Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



THE OBJECT

The object is a secondary part of the sentence which completes or restricts the meaning of a verb or sometimes an adjective, a word denoting state or a noun.

She has bought a car. I’m glad to see you.

WAYS OF EXPRESSING THE OBJECT

The object can be expressed by:

1. A noun in the common case or a nominal phrase, a substantivized adjective or participle:

I saw the boys two hours ago. The nurses were clad in grey.

First of all she attended to the wounded.

2. A pronoun (personal in the objective case, possessive, defining, reflexive, demonstrative, indefinite).

I don’t know anybody here. He says he did not know that. It has taken mine away ( my appetite). You should know all about it. What will you do with yourself?

3. A numeral or a phrase with a numeral:

At last he found three of them high up in the hills.

4. A gerund or a gerundial phrase:

He insists on coming. A man hates being run after.

5. An infinitive or an infinitive phrase:

She was glad to be walking with him.

6. Various predicative complexes:

She felt the child trembling all over. I want it done at once.

7. A clause (then called an object clause) which makes the whole sentence a complex one:

I don’t know what it was. He thought of what he was to say to all of them.




Переглядів: 471

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Conjunctions connecting two or more homogeneous subjects | TYPES OF OBJECT

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.