Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Задачі навчальної дисципліни

Основним завданням курсу “Економічна теорія” є оволодіння студентами теоретичними знаннями, які дозволять йому орієнтуватися у сучасному ринковому середовищі та реалізувати їх у подальший професійній діяльності з метою підвищення соціально-економічної ефективності виробництва. Вивчення дисципліни передбачає досягнення студентом такого кваліфікаційного рівня підготовки, за якого він повинен:

 

1. ЗНАТИ:

1.1. Головні економічні закони, що характеризують основні економічні явища та процеси, функціонування та розвиток окремих економічних суб’єктів та національних економік:

- зростання потреб, рідкості благ, економії часу (зростання продуктивності суспільної праці), спадної граничної корисності, зростаючих альтернативних витрат, грошового обігу, попиту, пропозиції, Оукена;

1.2. Сутність головних економічних теорій:

- класичної політичної економії, неокласичної економіки, кейнсіанства, неолібералізму;

- трудової теорії вартості, теорії граничної корисності, попиту та пропозиції, витрат, розподілу та перерозподілу доходів, відтворення та економічного зростання, циклічного розвитку.

1.3. Зміст основних понять і категорій:

- економіка, політична економія, економічна теорія, економічна політика;

- економічні потреби, економічні інтереси, суспільне виробництво, економічні ресурси, фактори виробництва, продуктивні сили, економічні відносини, відтворення, економічна система, власність, форми власності, центральні проблеми економіки, виробничі можливості суспільства, крива виробничих можливостей (КВМ), економічне зростання, НТП, НТР;

- товарне виробництво, товар, гроші, ринок, ринкова економіка, конкуренція, інфраструктура ринку, ринковий механізм, попит, пропозиція, ринкова рівновага, рівноважна ціна, інфляція, безробіття, банк;

- підприємництво, підприємство, капітал, витрати виробництва, економічний прибуток, дохід, людина економічна, домогосподарство, доходи домашніх господарств, сімейний бюджет;

- національна економіка, валовий внутрішній продукт, валовий національний доход, проміжний продукт, кінцевий продукт, додана вартість, валові інвестиції, амортизація, чисті інвестиції, чистий національний доход, національний доход, особистий доход, особистий доход розпорядження, національне багатство, економічний потенціал суспільства, добробут;

- макроекономічна рівновага, сукупний попит, сукупна пропозиція, циклічність економічного розвитку, економічний цикл, економічне зростання;

- інституційне населення, неінституційне населення, робоча сила, зайнятість, безробіття, фрикційне безробіття, структурне безробіття, циклічне безробіття, природний рівень безробіття, інфляція. інфляція попиту, інфляція пропозиції, відкрита інфляція, прихована інфляція, антиінфляційна політика;

- трансакційні витрати, зовнішні ефекти, індивідуальні блага, суспільні блага, фінансова система, бюджет, фіскальна політика, податки, державні видатки, грошово-кредитна система, грошово-кредитна політика, політка “дорогих” грошей, політика “дешевих” грошей.

1.4. Моделі, схеми та графіки: економічного кругообігу, Піраміди Маслоу, виробничої функції, кривої виробничих можливостей (КВМ), попиту, пропозиції, ринкової рівноваги, макроекономічної рівноваги (AD – AS), рівноваги грошового ринку.

1.5. Характеристики суспільного виробництва, ринкової, планової та змішаної економічних систем, форм власності, форм організації суспільного виробництва, видів ринку.

1.6. Функції економічної теорії, грошей, ціни, рівноважної ціни, ринку, прибутку, зарплати, підприємництва, підприємства (фірми), держави.

1.7. Методологічні підходи та методи дослідження в економічній теорії:

- неопозитивно-емпіричний, раціоналістичний, діалектичний, системний суб’єктивістський підходи;

- методи: наукової абстракції, аналізу і синтезу, індукції та дедукції, кількісного і якісного аналізу, функціонального аналізу, економіко-математичного моделювання, графічного аналізу, маржиналізму.

2. ВМІТИ:

2.1. Розрізняти економіку як специфічну сферу людської діяльності та систему знань.

2.2. Класифікувати економічні закони за механізмом їх дії.

2.3. Самостійно аналізувати та класифікувати потреби суспільства за класифікаційними ознаками.

2.4. Ґрунтуючись на гіпотетичних даних, визначати альтернативні витрати компромісного вибору.

2.5. Робити вибір між альтернативними варіантами використання економічних ресурсів з метою пошуку найефективнішого.

2.6. Характеризувати вплив технологічного прогресу на розширення меж виробничих можливостейсуспільства.

2.7. Пояснювати роль кожної із стадій відтворення в суспільному виробництві.

2.8. Аналізуючи співвідношення приватної та державної власності, а також механізмів державного та ринкового регулювання, класифікувати типи економічних систем.

2.9. Порівнюючи типи економічних систем, визначати переваги та недоліки кожної з них.

2.10. Тлумачити поняття „грошова система”, визначати її структуру та механізм функціонування.

2.11. Ґрунтуючись на кількісному рівнянні обміну, визначати кількість грошей, необхідних для обігу.

2.12. Класифікувати ринки за відповідними критеріями.

2.13. Розрізняти структуру та інфраструктуру ринку.

2.14. Використовуючи модель ринкової рівноваги, визначати вплив зміни попиту і пропозиції на рівноважну ціну та рівноважну кількість продукту.

2.15. Порівнюючи характерні ознаки, визначати індивідуальні та суспільні блага.

2.16. З огляду на недосконалість ринку та виникнення трансакційних витрат, характеризувати економічні функції держави та необхідність і межі державного регулювання економіки.

2.17. Визначати місце і роль фірм (підприємств) в ринковій та змішаній економічних системах.

2.18. Класифікувати види витрат виробництва, розрізняти види та функції цін.

2.19. Розраховувати економічні витрати та прибутокпідприємства;

2.20. Обґрунтовувати механізм формування факторних доходів та характеризувати їх види.

2.21. Аналізуючи фактори та джерела економічного росту, визначати його типи.

2.22. Розраховувати макроекономічні показники: ВВП, ВНД, ЧНП, НД.

2.23. Визначати причини, види та наслідки безробіття та інфляції, розраховувати показники їх вимірювання.

2.24. Визначати сутність та інструменти податково-бюджетної та грошово-кредитної політики.

 




Переглядів: 373

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Предмет і мета дисципліни, її місце і роль в навчальному процесі | КРИТЕРІЇ КОНТРОЛЮ УСНІШНОСТІ НАВЧАЛЬНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТА

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.024 сек.