Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Зміст і обсяг понять та їх взаємозв'язок

Будь-яке поняття характеризується змістом і обсягом.

Зміст поняття це сукупність його суттєвих і несуттєвих ознак.

Обсягом поняття називається множина, клас предметів, кожний з яких містить всі ознаки, вказані в змісті поняття, тобто ту кількість об'єктів, на яку може бути поширено зміст даного поняття. Наприклад, до обсягу поняття "винахід" входять всі винаходи, які були зроблені, які є в даний час і які ще будуть зроблені, незалежно від їх класифікації і конкретного змісту.

Важливо тільки, щоб всі вони містили його характерні ознаки. Це має бути рішення задачі, що відноситься до об'єктів, визначених п.2 ст.6 Закону, і відповідати вимогам патентоздатності, тобто бути новими, мати винахідницький рівень і бути промислове придатними. Зміст і обсяг поняття тісно пов'язані одне з одним. Цей зв'язок відбивається у формально-логічному законі зворотного відношення, згідно із яким із збільшенням обсягу поняття зменшується його зміст і навпаки (рис. 2). Наприклад, якщо до поняття "авторучка" додати "кулькова", тобто утворити поняття "кулькова авторучка", то ми збільшимо зміст цього поняття, але одночасно звузимо його обсяг, оскільки з усього різноманіття авторучок виділені тільки кулькові авторучки.

 

 

 
 

 


Рис. 2. Закон зворотного відношення між змістом
і обсягом поняття

 

Логіка оперує також поняттями класу (множини), підкласу (підмножини) і елемента класу (елемента множини). Поняття класу, підкласу тощо знаходять своє відображення в класифікації винаходів - наприклад, в МПК - міжнародній патентній класифікації винаходів, в МКТЗ - міжнародні класифікації товарних знаків і в МКПО - міжнародній класифікації промислових зразків, а також в національних класифікаціях цих об'єктів промислової власності.




Переглядів: 752

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття «об'єкт» | Види понять, відношення між поняттями і логічні операції над ними

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.