МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Сутність та функції податків.
П о д а т к и – обов'язкові платежі юзичних та юридичних осіб до центрального і місцевих бюджетів, які здійснюються у порядку і на умовах, що визначається законодавчими актами країни. Ф у н к ц і ї податків: 1. Головні 1.1 Ф і с к а л ь н а – призначення податків – наповнення доходної частини бюджету для задоволення потреб суспільства; 1.2 Р е г у л ю ю ч а – регулювання виробництва, споживання за рахунок непрямих податків; заснована на тому, що вилучаючи за допомогою податків певну частку доходів економічних суб'єктів можна стимулювати або стримувати їх діяльність у відповідних напрямах і таким чином регулювати соціально–економічні процесі. Реалізується ця функція через податкову політику. 1.3 К о н т р о л ь н а – допомагає оцінити раціональність і збалансованість податкової системи, а також перевіряти наскільки податки відповідають реалізації мети податкової політики у сучасних умовах. 2. Додаткові 2.1 Р о з п о д і л ь ч а – розподіл і перерозподіл фін. ресурсів за допомогою податків; 2.2 С т и м у л ю ю ч а – створює орієнтири для розвитку або згортання виробничої діяльності; підвид регулюючої функції; 2.3 Н а к о п и ч о в а л ь н а – узагальнення усіх попередніх функцій і є головною з позицій реалізації цілей держави в податковій системі. П р и н ц и п и о п т и м а л ь н о г о о п о д а т к у в а н н я: 1) оподаткування не повинно бути надмірним; 2) один доход не повинен оподатковуватися більше одного разу; 3) система і процедура сплати податків мають бути простими, 4) зрозумілими і зручними для платників та економічними для установ, що їх збирають. 5) податкова система має бути гнучкої, легка адаптованої до зміни 6) економічних і суспільно–політичних умов; 7) податкова система повинна відповідати критерію фіскальної 8) достатності – залучати доходи, достатні для задоволення розумних потреб держави. 9) податкова система не повинна залишати сумніву у платника щодо 10) неминучості сплати податку; 11) податкова система має відповідати критерієм справедливості; На практиці часто як синоніми вживають поняття податку, мита, збору. Вони дійсно мають певні загальні риси: 1) обов'язковість сплати; 2) чітке надходження до бюджетів і фондів; 3) стягнення їх на основі законодавчо закріпленої форми і порядку надходження; 4) примусовий характер стягнення; 5) здійснення контролю єдиними органами(ДПС); 6) без еквівалентний характер платежів; 7) Відмінності податків від мита і зборів: 8) за значенням: податки забезпечують до 80% надходжень доходів 9) бюджету, а мито і збори – значно меншу частку; 10) за метою: мета податків – задоволення потреб держави, а мита та 11) зборів –задоволення певних потреб чи витрат установ; 12) за обставинами: податки – безумовні і нецільові платежі і після 13) їхнього надходження до бюджетів неможливо простежити використання цих коштів, а мито і збори – сплачуються у зв'язку з послугою, наданою платнику держ. установою; 14) за характером обов'язку: сплата податку пов'язана з чітко вираженим 15) обов'язком платника, а сплата мита і зборів характеризуються певною добровільністю; 16) за періодичністю: сплата податків характеризується певною 17) періодичністю, а збори та мита частот мають разовий характер і їх сплата здійснюється без певної системи 18) за відносинами від платності: держава не зобов'язана надавати якісь 19) послуги платникам за сплату податків, а стосовно мита і зборів держава надає певні послуги за їх сплату; 20) за надходженням: податки – до бюджетів, а збори можуть формувати 21) цільові фонди у т.ч. позабюджетні.
|
||||||||
|