МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Вік людини Швидкість повного кровообігу (у сек.)Новонароджений 12 3 роки 15 14 років 18,5 Доросла людина 22
Порушення діяльності серцево - судинної системи дитини можуть виникнути внаслідок різних причин. Це можуть бути функціональні порушення, розлади середнього ритму, підвищення або зниження кров'яного тиску. Вся ці явища здебільшого тимчасові і не свідчать про ті або інші порушення або ураження системи кровообігу. Причиною виникнення їх можуть бути вікові зміни функціонування залоз внутрішньої секреції, нестійкість нервової системи, особливо її автономного відділу, відступи від правильного режиму дня, недостатнє перебування на свіжому повітрі, малорухливий спосіб життя, куріння, вживання алкогольних напоїв, наркотиків та ін. Тютюновий дим містить багато речовин, що завдають організмові шкоди. До складу тютюнового диму входять нікотин, аміак, синильна кислота, смолисті речовини та ін. Особливо чутливий до всі цих речовин дитячий організм. Нікотин - дуже сильна нервова отрута. При викурюванні 10 цигарок на день в організм надходить до 90 мг нікотину. Звичайно, діти, які почали палити, відстають у рості від своїх однолітків, у них розвивається недокрів'я, наморочиться голова, посилюється серцебиття. Нікотин діє на судини, особливо вінцеві, спричинюючи звуження їх. Іншою отрутою, від якої треба особливо оберігати школярів, є алкоголь. Навіть одноразове прийняття алкоголю може призвести до тяжких наслідків. Алкоголь розхитує і отруює несформовану кровоносну систему дитини, знижує імунні властивості організму. На малюнку схематично показано вплив способу життя на процеси тромбоутворення. При активному способі життя процеси зсідання і антизсідання зрівноважуються, що запобігає утворенню тромбів. Мала рухова активність, куріння, зловживання спиртними напоями провокують тромбоутворення. ( Стрілками показано, де найчастіше утворюються тромби). Серце в ембріона починає розвиватися з трьох тижнів, і до моменту народження воно сформоване і має всі відділи, камери і клапани. Однак іноді нормальний процес розвитку порушується, і діти народжуються з вродженою вадою серця - незарощенням отвору, що є в ембріональному періоді у перегородці між передсердями. Бувають також інші види вроджених вад серця. Нині завдяки успіхам медицини вроджені вади серця легко діагностуються. У випадках, небезпечних для життя дітей, доводиться вдаватися до хірургічного втручання. Набуті вади серця найчастіше виникають як ускладнення після перенесених інфекційних захворювань, таких, наприклад, як ангіна, скарлатина. Внаслідок цього розвивається хвороба, що уражує звичайно внутрішню оболонку серця і суглоби. Ця хвороба називається ревматизмом. Найбільш звичні набуті вади серця- це звуження отворів між передсердями і шлуночками або ураження серцевих клапанів, що призводить до неповного змикання їх. Як вроджені, так і набуті вади серця призводять до серйозних порушень кровообігу, застоїв крові, внаслідок чого розвивається кисневе голодування тканин. У тяжких випадках, при так званих некомпенсованих вадах серця у хворих з’являється синюшність.
Учні молодших класів що мають вади серця, потребують особливої уваги з відповідного підходу. Для таких дітей розроблено спеціальні програми фізичних вправ, з ними проводять спеціальні заняття, при чому дозування й навантаження визначає лікар.
У запобіганні хворобам серця велике значення має залучення учнів до різних видів фізичної праці і до занять фізичною культурою і спортом. Фізична праця, що відповідає можливостям дитини, вдосконалює координацію рухів, не тільки зміцнює кістково - м'язову і дихальну системи, а й забезпечує правильний розвиток нормальної діяльності серцево — судинної системи. Сприятливий вплив не серцево - судинну систему мають ті види праці, які виконуються на свіжому повітрі. Особливо корисна фізична праця, яка не веде до перевтоми дитини і правильно поєднується з розумовими заняттями. Молодші школярі можуть прибирати в кімнаті приносити невелику кількість дров, води, працювати в городі і в саду. Така праця поліпшує кровопостачання серця і зміцнює серцевий м'яз. Велику роль у підвищенні витривалості серця відіграють фізична культура і спорт, однак не слід при цьому забувати, що робота серця в дітей молодшого шкільного віку ще не досить стійка, не досить ритмічна і легко порушується. Надмірні фізичні вправи можуть спричинити порушення нормальної роботи серця, його перевтому, а з часом і захворювання. При визначенні фізичного навантаження слід врахувати індивідуальні особливості кожної дитини на підставі медичного обстеження і вказівок лікаря. Без індивідуального підходу неможливо забезпечити правильну постановку фізичного виховання, охорону і зміцнення здоров'я молодших школярів. Не всі фізичні вправи і спортивні ігри корисні дітям будь - якого віку. Так, лижами, плаванням можна займатися з 6 - 7 років, легкою атлетикою, волейболом - з 7 - 8 років, а такими видами спорту, як велосипед, боротьба, хокей, футбол, рекомендується починати займатися не раніше ніж з 10 - 11 років. До спортивних змагань допускаються діти у віці не молодше ніж 9 - 10 років з таких видів спорту, як плавання, художня гімнастика, а з інших видів - тільки з 12-14 років. Індивідуальний підхід до фізичного навантаження дитини і допущення її до занять певним видом спорту можна здійснювати, виходячи з рекомендацій шкільного лікаря. Учитель початкових класів разом з лікарем має повідомити дітям ці гігієнічні правила, яких треба додержувати для зміцнення серцево - судинної системи. Слід остерігати їх від занять важкою атлетикою і футболом, які в молодшому віці можуть дуже зашкодити організму, зокрема серцю. Тривалі, без перерв, заняття фізичними вправами, спортом призводять до погіршення самопочуття дитини, зумовлюють прискорення серцебиття і можуть стати причиною серцевих захворювань.
|
||||||||
|