Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Нівелювання траси

Розмітивши пікетаж, приступають до нівелювання траси, в процесі якого визначають висоти пікетних та плюсових точок, а також реперів, які встановлюють через кожних 3-5 км.

Нівелювання, як правило, виконують методом "із середини" з кон­тролем на станції: перевищення визначають по чорній і червоній сторонах рейок або (якщо рейки односторонні) за двох горизонтів приладу.

У процесі нівелювання розрізняють сполучні (зв'язувальні) та про­міжні точки. Сполучними називають точки, на які відліки по рейках бе­руть із двох суміжних станцій. Перевищення між цими точками знахо­дять за різницями відліків по чорних та червоних сторонах рейок на задній та передній точках, які встановлюють на забиті врівень з землею кілочки з рівно зрізаними торцями. Усі інші точки називають проміж­ними. Відлік по рейці на такій точці беруть тільки по чорній її стороні. Рейку встановлюють на землю поруч із "сторожком", яким позначають проміжну точку. Як правило, під час нівелювання сполучними є пікетні точки, а проміжними - плюсові. Проте нерідко бувають випадки, коли доцільно за сполучну прийняти плю­сову точку, а пікетну пронівелювати як проміжну.

Під час нівелювання траси нівелір встановлюють на осі нівелювання або збоку від неї, приблизно посередині між сполучними точками (рис. 10.3) і приводять його в робоче попоження. Зорову трубу наводять на рейки, встановлені в цих точках, і беруть відліки по чорній і черво­ній сторонах задньої рейки, а потім - передньої. Не слід забувати, що перед кожним відліком елеваційним гвинтом бульбашку рівня треба привести на середину (в нуль-пункт).

 

Рис. 10.3. Схема поздовжнього нівелювання.

 

Вертикальною штриховою лінією показано рейку на проміжній точці. Цифри у кружках

- номери станцій

 

Результати нівелювання записують у,відповідних графах "Журналу нівелювання" встановленої форми (табл10.1)

Одночасно з поздовжнім ніве­люванням проводять нівелювання поперечників. Якщо умови місцево­сті дозволяють, то всі точки на по­перечниках нівелюють як проміжні з однієї станції (рис10.4). У проти­вному разі їх нівелюють з кількох станцій, як з нівелірного ходу, при­в'язаного до тра

 




Переглядів: 2700

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розмічування колових кривих на трасі нівелювання | Обробка журналу нівелювання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.