МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Тема 5. Держава і право Стародавнього РимуПрактичне заняття 4. Держава і право Стародавнього Риму (4 год)
Питання для обговорення: 1. Виникнення держави в Давньому Римі. Реформи Сервія Туллія. 2. Суспільний лад та правове становище населення Риму в період республіки. 3. Державний лад Римської республіки. 4. Падіння Римської республіки та перехід до імперії. Принципат і домінант. 5. Римське право 5.1. Основні етапи розвитку Римського права. 5.2. Джерела Римського права давнього, класичного і пост класичного періодів. 6. Закони ХІІ таблиць – давня памятка Римського рабовласницького права. 6.1. Право приватної власності за Законами ХІІ таблиць. 6.2. Договір позики. 6.3. Злочин та покарання. 7. Процес в Давньому Римі (досудові відносини сторін, формалізм. Поділ процесу на дві стадії). 8. Римське право класичного і посткласичного періодів. Преторське право. 9. Право приватне та право публічне. 10. Право народів. 11. Зобовязальне право. Типи договорів. Зобов’язання з заподіяння шкоди (із деліктів). 12. Кримінальне право і процес.
Практичне завдання : 1. Ознайомитись з матеріалами підручника Історія держави і права зарубіжних країн,ч. І В. П. Глиняного. 2. Виписати до конспекту відповіді на наступні питання: Перша сецесія в Римі та її наслідки згідно розповіді Тита Лівія. Делікти за Законами ХІІ таблиць. Сільські сервітути за Законами ХІІ таблиць. Причини юридичної формалізації законів ХІІ таблиць. Закон Петелія у Римі в порівняння із реформою Солона в Афінах. Законодавство римських імператорів класичного періоду – важливе джерело права (едикти, рескрипти, декрети, мандати). Діяльність юристів Риму в посткласичний період – важливе джерело розвитку римського права. Закони Феодосія ІІ та Валентина ІІІ в 426 р. «Про цитування». Джерела римського права посткласичного періоду (Інституції Юстиніана, Дигести, Кодекс). Рекомендована література: базова: 1,2,3,4,7,10,11,12. допоміжна:15,16,19,22,25,27,39,42,45,55,61,67,70,74,78,80,82,90,94,103.
|
||||||||
|