукцію на протязі всього життєвого циклу від створення до утилізації продукції.

Програма екологічної сертифікації є відкритою – в ній може брати участь будь-яка компанія-виробник якісної продукції. Виробники, що прагнуть до постійного розвитку, поліпшення якості продукції та послуг і виробляють національний продукт. Система екологічної сертифікації та екологічного маркування – це ланцюжок серйозних тестів та досліджень всіх етапів життєвого циклу продукту від джерела до прилавка магазину.

Вимоги до застосування екологічних маркувань та декларацій встановлені Міжнародною організацією стандартизації (ISO) і упроваджені до національної системи стандартизації шляхом гармонізації міжнародних стандартів серії ISO 14000 у 2002–2003 роках.

Принципи, якими слід керуватися при застосуванні екологічних маркувань та декларацій викладені в стандарті ISO 14020 (ДСТУ ISO 14020) – «Екологічні марковання та декларації – Загальні принципи».

Міжнародна організація стандартизації (ISO) розділяє екологічні маркування та декларації на три основних типа:

І тип екологічного маркування відноситься до добровільної системи екологічної сертифікації, на основі якої встановлюються додаткові екологічні вимоги (екологічні критерії) на певну категорію продукції та проваджується процедура оцінки відповідності.

Оцінка відповідності здійснюється акредитованим органом сертифікації товарів та послуг згідно ISO/Guide 65 (EN 45011).

Схема оцінки відповідності передбачає оцінювання повного життєвого циклу продукції.

За результатами оцінки відповідності виробник сертифікованої продукції отримує право застосування знаку екологічного маркування на її упаковці чи етикетці, а також на документації, рекламних матеріалах і т.ін.

Орган сертифікації надає право на застосування знаку екологічного маркування лише за умови, якщо заявник відповідає загальним правилам сертифікаційної системи, а продукція відповідає встановленим екологічним критеріям та функціональним характеристикам згідно вимог стандарту ISO 14024 (ДСТУ ISO 14024) – «Екологічні марковання та декларації – Екологічне маркування типу» I – Принципи та методи».

ІІ тип екологічного маркування відноситься до інформативного декларування у вигляді формулювань чи позначок екологічного характеру.

Застосування екологічного маркування ІІ типу не потребує процедури оцінки відповідності, тобто сертифікації, але виробник, який застосовує цей тип маркування, повинен мати можливість надати інформацію зацікавленій стороні щодо вимог і методів перевірки застосованої декларації.

ІІ тип унеможливлює застосування екологічних тверджень, які не стосуються конкретного аспекту продукції та є нечіткими чи неконкретними або, які лише натякають на те, що продукція є екологічно сприятливою чи безпечною.

До маркування ІІ типу не відносяться позначення та декларації такого змісту як: «екологічно чистий», «екологічно безпечний», «екологічно сприятливий», «сприятливий до ґрунту», «не забруднює», «зелений», «сприятливий до природи», «сприятливий до озону» тощо.

Прикладом екологічного маркування ІІ типу можуть бути таки декларації, як: «вміст повторно переробленого матеріалу», «придатний для повторного перероблення», «придатний для компостування», «розбірна конструкція» тощо або спеціальні знаки, які визначені міжнародним стандартом ISO 7000.

Основні принципи застосування екологічного маркування ІІ типу викладені в стандарті ISO 14021 (ДСТУ ISO 14021) – «Екологічні марковання та декларації – Екологічні самодекларації – Екологічне маркування типу II».

ІІІ тип екологічного маркування відноситься до екологічних декларацій що містять інформацію у вигляді кількісних екологічних показників до обраної одиниці продукції певної категорії на усіх етапах її життєвого циклу.

Такі декларації мають форму технічного звіту який готується незалежною експертною організацією на основі досліджень життєвого циклу конкретного виду та типу продукції.

Методологія таких досліджень, розрахунку екологічних показників та оформлення технічного звіту викладена в стандарті ISO/TR 14025 (ДСТУ ISO/TR 14025) – «Екологічні марковання та декларації – Екологічні декларації типу III».

 

Питання для самоперевірки:

1. На що орієнтовані стандарти ISO 14000?

2. Що містять в собі стандарти ISO 14000?

3. Що є необхідною умовою для динамічного розвитку, маркетингу?

4. Що таке екологічна сертифікація підприємства?

5. Які можливості відкриваються у підприємства після сертифікації?

6. Що забезпечує системи стандартів ISO 14000 та ISO 9000?

7. Чому підприємства погоджуються на екологічну сертифікацію?

8. Що є у міжнародній практиці об’єктами обов’язкової екологічної сертифікації?

9. Що в майбутньому буде охоплювати системи екологічної сертифікації?

10. З чого складається сертифікація за стандартом ISO 14001?

11. Що передбачає етап планування сертифікації підприємства за стандартом ISO 14001?

12. Що передбачає перший етап аудиту сертифікації підприємства за стандартом ISO 14001?

13. Що передбачає другий етап аудиту сертифікації підприємства за стандартом ISO 14001?

14. Що включає в себе другий етап?

15. Що перевіряють під час проведення наглядового аудиту?

16. На що сконцентрована ОЕЖЦ?

17. У чому полягають сфера застосування та призначення методу ОЕЖЦ у відповідності за стандартом ISO 14040?

18. Які основні щаблі, в рамках яких аналізуються ЕЖЦ продукту?

19. Які є стадії ОЕЖЦ продукту?

20. Що таке екологічне маркування?

21. Яка загальна мета екологічного маркування?

22. На які три основні типи міжнародна організація стандартизації ISO розділяє екологічне маркування та декларації?

 




Переглядів: 871

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Оцінка життєвого циклу продукції як інструмент екологічного менеджменту | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.