МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Lesson 21. Read the words: Orthodox Christians cinnamon cardamom spidery 2. Pronounce correctly: [a:] – part, cardamom, [o:] – more, important, for, order, board [o] – of, followed 3. Master the active vocabulary: radish редиска turnip репа, турнепс parsley петрушка celery сельдерей 4. Put down the English for: огурец _______________________________ капуста ______________________________ картофель ____________________________ молоко _______________________________ яйцо _________________________________ лук __________________________________ Read the examples. Cover the left column and translate the examples back into English. spice специя, пряность cloves гвоздика cinnamon корица cardamom кардамон Read the microtext and define the main idea of the text. Russians have always eaten vegetables. In old times it was the turnip, cabbage, radish, and cucumbers. Since the 18th century the potato began to play an ever more important part as one of the most loved ingredients of the Russian board. The abundance of berries, mushroom, and honey in Russian cuisine is accounted for by the country's vast expanses, especially in the north. One more important thing should be mentioned for better understanding of Russian cooking traditions. Russia is an Orthodox country and all the feasts were always strictly followed. Totally there are more than 200 days in a year in which the Orthodox Christians should avoid eating meat, milk and milk products (including butter), eggs. That is why Russian cuisine widely uses vegetables, fish, berries, and mushrooms. In order to cook tasty dishes using just vegetables it is necessary to use different spice, Russians used dill, parsley, celery, later they used spidery which were delivered from other countries - pepper, cinnamon, cardamom, cloves. Nearly all dishes include onion. Arrange the words in the order of appearance in the text. abundance feasts two hundred dill berries century Complete the sentences. In old times…. The abundance of…. Russia… In order to cook…. They used…. Nearly all…. 9.Pair work. Tell your group-mates about Russian cuisine. Let him/her put the questions to you and answer them.
Lesson 3 Read the words. accordance impression practical classical roughly A) Cover the right column and read the English words. Translate them into Russian and check your translation. B) Cover the left column and translate the Russian words back into English. demand требовать, потребовать pork свинина general общий accordance согласованность 3. Read the words and put down their Russian equivalents: time range _________________________________________ the real impression __________________________________ common products _______________________________ so-called ___________________________________________
|
||||||||
|