![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Побудова поздовжнього профілю траси та проектування на ньому
За результатами нівелювання на міліметровому папері будують поздовжній профіль траси. Для надання йому більшої інформативності, висоти відкладають у більшому, ніж горизонтальні відстані, масштабі (як правило, в 10 разів). Побудову профілю починають з побудови профільної сітки - ряду горизонтальних ліній, проведених на певній відстані одна від одної. В утворених лініями сітки графах роблять записи, які характеризують різні елементи профілю, та заповнюють їх за даними пікетажної книжки та журналу нівелювання (рис.10.5).Форма профільної сітки може відрізнятись від наведеного прикладу, вона залежить від призначення майбутньої споруди, технічних вимог до проектування.
Заповнення профільної сітки починають з графи "Пікети", куди записують номери пікетних точок. У графі "Відстані" кінець кожного пікету позначають вертикальною рискою. Таким же чином тут показують усі плюсові точки, вказуючи відстані до них від сусідніх точок траси.
Графу "Відмітки поверхні землі" заповнюють за даними нівелірного журналу, заокруглюючи висоти пікетних і плюсових точок до сантиметрів. Від верхньої лінії профільної сітки, яку називають "лінією умовного горизонту", за висотами відповідних точок траси будують вертикальні відрізки. Сполучивши послідовно кінці цих відрізків, отримують поздовжній профіль осі траси.
У графі "План траси" показують її вісь, а стрілками - повороти. Умовними знаками відображають внутрішню ситуацію вздовж осі траси. У відповідній графі профільної сітки дають характеристику ґрунтового покриву.
На "Плані прямих та кривих" показують точки початку та кінця кожної кривої, позначаючи їх дугами: вгору, якщо траса повертає праворуч, і вниз - якщо ліворуч. Біля кожної кривої вказують відстані від її початку та кінця до найближчих пікетних точок траси, величину кута повороту, радіус кривої та її основні елементи. Посередині прямих вставок траси підписують їхні довжини та напрями (румби). Початковий дирек- ційний кут осі траси отримують з прив'язки до геодезичних пунктів, а після повороту траси - додаючи до нього (за повороту траси праворуч) або віднімаючи від нього (за повороту ліворуч) величину кута повороту.
Будівництво тієї чи іншої лінійної споруди пов'язане зі зміною поверхні траси, яку на профілі показують у вигляді проектної лінії. її наносять на профіль, керуючись відповідними нормами та правилами й враховуючи висоти характерних точок вздовж осі майбутньої споруди, перетини з автомобільними шляхами та залізницями, об'єктами гідрографії тощо. Проводячи проектну лінію, стараються звести до мінімуму обсяги земляних робіт, витримуючи приблизну рівність виїмок та насипів, не перевищувати граничних ухилів та враховують інші вимоги до траси. На ділянці між двома сусідніми точками згинів ухил і проектної лінії визначають за формулою:
де d- довжина цього відрізка. Ухил, як правило, визначають у тисячних долях одиниці. Обчислену величину ухилу записують у графу "Ухили" над лінією, яка показує знак ухилу, а під нею вказують відстань, на якій він діє. За ухилом проектної лінії та висотою її початку обчислюють проектні позначки Нпр усіх пікетних та плюсових точок траси: Нпр = Н0 +і -d, (10.17) де Н0- проектна позначка початкової точки лінії даного ухилу, м; d - відстань від початку ухилу до даної точки, м; і- ухил у тисячних. Приклад. Перевищення h між точками ПКО і ПК6 (рис. 10.5) дорівнює мінус 3,0 м (29,50 - 32,50), відстань між ними d = 600 м, ухил і = -3,00/600 = -0,005.
За різницями позначок поверхні землі та проектних позначок знаходять робочі висоти відповідних точок, які показують, на яку висоту треба насипати або на яку глибину вибрати ґрунт у кожній точці нівелювання під час будівництва лінійної споруди (обсяги земляних робіт), їх значення підписують проти відповідних точок під проектною лінією для виїмок і над нею - для насипів. У точках перетину проектної лінії з поверхнею землі обсяг ґрунтових робіт дорівнює нулю. Такі точки називають точками нульових робіт (рис. 10.6). Відстані х від пікетів до точок нульових робіт визначають за формулою: . .
де d - відстань між цими точками. На профілі обчислені відстані показують зліва і справа від ординати точки нульових робіт, а в розриві ординати вказують висоту точки нульових робіт ("синю відмітку"), яку обчислюють так само, як і проектні висоти точок. Лінію ординати і висоту точки нульових робіт
Проектна лінія
Поверхня землі ПК2 ПК3 Рис.10.6. Визначення відстані до точки нульових робіт Приклад (рис. 10.6). Робочі висоти пікетів, між якими знаходиться точка нульових робіт,
|
||||||||
|