МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||
Суть і значення музейної екскурсіїРозвиток культурно-освітньої роботи музеїв України сприяв виникненню її різноманітних форм і видів. Найбільш поширеними з них є: екскурсії, лекції, систематичні зустрічі з відвідувачами, тематичні вечори й конференції, робота пересувних музеїв, зустрічі з видатними людьми, тематичні виставки, дні відчинених дверей тощо. Екскурсійна робота — це основний вид культурно-освітньої діяльності музеїв. Екскурсія (від лат. Excursio — поїздка, прогулянка) як форма презентації колекцій сягає своїм корінням у глибоку давнину. Ще в античних храмах спеціальні служителі розповідали відвідувачам про історію та художні особливості тих або інших предметів. В епоху Відродження допитливу публіку з числа знатних і високопоставлених осіб знайомили із збірками кабінетів і галерей як самі власники, так і спеціальні хранителі. Ці традиції роботи з глядачем отримали подальший розвиток в епоху Просвітництва, коли закриті збірки почали перетворюватися на публічні музеї. Згідно сучасним уявленням, екскурсія — це колективний огляд музею, пам'ятного місця, виставки, об'єкта природи і т. д. по визначеному маршруту під керівництвом екскурсовода з пізнавальними, освітніми, науковими і виховними цілями, а також для задоволення естетичних потреб при використанні вільного часу». Володіючи всіма рисами, властивими екскурсії як такій, музейна екскурсія має певну специфіку: вона проводиться в спеціально організованому музейному просторі. Серед властивих ознак музейної екскурсії варто виділити пріоритетність зорового сприйняття, супроводжуваного необхідним словесним коментарем. При цьому зорове та вербальне сприйняття посилюється моторним, що передбачає рух з метою огляду музейних експонатів. Завдання екскурсовода в екскурсійному процесі пізнання полягає у допомозі екскурсантам: ü побачити музейні експонати, на основі яких розкривається тема; ü почути про музейні експонати необхідну інформацію; ü відчути велич подій, історичної ситуації, грандіозність та унікальність явищ, що пов’язані з музейними предметами чи приміщенням музейної будівлі; ü оволодіти практичними навичками самостійного спостереження і аналізу музейних експонатів; ü навчитися формулювати власні висновки щодо висвітленого матеріалу.
Незважаючи на певні відмінності, сутність та технологічні аспекти організації та проведення екскурсій в обох випадках майже однакові. Тому виклад екскурсійної справи в цьому розділі подаємо як під кутом зору музейного працівника-екскурсовода, так і ширше – туристичного екскурсовода як такого (приватного підприємця, працівника екскурс-бюро, турфірми чи музею).
|
|||||||||||
|