Під час вивчення даної теми узагальнюються відомі з планіметрії факти про паралельність прямих. Більшість задач на доведення розв’язуються конструктивно, по аналогії з доведенням теорем. У зв’язку з розв’язуванням задач на обчислення довжин відрізків виникає можливість і необхідність повторення планіметричного матеріалу: означень, властивостей і ознак паралелограма, ознак рівності і подібності трикутників.
При розв’язуванні задач студенти повинні використовувати для аргументації означення й ознаки паралельності, теореми про перетин двох паралельних площин третьою площиною і двома паралельними прямими.
Тема відіграє важливу роль у процесі формування просторових уявлень студентів.
Література
[1, ст. 215 – 227]
[2, ст. 10 – 22]
[3, ст. 159 – 182]
[4, ст. 99– 101, 112 – 113]
[5, ст. 103 – 117]
[6, ст. 7 – 11, 43 – 48]
ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ №2
Задачі на паралельність прямих і площин.
Мета заняття: формування вмінь студентів застосовувати ознаку паралельності та ознаку мимобіжності двох прямих, а також ознаку паралельності прямої і площини до розв’язування задач.
План.
1. Задачі на паралельність прямих.
2. Задачі на паралельність прямої і площини.
Паралельність прямих.
Означення. Дві прямі в просторі називаються паралельними, якщо вони лежать в одній площині і не перетинаються, а дві прямі, які не перетинаються і не лежать в одній площині, називаються мимобіжними.
Ознака. Дві прямі, паралельні третій прямій, паралельні між собою.
Властивість. Два відрізки або промені є паралельними, якщо вони лежать на паралельних прямих.