Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Суть і значення музейної екскурсії

Розвиток культурно-освітньої роботи музеїв України сприяв виникненню її різноманітних форм і видів. Найбільш поширеними з них є: екскурсії, лекції, систематичні зустрічі з відвідувачами, тематичні вечори й конференції, робота пересувних музеїв, зустрічі з видатними людьми, тематичні виставки, дні відчинених дверей тощо. Екскурсійна робота — це основний вид культурно-освітньої діяльності музеїв.

Екскурсія (від лат. Excursio — поїздка, прогулянка) як форма презентації колекцій сягає своїм корінням у глибоку давнину. Ще в античних храмах спеціальні служителі розповідали відвідувачам про історію та художні особливості тих або інших предметів. В епоху Відродження допитливу публіку з числа знатних і високопоставлених осіб знайомили із збірками кабінетів і галерей як самі власники, так і спеціальні хранителі. Ці традиції роботи з глядачем отримали подальший розвиток в епоху Просвітництва, коли закриті збірки почали перетворюватися на публічні музеї.

Згідно сучасним уявленням, екскурсія — це колективний огляд музею, пам'ятного місця, виставки, об'єкта природи і т. д. по визначеному маршруту під керівництвом екскурсовода з пізнавальними, освітніми, науковими і виховними цілями, а також для задоволення естетичних потреб при використанні вільного часу». Володіючи всіма рисами, властивими екскурсії як такій, музейна екскурсія має певну специфіку: вона проводиться в спеціально організованому музейному просторі. Серед властивих ознак музейної екскурсії варто виділити пріоритетність зорового сприйняття, супроводжуваного необхідним словесним коментарем. При цьому зорове та вербальне сприйняття посилюється моторним, що передбачає рух з метою огляду музейних експонатів.

Завдання екскурсовода в екскурсійному процесі пізнання полягає у допомозі екскурсантам:

ü побачити музейні експонати, на основі яких розкривається тема;

ü почути про музейні експонати необхідну інформацію;

ü відчути велич подій, історичної ситуації, грандіозність та унікальність явищ, що пов’язані з музейними предметами чи приміщенням музейної будівлі;

ü оволодіти практичними навичками самостійного спостереження і аналізу музейних експонатів;

ü навчитися формулювати власні висновки щодо висвітленого матеріалу.

 
 

 


Незважаючи на певні відмінності, сутність та технологічні аспекти організації та проведення екскурсій в обох випадках майже однакові. Тому виклад екскурсійної справи в цьому розділі подаємо як під кутом зору музейного працівника-екскурсовода, так і ширше – туристичного екскурсовода як такого (приватного підприємця, працівника екскурс-бюро, турфірми чи музею).

 




Переглядів: 1825

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема № 8: Екскурсійне обслуговування в музеях | Класифікація екскурсій

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.