Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ЛЕКЦІЯ 5. Життєвий цикл товару в туризму

 

1. Концепція ЖЦТ у туризмі

2. Маркетингова стратегія ТФ на стадії впровадження

3. Маркетингова стратегія ТФ на стадії зростання

4. Маркетингова стратегія ТФ на стадії зрілості

5. Маркетингова стратегія ТФ на стадії занепаду туру

 

1.Концепція ЖЦТ є класичною теорією маркетингу, яка активно використовується і в туризмі, оскільки ТФ продає тур. продукти, які поступово переживають стадії впровадження, зростання, зрілості та занепаду. Ці стадії показує графічна модель, де зображуються криві обсягів продажу турів та прибутку ТФ. Для ТФ найбільш вигідними є стадії зростання та зрілості, коли показники обсягу продажу туру та прибутку досягають максимальних значень. Але на кожній стадії ЖЦТ маркетинговою наукою розроблені та пропонуються найбільш ефективні стратегії.

Рис 5.1. Стадії ЖЦТ в туризмі

 

2.Ця стадія характеризується повільним зростанням обсягу продажу турів, що пояснюється такими причинами:

1) технічні проблем виводу нового туристичного продукту на ринок;

2) недостатня реклама;

3) інерція звичок споживачів.

На цій стадії ТФ рекомендується маркетингова стратегія, побудована на використанні двох чинників: 1) ціна товару; 2) витрати на його просування, включаючи такі (варіанти) стратегії:

Витрати на просування

В Н

 

Ціна В В – висока

Н – низька

Н

 

Рис 5.2. Маркетингові стратегії на стадії впровадження туристичного продукту

 

1) Стратегія інтенсивного маркетингу. Її ознаки – висока ціна та високі витрати на просування. Висока ціна забезпечує ТФ високий прибуток, а високі витрати на просування гарантують швидке проникнення туру на ринок. Ця стратегія рекомендується ТФ, коли:

а) це новий тур;

б) клієнти готові придбати його по високій ціні;

в) є фірми-конкуренти з подібною пропозицією.

2) Стратегія вибіркового проникнення. Її ознаки – високі ціни та низькі витрати на просування. Низькі витрати дозволяють цей прибуток максимізувати. Ця стратегія рекомендується ТФ, коли

а) тур добре відомий на ринку;

б) покупці готові платити високу ціну;

в) конкуренції майже немає.

3) Стратегія широкого проникнення. Її ознаки – низька ціна та високі витрати на просування. Це найшвидший спосіб проникнення туру на ринок. Рекомендується ТФ за умов:

а) велика місткість ринку;

б) це новий тур, з яким покупці ще не ознайомлені;

в) вони не схильні платити високу ціну;

г) є фірми-конкуренти з подібною пропозицією.

4) Стратегія пасивного маркетингу. Ознаки – низька ціна і низькі витрати на просування. Низька ціна забезпечує швидке ринкове визнання туристичного продукту, а низькі витрати на просування забезпечують ТФ збільшення прибутку. Ця стратегія рекомендується ТФ, коли:

а) ємність ринку велика;

б) покупці добре обізнані з тур. продуктом;

в) будуть купувати його лише по низькій ціні;

г) є потенційна небезпека конкуренції.

 

3.Ця стадія на перший погляд не потребує особливих маркетингових зусиль оскільки обсяги продажу туру та прибутку швидко зростають. Але одночасно зростає конкуренція. І це призводить до зростання боротьби тур. фірми за споживача. Ціни на цей період істотно не знижуються, тому що попит і так високий. Для ТФ така стадія дуже вигідна, тому її слід продовжити якомога довше. Відповідно маркетингова стратегія ТФ на цій стадії полягає в таких діях:

а) поліпшення якості туру;

б) вихід на нові сегменти ринку;

в) освоювати нові канали збуту;

г) посилити рекламу тощо.

Тобто на цій стадії перед ТФ стоїть проблема вибору між високою часткою ринку та високим рівнем прибутку. Якщо ТФ обирає 1-ий варіант, вона думає про майбутнє, а тому йде на певні витрати, пов’язані з поліпшенням якості туру стимулюванням і вдосконаленням системи збуту. Однак ці витрати зменшать прибуток ТФ, що вона намагається компенсувати на наступні стадії ЖЦТ.

4.Зрілість туристичного продукту продовжується довше ніж інші стадії і може бути поділена на три фази: а) зростаюча зрілість; б) стабільна зрілість; в) зрілість, що знижується. В останньому випадку загострюється конкуренція, знижуються ціни, зростають витрати на рекламу та просування, зменшуються прибутки ТФ, тому слабкі фірми ринок залишають.

На цій стадії ТФ рекомендується така стратегія:

- Модифікація маркетингу;

- Пошук нових ринків;

- Модифікація туристичного продукту.

 

5.На жаль, кожний тур рано чи пізно застаріває, ознакою чого служить зменшення обсягу продажу та прибутку. Продаж туру може впасти до нуля або стабілізуватися на якомусь низькому рівні. В цілому ТФ неохоче закривають тури, але до цього змушують зростаючі витрати, тому, коли фірма прийняла принципове рішення про закриття туру, вона має два варіанти дій: 1) продати цей тур іншій фірмі; 2) взагалі відмовитись від нього.

Але за кожного з цих випадків треба створити комісію з представників виробничого відділу – відділу маркетингу та бухгалтерії. Комісія повинна перевірити стан збуту всіх товарів. Після цього аналізу вона має відібрати ті тури, обсяги збуту яких за останні роки різко знизилися. Далі комісія складає перелік таких турів з даними про динаміку їхнього продажу, цін, витрат та прибутку. Такі показники доцільно оформити у вигляді таблички. Підготовлений таким чином аналіз комісія надає керівництву фірми для прийняття принципового рішення. Закривати тур можна одразу або поступово. В останньому випадку потрібно передбачити контакти з партнерами, які інформуються про прийняте рішення.

 




Переглядів: 408

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЛЕКЦІЯ 4. Вимірювання і прогнозування попиту в туризмі. | ЛЕКЦІЯ 6. Проблеми встановлення контактів з клієнтами та стимулювання збуту в туризмі.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.