![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||
Зміст і обсяг понять та їх взаємозв'язокБудь-яке поняття характеризується змістом і обсягом. Зміст поняття це сукупність його суттєвих і несуттєвих ознак. Обсягом поняття називається множина, клас предметів, кожний з яких містить всі ознаки, вказані в змісті поняття, тобто ту кількість об'єктів, на яку може бути поширено зміст даного поняття. Наприклад, до обсягу поняття "винахід" входять всі винаходи, які були зроблені, які є в даний час і які ще будуть зроблені, незалежно від їх класифікації і конкретного змісту. Важливо тільки, щоб всі вони містили його характерні ознаки. Це має бути рішення задачі, що відноситься до об'єктів, визначених п.2 ст.6 Закону, і відповідати вимогам патентоздатності, тобто бути новими, мати винахідницький рівень і бути промислове придатними. Зміст і обсяг поняття тісно пов'язані одне з одним. Цей зв'язок відбивається у формально-логічному законі зворотного відношення, згідно із яким із збільшенням обсягу поняття зменшується його зміст і навпаки (рис. 2). Наприклад, якщо до поняття "авторучка" додати "кулькова", тобто утворити поняття "кулькова авторучка", то ми збільшимо зміст цього поняття, але одночасно звузимо його обсяг, оскільки з усього різноманіття авторучок виділені тільки кулькові авторучки.
Рис. 2. Закон зворотного відношення між змістом
Логіка оперує також поняттями класу (множини), підкласу (підмножини) і елемента класу (елемента множини). Поняття класу, підкласу тощо знаходять своє відображення в класифікації винаходів - наприклад, в МПК - міжнародній патентній класифікації винаходів, в МКТЗ - міжнародні класифікації товарних знаків і в МКПО - міжнародній класифікації промислових зразків, а також в національних класифікаціях цих об'єктів промислової власності.
|
|||||||||||
|