Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Неділя як день християнського культу.

Тексти що подають нам свідчення про неділю як день хр. культу поділяються на три категорії:

1. розповіді воскресіння: останні розділи у Євангелистів – Мт. 28; Мк. 16; Лк. 24; Ів. 20.

2. з’яви Ісуса Христа: всі стаються в один день і тільки одна – тиждень після; в Івана 21 гл. є згадка про єдину з’яву для якої не є зазначений день. З’яви відбуваються вже того самого дня, що й Воскресіння.

Ісус їсть- символічне значення; їсти з Месією знак приходу останніх часів. Отже Євхаристія попереджує месіанський бенкет. В Н. З. (гр.) означення хліба стало синонімом слова Євхаристія. Відштовхуючись від всіх цих текстів можемо визначити три базові елементи у розумінні неділі:

v присутність Христа Воскреслого;

v що розділяю їжу (хліб) зі своїми;

v восьмий день.

В решті текстів Н. З. присутні тільки три натяки на неділю – Дії 20, І Кор. 16, Апокал. 1, 10.: що вказує на розповідь про День Господній. Відштовхуючися від цих фактів науковці розвинули різні теорії про початки неділі як служіння християнської реальності. Те що ми маємо сьогодні – це результат довгої еволюції, що вкінці звела в одне різні символи християнської реальності.

На думку W. Rordorf – можливо визначення неділі як Дня Господнього приходить з їжі. Господня вечеря, недільна вечеря. Отже бере своє пояснення від вечері (їжа з Господом), а не тільки від Воскресіння. Підкреслює важливість присутності Господа в спільноті: Я є з вами аж до кінця віку… Неділя – це служіння реальності що її приніс Христос зі своїм воскресінням, реальність що здійснюється сьогодні у християнській спільноті. В Н. З. у Євхаристії ставить на перший план смерть ніж воскресіння.

Il Bacchiocchi говорить, що неділя бере свій початок з полеміки, що її нова спільнота християн отримала після відділення від синагоги.

Il Mosna говорить, що мотивом вибору неділі, як дня християнського культу, стало Воскресіння.

Професор Taft гов. що вже в Дідахе (написане між 50-70 рр., а згідно деяких після 70-х років) говориться що неділя – нормальний день для Асамблеї Християнської. У Н. З. не говориться про заповідь, але про неї говорить Дідахе.

З вищесказаного можна виділити три аспекти:

1. воскресіння;

2. їжа Христа зі своїми;

3. символіка першого дня та восьмого дня починаючи від думки міжзавіньої євреїв. Неділя – це синтез цих трьох тем що його вживали християни в перші роки ісля Вознесіння.

Дії 20, 7-12.: описують неділю так:

- Перший день;

- Воскресіння;

- Ламання хліба;

- Світло – схід сонця – символ Христа; хрещення – просвічення; також лампадки символізують світло Христа.

Лист Плінія Молодшого: це був римський чиновник що писав імператору Траяну для ознайомлення його з поведінкою християн. Хочу зазначити що було порушення закону, що забороняв секти та клуби (haeteriae), що були проголошені ворогами римської імперії. Пліній описував ці елементи порушення:

ü Збиратися одного визначеного дня;

ü Перед сходом сонця;

ü Взивати до Христа, що в нього увірували;

ü Обов’язок не робити злого, обов’язок моральний;

ü Брати їжу – вечірні братолюбні столи (агапи) (це було заборонено).

Юстин Мученик в «Першій Апології» (бл. 150 р.) подав перший повний опис практик неділі:

День Недільний;

Спільна асамблея;

Визначене місце;

Читання Ст. та Н. З.

Проповідь;

Прохальні молитви;

Жертвоприношення: приносили хліб, вино та воду.

Молитва подяки, всі відповідали : Амінь – хліб ставав Євхаристією.

Причастя – що його роздавали навіть тим, хто не зміг бути присутніми на асамблеї (зібранні).

Збір для бідних.

Щоб відділитися від євреїв та поган – не мали престолів.

Символіка дня сонця – день коли світло перемагає темряву (творіння світла).; день воскресіння Христа з мертвих.; день коли воскреслий Христос приходить до своїх. Отож вже перед роком 150-м служіння дня неділі стало результатом розвитку.




Переглядів: 261

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Субота. | Назва неділі.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.