МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Література.1. Дюрозель Жан-Батіст. Історія дипломатії від 1919 року до наших днів / Пер. з фр. - Київ: Основи, 1995. - 903 с. 2. Кіш Є. Б. Центральна Європа в сучасній системі єврорегіональної інтеграції: монографія.- Ужгород: Ліра, 2008. - 438 с. 3. Марущак М. Й. Історія дипломатії ХХ століття: Курс лекцій. – Львів: Військовий інститут, 2000. – 403 с. 4. Мартиненко А. К., Мартиненко Б. А. Міжнародні відносини 1945-1975 років: Навчальний посібник – Київ: Ліра-К, 2007. – 366 с. 5. Міжнародні відосини та зовнішня політика (1945-70-ті роки): Підручник / В. А. Манжола та ін. - Київ: Либідь, 1999. - 558 с. 6. Міжнародні відносини та світова політика 1945 - 1980: навчальний посібник / В.Ю. Крушинський, В.А. Манжола.- Київ: Либідь, 2007.- 200 с. 7. Новітня історія країн Європи та Америки (1918-2007): навчальний посібник для самостійної роботи студента /Л.М. Мицик, Ю.В. Кузьменко.- Київ: Академвидав, 2008. - 543 с. 8. Сич О. І., Мінаєв А. В. Доба "Холодної війни": основні тенденції світового розвитку: Навчальний посібник. - Чернівці: Рута, 2008. - 72 с. 9. Яровий В. І. Новітня історія центральноєвропейських та Балканських країн XX століття: Підручник для ВУЗів. - Київ : Генеза, 2005.- 814 с.
Методичні рекомендації
При підготовці до першого питання слід наголосити на тих змінах, що мали місце в Європі, а саме в країнах Східної Європи. Саме в цих країнах зародився термін „міжнародні відносини нового типу”, основою якого вважалися ідейна єдність, принципи пролетарського та соціалістичного інтернаціоналізму [2; 4, с. 380; 8]. В другому питанні необхідно розкрити становлення режимів „народної демократії” на теренах Східної Європи у повоєнні роки. Саме в цей час відбувається сателізація цих країн, посилюється вплив Радянського Союзу на всі сфери життя, і особливо відбувається поширення марксистсько-ленінських ідей [5; 7, с. 374]. Третє питання торкається питання ставлення США та інших країн Західної Європи до подій, що відбуваються у соціалістичному таборі. Маючи на меті запобігти поширенню ідей комунізму на теренах Європи, державний секретар США Д.Маршалл виступає з промовою про згоду надати допомогу європейським країнам у повоєнній реконструкції. Саме ця промова отримала назву „план Маршалла” та була різко розкритикована представниками Радянського Союзу[5, с. 285]. В наступному, четвертому питанні, слід приділити увагу радянсько-югославському конфлікту, проблемі встановлення там комуністичного режиму та, згодом, нормалізації відносин між Радянським Союзом та Югославією [4; 5; 8]. П’яте питання ставить за мету висвітлити угорські та польські події, введення радянських військ на території цих держав та насильне встановлення там радянської влади. Слід відмітити, що ці події отримали негативний резонанс у провідних європейських країнах та у США [4; 5, с. 408]. Розглядаючи шосте питання необхідно проаналізувати діяльність Ради економічної взаємодопомоги та Організації Варшавського договору. Саме в цих організаціях було прийнято ряд документів, які стосувались зовнішньополітичних питань та питання військового співробітництва [7; 9]. Сьоме питання ставить за мету висвітлити події в Чехословаччині, які отримали назву „Празька весна”, введення туди радянських військ з метою придушення масових виступів. Також тут слід зупинитися на так званій „доктрині Брежнєва”, або іншими словами доктрині обмеженого суверенітету [4; 5]. При підготовці першого реферату слід детально розкрити проблему угорських виступів, що отримали назву революції 1956 р. як першої спроби повалення тоталітарного режиму в Європі [4; 5]. Другий реферат має за мету ознайомити із подіями в Чехословаччині, біль відомими як „Празька весна” 1968 р.[4;5].
Тема 12. Радянсько-американські відносини у 50-60-х рр. ХХ ст.
План. 1. Корейська війна 1950-1953 рр. та її міжнародні наслідки 2. Загальний стан радянсько-американських відносин у другій половині 50-х – на початку 60-х років. 3. «Берлінська криза» 1958-1961 рр. 4. «Карибська криза» та її наслідки. 5. Американське втручання в Індокитайський конфлікт та реакція СРСР.
Реферати. 1. Дипломатія УРСР хрущовської „відлиги”. 2. Міжнародні кризи та їх вплив на світову політику.
|
||||||||
|