Символом епохи Відродження, її найвищим злетом, безумовно, є мистецтво. Ніколи в історії, навіть в Стародавній Греції мистецтво не мало такого всеосяжного значення.
З інших особливостей мистецтва Ренесансу можна зазначити його світський (нецерковний) характер і активне використання наукових досягнень. Саме образотворче мистецтво послужило могутнім стимулом вивчення анатомії людського тіла.
В італійському мистецтві епохи Відродження прийнято виділяти такі періоди:
· XIV ст. — Передвідродження (або Проторенесанс),
· XV ст. — раннє Відродження,
· кінець XV—XVI ст. — високий Ренесанс,
· кінець XVI — початок XVII ст. — пізнє Відродження.
Проторенесанс
Зачинателем італійського Відродження в живописі звичайно вважають Джотто (1266—1337). У своїх творах, написаних на релігійні сюжети, він починає відходити від середньовічного площинного, двомірного зображення. Розташовує фігури в декількох планах для досягнення глибини зображення. Найбільш чудовими є фрески в капелі дель Арена в Падуї. На Джотто було покладено керівництво будівництвом головного флорентійського собору Санта Марія дель Фьоре. За його проектом була побудована знаменита дзвіниця зі смужок білого, зеленувато-чорного і рожевого мармуру.